MS Windows
briani 27239
XP home, start mystik!
Fra : CS

Dato : 06-09-03 12:27

Hej

Jeg har en ven, som ikke for så længe siden købte en bærbar pc med xp
home installeret! Efter noget installation af forskellige programmer,
blev den pludselig lang tid om at starte (Skal siges vi han ikke er klar
over efter hvilken program det skete). Jeg foreslår ham så hente Bootvis
hos microsoft som han så kører, men uden at løse problemet

Selve fejlen består i at man skal vente omkring 2 minutter efter der er
kommet ikoner på skrivebordet. Når de 2 minutter er gået kommer velkomst
lyden først, og det der undrer mig endnu mere er, at den også forsøger at
læse på diskettedrevet der. Og for at gøre det endnu mere kompliceret
afsluttes Bootvis før velkomst lyden kommer

Lader man maskine stå og vente i et par minutter ved logon skærmen
starter den normalt! Er ligesom om at den bare skal vente et sted

Hvad vi har prøvet?
- kørt bootvis
- Scannet for virus
- Tjekket for spyware
- kørt windows update
- oprettet en ny bruger

Alt uden resultat

Nogen som har en løsning på problemet?

Mvh CS

PS. Skal siges jeg har en analysefil fra bootvis liggende, hvis nogen kan
se noget i den.

Fra : Leo.E

Dato : 06-09-03 19:48

"CS" <cs@sleDELETEepy.dk> wrote in message news:<3f59c499$0$83066$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Mvh CS
>
> PS. Skal siges jeg har en analysefil fra bootvis liggende, hvis nogen kan

Det her løser ikke fejlen, men kan måske gi´dig et spor,
åbn Msconfig og sæt hak i SOS-det fjerner den allerførste skærm i boot,
så kan i se om der muligvis er noget forkert i opstarten
Leo

Fra : CS

Dato : 06-09-03 22:06

"Leo.E" <le01@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> åbn Msconfig og sæt hak i SOS-det fjerner den allerførste skærm i boot,
> så kan i se om der muligvis er noget forkert i opstarten

Okay tak er noteret! Har desværre ikk adgang til maskinen nu, men hvad
skal jeg kigge efter under boot?

Andre forslag til en løsning af problemet?

- CS

Fra : Leo.E

Dato : 07-09-03 08:27

"CS" <cs@sleDELETEepy.dk> wrote in message news:<3f5a4c7d$0$83039$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> [...]
> skal jeg kigge efter under boot?
>
> Andre forslag til en løsning af problemet?

Et kig her :http://www.windows2000faq.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=20784
tag dig ikke af der står w2000!

Increase Bootup Speed
Right click My Computer Icon/Properties/Hardware/Device Manager. Go to
IDE/ATAPI Controllers. Select Primary Channel/Properties. On the
device that does not have a device type, select disable instead of
autodetect.
This example assumes you have 1 Hard drive on your primary IDE channel
and a DVD-ROM(or CD)
and CD-R on your two secondary IDE channels.
Leo

Fra : CS

Dato : 07-09-03 09:50

> [...]
> and a DVD-ROM(or CD)
> and CD-R on your two secondary IDE channels.

Okay tak! Men gælder det også når det er en bærbar pc vi snakker om?

- CS

Fra : Leo.E

Dato : 07-09-03 16:46

"CS" <cs@sleDELETEepy.dk> wrote in message news:<3f5af187$0$83052$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> "Leo.E" <le01@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> :http://www.windows2000faq.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=20784

> Okay tak! Men gælder det også når det er en bærbar pc vi snakker om?
Der er jeg lost
Leo

Fra : Leo.E

Dato : 07-09-03 08:30

> [...]
> "Leo.E" <le01@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Okay tak er noteret! Har desværre ikk adgang til maskinen nu, men hvad
Om der er nogen ting der starter op, der er dog noget der kommer i vældig
fart op ad skærmen, det er normalt, men de forsvinder hurtigt.

Fra : Bud

Dato : 07-09-03 06:45

Jeg foreslår ham så hente Bootvis
> hos microsoft som han så kører, men uden at løse problemet

Hvad er bootvis?

Fra : CS

Dato : 07-09-03 09:48

"Bud" <davinci@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg foreslår ham så hente Bootvis
>

> Hvad er bootvis?

Et tool som Microsoft har lavet til at optimere opstarten af WinXP,
virkede desværre bare ikke på min vens bærbare!

- CS