MS Windows
briani 27239
Hjælp søges til media player
Fra : Flemming Simonsen

Dato : 05-09-03 13:13

Jeg kører med Windows XP Pro Service Pack 1a, og har opdateret min media
player til 9 serien. Når jeg prøver at åbne en film eller et stykke musik
lukker min media player ned og vil ikke mere. Det er ligegyldigt hvilken
slags musik eller film jeg prøver med. Hvad kan jeg gøre???????

Fra : Thomas Madsen

Dato : 05-09-03 13:31

Flemming Simonsen skrev:

> Det er ligegyldigt hvilken slags musik eller film jeg prøver med.
> Hvad kan jeg gøre???????

Hvis du har en codecpakke af en eller anden art installeret, så prøv at
afinstallere den og se så om MediaPlayer stadig lukker. Nimo codec pack
er f.eks. kendt for at få MediaPlayer 9 til at gå i spunk.

Madsen.

Fra : Flemming Simonsen

Dato : 05-09-03 17:49

Mange tak for hjælpen, det virker tilsyneladende. Nu har jeg så selvfølgelig
bare et problem. Jeg mangler nogle forskellige codecs, jeg ved ikke lige
hvilke det er. Hvad kan jeg gøre ved det når en codec pakke får media player
til at lukke?? Det var Nimo 5.0 build 8 jeg havde installeret.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 05-09-03 19:26

Flemming Simonsen skrev:

> Hvad kan jeg gøre ved det når en codec pakke får media player
> til at lukke??

Vælger en anden codecpakke som ikke får Media Player til at gå ned. :)
Du kunne jo evt. også bare vælge at installere de codecs som du har
behov for. Det er nok den mest sikre måde at løse det problem på, i
stedet for at installere en hel codecpakke hvor man sjældent har brug
for alt det ragelse som følger med i kølvandet.

Med et program som Avicodec kan du få at vide hvilke codecs du mangler
og hvor de kan hentes. <http://avicodec.duby.info/>. Man åbner blot sit
videoklip i Avicodec som så fortæller om det rette codec er installeret
i systemet eller ej.

> Det var Nimo 5.0 build 8 jeg havde installeret.

Ja, det tænkte jeg nok. Jeg oplevede det samme med Nimo da jeg i sin
tid installerede MediaPlayer 9. I dag bruger jeg ACE Mega Codec Pack.
Jeg har dog ikke installeret den fulde pakke, for jeg har ikke noget
at bruge alle de codecs til.
Læs evt. dette indlæg: <news:Xns93D4F40E1C4C.thomas@madsen.tdcadsl.dk>.

Madsen.

Fra : Flemming Simonsen

Dato : 06-09-03 10:17

Du skal have utroligt mange tak for hjælpen. Nu skulle jeg være godt på vej
til at kunne se film igen.

Fra : Per Moreau

Dato : 05-09-03 14:05

"Flemming Simonsen" <flemming@brassnharmony.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lukker min media player ned og vil ikke mere. Det er ligegyldigt hvilken
> slags musik eller film jeg prøver med. Hvad kan jeg gøre???????

Jeg søgte svar på noget lign, min nægter bare at afspille dem.
Men at svare mig på det var der ingen der gad.
Så vi kan åbenbart ikke få hjælp til sådan et problem her, så jeg har
istedet skrottet den player og bruger nu min gamle Real Player 8 til den
slags.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-09-03 17:53

"Per Moreau" <gndsplitting@NO-OH@hotmail.com> skrev :

> [...]
>Så vi kan åbenbart ikke få hjælp til sådan et problem her, så jeg har
>istedet skrottet den player og bruger nu min gamle Real Player 8 til den

Hvad mener du?

Forudsætningen for at svare er vel at man har en ide om, hvad der
går galt og har et løsningsforslag til det.

Du kan ikke forvente, at der i en nyhedsgruppe er nogen der har
svar på alt og alle, ligeledes har du (eller nogen andre) heller
ikke krav på et svar.

Det er ikke et supportforum, men debatgrupper, hvor folk
frivilligt, gratis, for det meste i deres fritid deltager.

Hvis du vil have support, så må du henvende dig til Microsoft.
--
Knud