Scannerinstallation - problem
Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 26-09-03 14:28

Hej i gruppen.

Hvem har et bud på følgende lille sag.

Denne scanner:
RELYSIS GenieScan 4600 Scanner ProdIDx0102
- har kørt upåklageligt i en Windows98-baseret maskine.

Nu skal den køre i en WindowsXP-home-baseret maskine (ny)
Hvorfor vil installationen tilsyneladende ikke lykkes?
Hvorfor registrerer Windows XP ikke, at der er tilføjet ny hardware? - kun
ved dette scanner

Alt andet virker fint nok.

Et besøg på Relysis's website gav ikke resultat - ejheller om mulig
opgradering af software.

Med venlig hilsen
Hans-Jørgen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 26-09-03 15:29

Hans-Jørgen Sindholt skrev:

> Hvorfor vil installationen tilsyneladende ikke lykkes?

Får du en fejlmeddelelse, eller?

> Hvorfor registrerer Windows XP ikke, at der er tilføjet ny
> hardware? - kun ved dette scanner

Er det en SCSI-scanner?

Madsen.

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 26-09-03 15:57

Thomas Madsen spurgte:

--
------------------ citat ------------------
Får du en fejlmeddelelse, eller?

Thomas Madsen spurgte videre:
------------------ citat ------------------
Er det en SCSI-scanner?
---------------- citat slut ----------------
Også her er svaret nej ---. En ganske almindelig scanner til USB-porten.

Med venlig hilsen
Hans-Jørgen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 26-09-03 17:23

Hans-Jørgen Sindholt skrev:

> Nej, der sker ganske enkelt intet som helst - software bliver godt
> nok installeret, men Windows XP/software vil ikke "finde"
> scanneren.

Den normale fremgangsmåde med USB-enheder er at installere driveren
inden man kobler scanneren til. Når driveren er installeret så er det
en god idé at genstarte computeren og efter genstarten kobler man så
USB-enheden til og tænder for den. Har du prøvet det?

Madsen.

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 26-09-03 21:21

Thomas Madsen foreslår:

--
------------------ citat ------------------
[...]

Næh, jeg tror nu nok, at scanneren blev tilsluttet først -- jeg prøver dit
forslag - og du vil få svar, når jeg kender resultatet.
Tak for et godt bud i øvrigt.

Med venlig hilsen
Hans-Jørgen

Fra : Jacob E.

Dato : 02-10-03 22:23

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> en god idé at genstarte computeren og efter genstarten kobler man så
> USB-enheden til og tænder for den. Har du prøvet det?

Hej Thomas og Hans-Jørgen.

Jeg har stort set samme problem, men med en Artec AM12E+ scanner, ikke USB
men Parrallellos, og ikke på XP men Win2000.
Jeg kan jo ikke hotplugge min parrallellos, så har du et forslag til mig,
Thomas??

Mvh Jacob E

Fra : Thomas Madsen

Dato : 02-10-03 23:44

Jacob E. skrev:

> [...]
> ikke USB men Parrallellos, og ikke på XP men Win2000.
> Jeg kan jo ikke hotplugge min parrallellos, så har du et forslag

Jeg har ikke erfaring med scannere som bliver koblet til parallel-
forbindelsen under Win2000. (Har kun prøvet at rode med SCSI og
USB-scannere på Win2000 og XP).

Det tyder på at nyeste driver til din scanner koster 5 ¤ eller det
er måske allerede driver-version V.2.28B som du har forsøgt med?
<http://www.helpdrivers.com/frances/tpv/download.asp?codigo=18458>

Der ligger en anden driver til den på følgende link, men jeg kan
ikke se hvilken version det drejer sig om og ved heller ikke om
den virker:
<http://www.labanana.it/download/driver/scanner/artec/AM12E_.zip>
Hjælpefilen er på italiensk og fortæller bare at driveren er til
Artec AM12E Plus. Der er åbenbart ingen installationsvejledning.

Madsen.

Fra : Jacob E.

Dato : 03-10-03 09:48

Svar på nedenstående:

Jeg har fundet driver ver. 2.28 (ikke på helpdrivers, de snyltere...), så
den burde være iorden. Men du har ret i, at der ikke er nogen
installationsvejledning.
Hvis jeg prøver at starte softwaren fra "start-gruppen" får jeg en
fejlmeddelelse, med fem mulige løsninger, hvor en af dem er: "Please set the
BIOS Parrallel Mode to EPP or Normal mode", hvilket jeg så gjorde, uden det
hjalp noget.
Og hvis jeg prøver at installere manuelt, fortæller Windows at der ikke er
nogle install. oplysninger i .inf-filen...

Jeg kan ikke selv finde på mere at gøre...!

Mvh Jacob

Fra : Jacob E.

Dato : 03-10-03 11:40

Jeg har netop prøvet at installere scanneren i Win98SE - samme problem.