Kan ikke tegne på tpaintbox?
Fra : Frank Nørvig

Dato : 27-09-03 13:11

Hejsa,

Jeg har lavet følgende;

Var Baggrund : TPaintBox
Begin
Baggrund := TPaintBox.Create(Self);
Baggrund.Parent := Form1;
Baggrund.Left := 20;
Baggrund.Top := 40;
Baggrund.Width := 800;
Baggrund.Height:= 600;
Baggrund.Canvas.Font.Color := clBlack;
Baggrund.Canvas.TextOut(10,10,'test');
End;

Paintbox'en bliver skabt uden fejl, men der kommer intet tekst frem på den!?
Har også prøvet med LineTo og Pixels, men der kommer intet frem på dens
canvas... hvad gør jeg forkert?

Mvh Frank

Fra : Michael

Dato : 27-09-03 15:13

Hej Frank,

> Paintbox'en bliver skabt uden fejl, men der kommer intet tekst frem på
den!?
> Har også prøvet med LineTo og Pixels, men der kommer intet frem på dens
> canvas... hvad gør jeg forkert?

Det virker fint her.

Har du smidt koden ind i FormCreate? for så virker det heller ikke her,
men fint med en knap eller i FormActivate.

/md

Fra : Frank Nørvig

Dato : 27-09-03 15:44

> Det virker fint her.
> Har du smidt koden ind i FormCreate? for så virker det heller ikke her,
> men fint med en knap eller i FormActivate.

Jeg har prøvet både med FormCreate og FormShow, men kunne være jeg skulle
prøve med FormActivate...

--- Frank

Fra : Frank Nørvig

Dato : 27-09-03 15:48

> Jeg har prøvet både med FormCreate og FormShow, men kunne være jeg skulle
> prøve med FormActivate...

Nix, virker stadig ikke, heller ikke ved en Button.
Men hvis jeg tildeler den til Button og klikker rigtig mange gange, så kan
jeg se at teksten dukker op et splitsekund.

Jeg bruger Delphi7, men det burde vel ikke gøre den store forskel?

Mvh Frank

Fra : Michael

Dato : 27-09-03 16:55

Hmm, mærkeligt.

> Men hvis jeg tildeler den til Button og klikker rigtig mange gange, så kan
> jeg se at teksten dukker op et splitsekund.
Du har ikke et eller andet som dækker over teksten, noget der bliver
"tegnet" på canvas'en efter at du har kørt koden.

> Jeg bruger Delphi7, men det burde vel ikke gøre den store forskel?
Det kan jeg ikke forestille mig

Fra : Frank Nørvig

Dato : 27-09-03 21:24

> Hmm, mærkeligt.
> Du har ikke et eller andet som dækker over teksten, noget der bliver
> "tegnet" på canvas'en efter at du har kørt koden.

Fik det til at virke ved at bruge OnPaint eventet - det er åbenbart
nødvendigt.
Men tak for hjælpen.

Mvh Frank

Fra : Michael

Dato : 28-09-03 07:12

> Fik det til at virke ved at bruge OnPaint eventet - det er åbenbart
> nødvendigt.
Når ja men son så fik vi også lært noget i dag

/md

Fra : Claus Christiansen

Dato : 27-09-03 19:15

"Frank Nørvig" <spam@noervig.dk> wrote in

> Jeg har prøvet både med FormCreate og FormShow, men kunne være jeg
> skulle prøve med FormActivate...

Kode til tegning på fx en PaintBox skal være på dens OnPaint event og
ingen andre steder.

/Claus

--
Claus Christiansen, <mailto:NOSPAM@unipeople.dk>, leave the adr. as it is