Fede spurve
Fra : Ruth Nielsen

Dato : 27-09-03 10:24

I forsommeren hældte jeg en rest fuglenødder i min foderautomat, og det
så da ud til at spurvene var glade for det. Men i august måned så jeg et
par gange en musvit der så så rund ud at den nærmest havde form som
en dompap og senere også en gråspurv som virkede temmelig rund.

Nu vil jeg gerne spørge Jer: Tror I at de bare har siddet og pustet sig op,
da jeg så dem, det gør fugle jo nogen gange så fjerdragten frå dem til at
se anderledes ud, eller tror I det er muligt at nogen af dem har spist så
mange nødder at de er blevet tykke og fede - for så er der vel ikke så
godt at give dem nødder om sommeren???

Hvad mener I?

Hilsen Ruth