kan ikke ping xp klient
Fra : Allan Bruhn

Dato : 27-09-03 09:26

har fået mig et mystisk problem

Hele mit netværk fungere perfekt kan køre internet, filsharing fra server
osv. Men pludselig kan ikke pinge min bærbare fra server eller desktop pc
????Den kan gå på internettet samt se mine share her er der ikke noget
problem.men pinges det vil den ikke :) Og det mystisk er at det har fungeret
tidligere.

Konfiguration

filserver 10.0.0.2
bærbar 10.0.0.4
desktop 10.0.0.5
router 10.0.0.1

Bærbar og desktop for ip fra routerens dhcp.

-Allan

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-09-03 13:29

> [...]
> ????Den kan gå på internettet samt se mine share her er der ikke noget
> problem.men pinges det vil den ikke :) Og det mystisk er at det har

Har du anvendt firewall på din bærbare? Bare en strøtanke...

// Troels

Fra : Allan Bruhn

Dato : 27-09-03 16:14

nope ingen firewall

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-09-03 15:30

> nope ingen firewall

Tag lige en start-kør-cmd-ipconfig, og se om det virkelig _er_ den IP du
kører? Synes det lyder underligt...

// Troels

Fra : Mons

Dato : 27-09-03 18:38

Ikke en løsning på prob. men blot et nyt spørgsmål. Kan man ikke altid
pinge, uanset firewall oa. beskyttelse?

Mogens

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-09-03 19:01

> Ikke en løsning på prob. men blot et nyt spørgsmål. Kan man ikke altid
> pinge, uanset firewall oa. beskyttelse?

Nej. Formålet med en firewall er bl.a. at gøre dig "usynlig" - f.eks ved at
sørge for der ikke bliver givet respons på pings.

// Troels

Fra : Mads Bahrt

Dato : 27-09-03 21:31

Allan Bruhn wrote:
> nope ingen firewall

Heller ikke XP's indbyggede?

MVH
Mads

Fra : Allan Bruhn

Dato : 28-09-03 00:04

nej der er ingen firewall tilsluttet heller ikke xp´s indbyggede
ender nok med en geninstallation af XP :)