tager han gas på mig?
Fra : Rikard Jensen

Dato : 27-09-03 06:55

I forbindelse med en betaling som har trukket alt for længe ud er skyldneren
kommet med denne forklaring:

"X lovede Y, at overføre det aftalte beløb til ham hurtigst muligt. Y skulle
vende tilbage med kontonummer til X, hvilket han også gjorde. X overførte
penge til Y, men da kontoen tilhørte en anden (Z), så er pengene returneret.
Kontonummer og kontohaver skal nemlig være korrekt, for at transaktionen
gennemføres af banken.
Derfor er vores betaling returneret til os, og det eneste vi kan gøre nu er,
at afvente en korrekt regning fra Y med hans eget kontonummer på."

Jeg har hidtil ikke haft problemer med at overføre penge til et kontonummer,
faktisk har jeg endnu ikke stødt ind i at skulle opgive kontohaveren.

Ved forresten ikke om det er den korrekte gruppe, men nu har jeg da forsøgt.

mvh

rj

Fra : Knud Berggreen

Dato : 27-09-03 09:33

On Sat, 27 Sep 2003 07:55:25 +0200, "Rikard Jensen"
<rik_j@kampsax.k-net.dk> wrote:

> [...]
>faktisk har jeg endnu ikke stødt ind i at skulle opgive kontohaveren.

Det lyder sørme mærkeligt.
X er altså dig?
På hvilken måde har du overført pengene?
Hvis man benytter netbank/homebank/officebank så angiver man
jo blot et kontonummer og aldrig navn.

Mvh
Knud