problemer med variabler, del af større kry~
Fra : Rasmus Palm

Dato : 26-09-03 23:28

Hey, jeg skal i forbindelse med et større krypterings projekt
lave dette:

x1,x2,x3 også videre bliver tildelt værdier af brugeren

Jeg laver derefter en løkke hvor at baseret på antal
gennemløbninger skal den bruge en bestem x værdi (x1,x2,x3 også
videre)

Koden nedfor forklarer det håber jeg:

<head>
<title> Test </title>
</head>

<%

i = 1
x1="a"
x2="b"
x3="c"
x4="d"
x5="e"
x6="f"
x7="g"
x8="h"

Do while i < 9

response.write("x" & i) & "<br>"

i = i+1

Loop

%>

Ovenover burde der stå a, b, c også videre men det gør der ikke.
Underligt, da den bliver bedt om at udskrive xi hvor at i
varierer fra 1 til 8.
Altså bliver den bedt om at udskrive x1, x2, x3 der betop er
blevet tildelt a, b, c, også videre. Kan nogen forklare hvorfor
den ikke gør det og istedet bare skriver x1,x2,x3 også videre??

I kan se resultatet af koden overfor på følgende lokation:

http://www.pissebiliig.dk/encrypt3/Test2.asp

Jeg har selv på fornemmelsen at den ikke opfatter ("x" & i) som
én variabel men istedet for to ting der bare er klasket sammen.

Jeg har også prøvet at gøre følgende:

("x" & i) = k
også udskrive k.
Det gav samme resultat.

Venlig hilsen Rasmus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rasmus Palm

Dato : 26-09-03 23:36

Undskyld, dette er linket til koden i aktion

http://www.pissebillig.dk/encrypt3/Test2.asp

Fra : terje

Dato : 27-09-03 00:43

"Rasmus Palm" <rasmuspalm@hotmail.com> wrote:

| <%
|
| i = 1
| x1="a"
| x2="b"
| x3="c"
| x4="d"
| x5="e"
| x6="f"
| x7="g"
| x8="h"
|
| Do while i < 9
|
| response.write("x" & i) & "<br>"
|
| i = i+1
|
| Loop
|
| %>

Rasmus.
Du forteller ASP at variabelen x1 har verdien "a". Deretter printer du ut
html til skjermen som består av bokstaven x pluss et stigende tall. Det er
to forskjellige ting.
Kanskje du kan legge variablene inn i et array?

Dim i
Dim x(7)

x(0)="a"
x(1)="b"
x(2)="c"
x(3)="d"
x(4)="e"
x(5)="f"
x(6)="g"
x(7)="h"

For i = 0 To UBound(x)
Response.Write x(i) & "<br>"
Next

terje

Fra : Rasmus Palm

Dato : 28-09-03 10:10

Tak , det var lige præcis sådan jeg skulle gøre