megen mystik !!
Fra : Palle Aase

Dato : 26-09-03 19:54

kære NG.

jeg havde en spøjs oplevelse her til aften.

Jeg sad og rodede i nogle fkt fra Raarup sogn, - erhvervet i tidens løb fra
DDA.

jeg samlede fyld omkring Jens Mortensen fra Gram.

jeg fandt ham i 1787, i 1801, i 1840 og endelig i 1845, -

men der var ingen gevinst i 1834, - før jeg ved et tilfælde prøvede DDA's
søgebase:

og der var han, -

Fkt 1834, Raarup sogn, Gram by, en gaard

Jens Mortensen, 61, Gift, ,
Gaardmand,

Ane Kirstine Pedersdatter, 53, Gift, , Hans
Kone,

Jens Jensen, 30, Ugift, ,
Deres Børn,

Morten Jensen, 25, Ugift, ,
Deres Børn,

Kirsten Jensdatter, 31, Ugift, ,
Deres Børn,

Jørgen Mortensen, 50, Ugift, ,
Huusfaders Broder der af ham forsørges,

Mariane Kristiansdatter, 21, Ugift, ,
Tjenestefolk,

Hans Frederik Andersen, 14, Ugift, ,
Tjenestefolk,

Jeg prøvede hele familien (næsten) i min egen fkt - men de var der ikke, -

det er C-0527, Stouby sogn, Vejle amt, hvis andre bliver nysgerrige.

men spørgsmåler er nu,

- hvad er der galt med min FKT ??

- har jeg lavet fejl ?? og ifald hvilke ??

- eller bruger DDA simpelthen ikke samme filer i deres søgebase, som de
"sælger" til os andre ??

og endelig - bør man besvære DDA med problemet ?

mvh palle

Fra : Palle Aase

Dato : 26-09-03 20:19

så var sættenissen på spil igen !!

Ret lige Stouby til Raarup - og undskyld !!!

palle

Fra : Bent Mortensen

Dato : 26-09-03 20:55

Hej
Jeg har også FT fra 1834 C-0527 der findes han
det er på CD'en
v/h Bent Mortensen

Husstand: Vejle, Bjerre, Raarup, 1834, 3, Gram Skoledistrikt. Gram, en Gaard

Kildenavn, Alder, Køn, Civilstand, Stilling i husstanden, Kildeerhverv,
Husstands/familienr., Matr.nr./Adresse, Kildestednavn, Kildefødested, Sogn,
Kommentar, Nr. ægteskab, Løbenr i indtastning

Jens Mortensen, 61, M, Gift, , Gaardmand, 3, en Gaard, Gram Skoledistrikt.
Gram, , , , , 1280
Ane Kirstine Pedersdatter, 53, K, Gift, , Hans Kone, 3, en Gaard, Gram
Skoledistrikt. Gram, , , , , 1281
Jens Jensen, 30, M, Ugift, , Deres Børn, 3, en Gaard, Gram Skoledistrikt.
Gram, , , , , 1282
Morten Jensen, 25, M, Ugift, , Deres Børn, 3, en Gaard, Gram Skoledistrikt.
Gram, , , , , 1283
Kirsten Jensdatter, 31, K, Ugift, , Deres Børn, 3, en Gaard, Gram
Skoledistrikt. Gram, , , , , 1284
Jørgen Mortensen, 50, M, Ugift, , Huusfaders Broder der af ham forsørges, 3,
en Gaard, Gram Skoledistrikt. Gram, , , , , 1285
Mariane Kristiansdatter, 21, K, Ugift, , Tjenestefolk, 3, en Gaard, Gram
Skoledistrikt. Gram, , , , , 1286
Hans Frederik Andersen, 14, M, Ugift, , Tjenestefolk, 3, en Gaard, Gram
Skoledistrikt. Gram, , , , , 1287

Fra : Palle Aase

Dato : 26-09-03 22:06

der bliver mere og mere mystisk.

Jeg har også Jens Mogensen på C-0527, - når jeg bruger CD-erens
søgefunktion.

- men når jeg har indlæst filen ind i EXEL er hele familien væk.

mvh palle

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 26-09-03 22:03

On Fri, 26 Sep 2003 20:53:41 +0200, "Palle Aase"
<Palle.Aase@post8.tele.dk> wrote:

>- hvad er der galt med min FKT ??

Hvor har du din FT fra? Og vigtigst, hvornår har du fået den?

>- har jeg lavet fejl ?? og ifald hvilke ??
>
>- eller bruger DDA simpelthen ikke samme filer i deres søgebase, som de
>"sælger" til os andre ??

Hvis der er en forskel, så er det mest sandsynlige nok, at der er
blevet læst korrektur på FT. Det kan også tænkes, at indtasteren
simpelthen har glemt en side, har opdaget det senere og så har
indsendt en ny version.
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org

Fra : Palle Aase

Dato : 26-09-03 22:36

kære NG

fejlen ligger her på min maskine, -

Jeg har længe læst FKT-filer i Exel - som regneark,
men her gaar det galt.

på CD'erens søgemodul finder jeg Jens Mortensen, som post 1280,
- og resten af familien er der, -

men i regnearket gaar det i kage ved post 1258,

posterne fra 1258- 1496 bliver simpelthen ikke læst ind i regnearket.

Så hvis man kan lide at arbejde med FKT indlæst i regneark, bør man nok
fremover tjekke om alle poster er læst ind, -

tjek bundlinien, passer linienummeret med løbenummeret i indtastningen !

mvh palle

Fra : Steen Torben Jensen

Dato : 27-09-03 17:06

Problemet består i at kommentarfeltet i den pågældende folketælling C0527 er
omgivet af apostroffer ("), men i post 1258 er der kun en " i starten af
kommentaren hvorimod den afsluttende " mangler. Excel fylder derfor
kommentar cellen med indhold indtil der mødes en ny " eller til cellen ikke
kan rumme mere, herefter fortsættes hvor Excel nåede til.
Mvh Steen

Fra : Palle Aase

Dato : 27-09-03 22:53

Tak for hjælpen.

- nu virker det, og fremover vil jeg lige tjekke om numreene er ok.

mvh palle