Undersider check
Fra : Harald

Dato : 26-09-03 08:55

Hej

Jeg har en side der benytter rammer, hvis man søger på f.eks. google kan man
komme direkte ind på en underside om man har så ikke menuen som ligger i en
anden ramme, kan man checke i php om hovedsiden (index.html) findes således
at man kunne indsætte en knap der linker til index hoved siden?

Mvh
HK

Fra : Anders Dahl Ovesen

Dato : 26-09-03 09:59

Hej Harald

Du kan lave det med JavaScript.

<script language="javascript">
if(parent.location.href == self.location.href)
{
window.location = 'http://www.yourdomain.dk';
}
</script>

CU
/Anders

Fra : Harald

Dato : 26-09-03 10:18

"Anders Dahl Ovesen" <jonaside@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Du kan lave det med JavaScript.
>
> <script language="javascript">
> if(parent.location.href == self.location.href)

Jeg vil ikke forhindre at undersiden vises, men hvis det konstateres at det
kun er undersiden der vises så skal der laves et link øverst der går til
hovedsiden.

/HK

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-09-03 10:32

Harald skrev:

>Jeg har en side der benytter rammer

Vil du overveje løsninger der undgår rammer?

--
Bertel

Fra : Harald

Dato : 26-09-03 11:32

> Vil du overveje løsninger der undgår rammer?

Jeg er ikke ekspert så jeg ved ikke lige hvordan det skal laves, det er en
mindre e-shop jeg har lavet med en ramme til menu, en ramme til
indkøbskurven og en ramme til varene.

www.kroning-antikvariat.dk

/HK

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-09-03 15:16

Harald skrev:

>Jeg er ikke ekspert så jeg ved ikke lige hvordan det skal laves

Jeg har to sites hvor menuen er lavet (i PHP) uden rammer:

http://bertel.lundhansen.dk/

http://fiduso.dk/

Du kan jo se om du bryder dig om sådan en løsning.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 26-09-03 13:39

Harald wrote:

> [...]
> anden ramme, kan man checke i php om hovedsiden (index.html) findes således
> at man kunne indsætte en knap der linker til index hoved siden?

Ja - med bla. $_SERVER['PHP_SELF'] og 'REQUEST_URI' - variablerne kan du
checke hvilken adresse siden er tilgået med, jeg vil gå ud fra at det
også kører indeni et frameset, MEN jeg vil da afgjort anbefale at du
laver noget uden frames, altså med hele sider hvor du i stedet includer
menu og andre 'genbrugselementer' - det vil sandsynligvis også give dig
bedre søgeresultater.

Du kan også skrive det javascript du har fået som svar om til at sætte
et link ind når parent.location.href er noget andet end index.html...

Hvis du skal ha hjælp til sidstnævnte skal du over i d.e.i.w.clientside

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Harald

Dato : 28-09-03 12:02

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> laver noget uden frames, altså med hele sider hvor du i stedet includer
> menu og andre 'genbrugselementer' - det vil sandsynligvis også give dig

Ser ikke ud til at $_SERVER['PHP_SELF'] og 'REQUEST_URI' og andre får
forskellige værdier ved direkte kald af siden eller om den kaldes fra index
siden.

/HK