Diml og Select
Fra : Natten

Dato : 26-09-03 07:43

Hej NG
Jeg har følhende kode:

Dim ee
ee = ("test")
noget connection
noget Recordset
sql = "Select * From name_tbl Where fnavn = ?????????

Hvordan får jeg Where = til at være test ? eller hvordan slutter jeg
selecten ?

________________________________
Natten

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-09-03 11:02

Natten skrev:

> Dim ee
> ee = ("test")

Hvad skal paranteserne gøre godt for?

> sql = "Select * From name_tbl Where fnavn = ?????????

sql = "SELECT * FROM name_tbl WHERE fnavn = '" & ee & "'"

Husk at validere input, hvis det kommer fra en form.
Se hvordan og hvorfor her: <http://asp-faq.dk/article/?id=95>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Natten

Dato : 26-09-03 11:47

> [...]
| Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
| nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og

Hvad paranteserne gøre godt for ved jeg ikke men nu virker det - uden
paranteser. med ' og nogle ""
Takker

Natten

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-09-03 12:25

Natten skrev:

> Hvad paranteserne gøre godt for ved jeg ikke men nu virker det
> - uden paranteser. med ' og nogle ""
> Takker

Velbekomme.

Kan du lokkes til at ændre opsætningen af dit newsprogram. Citater
markeres normalt med ">" - ikke "|". Det ville også være rart hvis
du klippede lidt i citaterne - se evt. linket i min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen