Død kat som trussel til journalist
Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 26-09-03 00:00

Ja, endnu engang er man ikke just stolt af at bo i Randers. Historien var i
avisen, på TV2 Østjylland og den lokale TV-Danmark dilettant-udsendelse. De
lokale Hells Angels rockere er tilsyneladende blevet så sure på den kritiske
journalist, at de har valgt at sende hende en gave, i form af en død kat i
en plastikpose. Når nyhederne har fat i historien lægges der meget vægt på
truslen mod journalistens liv og alt det der med ikke at lade sig knække af
et bump i vejen men bare at klø på med flere historier.

Så er det jeg tænker - er det bare lille mig der gerne vil vide hvordan den
stakkels kat har endt sit liv? Om den er blevet pint og plaget eller om det
er sket hurtigt? Det bliver der nemlig ikke nævnt noget om - jo ordet hængt
bliver skrevet en enkelt gang, men ikke uddybet.

Undskyld hvis jeg er blevet en smule OT, jeg blev bare så hysterisk da jeg
så indslaget i nyhederne - med alle stillbillederne politiet havde taget af
det stakkels dyr - og så uddybede de ikke engang hvad der var sket med den.

Her er et link til historien i den lokale avis:
http://www.amtsavisen.dk/randers/artikel:aid=131010 - vil lige advare og
sige at der er et enkelt billede med katten på.

En godnathilsen fra en harm Tina - der da slet ikke kan lide rockere nu.

--
Besøg Tina, Gizmo, Freya og Devi på:
www.gizzemissen.dk

Fra : Jane

Dato : 26-09-03 00:19

Tina Susanne Johansson skrev i

> Så er det jeg tænker - er det bare lille mig der gerne vil vide
> hvordan den stakkels kat har endt sit liv?

Jeg sidder og håber den var død i forvejen og de så bare
brugte dens lig til at skræmme med som om de havde slået
den ihjel. Men jeg tror ikke man obducerer katten for at
løse mysteriet medmindre modtageren af "gaven" havde
været George Bush, og der havde drysset hvidt pulver ud
af liget?

Jane - deler Tinas følelser

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 26-09-03 00:39

Jane skrev i en meddelelse...

> [...]
> løse mysteriet medmindre modtageren af "gaven" havde
> været George Bush, og der havde drysset hvidt pulver ud

Hej Jane

Man har jo lov at håbe - både at den var død i forvejen og at de vil
obducere den - men du har nok ret - det er jo heller ikke fordi man kan
blive straffet ret meget for dyremishandling her i landet - desværre.

Til gengæld læste jeg lige til min gru i billedteksten til en af de linkede
artikler at man kan bedes kontakte politiet hvis man savner katten - det må
vel betyde at de formoder der sidder en uvidende ejer derude og venter på at
lillemis kommer hjem fra sin springtur.

*dybt suk* - det er ikke de mest behagelige tanker at tage med sig i seng.

Godnathilsen fra Tina - der lige skal hen og monsterkramme alle de sovende
pelsdyr en ekstra gang.