Farvel - langt.
Fra : Ann K

Dato : 25-09-03 23:46

Hej alle sammen.
Egentlig har jeg det underligt med de mennesker, som skriver ind til en
nyhedsgruppe - kun for at fortælle at de forlader den... og nu gør jeg det
sør'me også selv
Men.. der er jo en grund til alt... og jeg håber at min begrundelse kan få
andre til at tænke sig om... og samtidig er jeg fri for at skulle skrive
næsten identiske begrundelser til de personer, jeg har lært at kende gennem
denne ng - og som jeg har fortsat mailkontakt med...

Jeg forlader ng'en af flere årsager...
Væsentligst pgr sproget og alle de mere eller mindre nedladende
kommentarer, der som oftest følger næsten lige gyldigt hvilket emne...
Jeg er ved at brække mig over en enkelt brugers signatur... ja - ved godt
at den er sat på for at provokere, og at nogle finder den "morsom"... men
jeg er sart!!!
Indlæggene er ved at være meget ens... nå, ja - jeg har været med i ca 4 -5
år... nogle gentagelser må forventes!!
Der tales uhyre sjældent om egentlige træningsmetoder... indlæring af
bestemte momenter - hvad enten der er tale om lydighed, brugsarbejde eller
agility....
Jeg har en oplevelse af nogle bruger ng'en til at nedvurdere og nedgøre
andres måde at holde hund på.... formålet med dette er mig fuldkommen
uforståeligt!
Dette medfører en "klike-dannelse"... og dette ønsker jeg ikke at medvirke
til...
Og helt personligt er jeg hamrende træt af at skulle diskutere de samme
emner igen og igen med de samme mennesker - uden på noget tidspunkt at føle
at man "kommer nogen vegne"... er ellers vant til at diskutere - og ser
siskussion som en måde at tilegne mig øget viden på - men her er det som at
slå i en blød dyne....
Jeg giiiider ikke at se de evige posteringer om "korrekt citatteknik"....
det _kan_ være på sin plads, hvis et indlæg er nærmest ulæseligt - men det
kan også tage overhånd og blive til flueknepperi!

Så... jeg ophæver hermed mit abbonement på gruppen... Kan I alle have det
godt - og de af jer, som bruger den slags, kan give vovse en guf fra mig,
Manden, Sif og Dise...

--
Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 26-09-03 00:05

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ved at brække mig over en enkelt brugers signatur... ja - ved godt
> at den er sat på for at provokere, og at nogle finder den "morsom"... men
> jeg er sart!!!

Uha, husker tydeligt dengang jeg ikke satte navn på at jeg var utilfreds med
en, der startede der et rammaskrig, så pas på, men omvendt, nu er du her
desværre ikke mere, så hvad gør det

> Der tales uhyre sjældent om egentlige træningsmetoder... indlæring af
> bestemte momenter - hvad enten der er tale om lydighed, brugsarbejde eller
> agility....

Ja, dengang for 4-5 år siden var det som om det gik mere op i hundetræning
og ikke nedrakning af andre folks metoder... Det der foregår nu er direkte
provokation, folk der ikke kan acceptere at der findes andre metoder end
deres, folk der kun er her for at diskutere eller svine til osv. Stort set
alle tråde ender desværre sådan og mit klare indtryk er (ja, nu får jeg jo
nok på puklen af Punish og hans følge, men pyt, for Punish er i mit
killfilter) - at det gik helt galt den dag Punish satte sin fod her inde...
Desværre... Endnu mere desværre er der mange der ikke kan se det, men so be
it...

> Jeg har en oplevelse af nogle bruger ng'en til at nedvurdere og nedgøre
> andres måde at holde hund på.... formålet med dette er mig fuldkommen
> uforståeligt!

Se ovenover...

> Dette medfører en "klike-dannelse"... og dette ønsker jeg ikke at medvirke
> til...

Ja, man kan også kalde det 3 grupper... Dem der er med Punish, dem der er
imod og dem der er neutrale...

> [...]
> at man "kommer nogen vegne"... er ellers vant til at diskutere - og ser
> siskussion som en måde at tilegne mig øget viden på - men her er det som

Enig!

> Så... jeg ophæver hermed mit abbonement på gruppen... Kan I alle have det
> godt - og de af jer, som bruger den slags, kan give vovse en guf fra mig,
> Manden, Sif og Dise...

Du bliver savnet!

Rinnie
-Der også mere eller mindre har mistet lysten til at bidrage med noget
konstruktivt, da jeg med 99% sikkerhed ved at det vil blive høvlet af
Punish...

Hvordan træner man en Punish?

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 26-09-03 00:45

> Hvordan træner man en Punish?

Ved at ignorere, ligesom når hunde gør noget uønsket. Hvis bare flere ville
gøre det, så ville vi ikke miste så mange dejlige mennesker herinde. Nu er
jeg en af dem, der har haft fornøjelsen af at møde Ann, og jeg ved, at jeg
kommer til at savne hendes indlæg enormt meget.

Så Ann, ikke giv op endnu - eller hvis du er helt træt af den danske
hunde-ng, kunne du så ikke prøve no.alt.hunder - der er blandt andet en del
gode indlæringsdebatter ind i mellem.

-Trine

Fra : Mari

Dato : 26-09-03 19:12

"Trine Dyrgaard" <pipo@kantorvaenget.dk> skrev i en meddelelse
> Så Ann, ikke giv op endnu - eller hvis du er helt træt af den danske
> hunde-ng, kunne du så ikke prøve no.alt.hunder - der er blandt andet
en del
> gode indlæringsdebatter ind i mellem.

Pudsigt, at du nævner dét - for den gruppe forlod jeg for
flere år siden - af selvsamme årsag, som den Ann nu siger fra
over for.

Glædeligt, hvis den er blevet "stueren" nu............

/Mari

Fra : Nina El Falaki

Dato : 27-09-03 00:22

Jo nah var forfærdelig for 2-4 år siden, og de holdninger der var!!!!! I dag
er holdningerne meget mere moderne, og der er kun Aud folk absolut skal være
ondskabsfulde overfor.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 27-09-03 22:28

Hej trine og Ann K. o.a.

Trine du kommer nu engang også selv med nogle guldkorn ind imellem
Håber snart at du får glæde af din nye hund
-hvad fik dig egentlig til at vælge den opdrætter du har valgt nu?

Og til Ann K. -hæng i, vi er flere der er trætte af bestemte personer
der har mindre pæne talemåder, men jeg vælger at gøre som trine;
ignorerer de indlæg fra personer der alligevel kun har grovheder
tilovers for andre, jeg gider ikke engang læse indlæg fra bestemte
personer da der intet nyt er under solen

Mange hilsener

Jeannette Svensson/..asko

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 28-09-03 02:03

"Jeannette Svensson" <asko1@ofir.dk> wrote in message
> Trine du kommer nu engang også selv med nogle guldkorn ind imellem
> Håber snart at du får glæde af din nye hund
> -hvad fik dig egentlig til at vælge den opdrætter du har valgt nu?

Tak

Jeg fik hende anbefalet af en lang række mennesker, som jeg har meget stor
tillid til. Og da jeg så kom derover forelskede jeg mig straks i Hazel,
tæven, ligesom jeg godt kan lide, at der er andre (han)hunde og børn i
hjemmet. Charlotte har også det samme træningsprincipper som mig, og det
betyder også en del for mig - så jeg kan hente hjælp senere

-Trine

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-09-03 04:13

On 27 Sep 2003 14:28:04 -0700, asko1@ofir.dk (Jeannette Svensson)
wrote:

> [...]
>tilovers for andre, jeg gider ikke engang læse indlæg fra bestemte
>personer da der intet nyt er under solen

nærværende forum er jo kendt ud over sine egene grænser for den
iretsasion som skribeneterne kan vække hianden i mellem ...
men hvorfor ikke bare gør som der står her brug sit kill filter og sin
energi på de emner der har interese ?
--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : corleone

Dato : 26-09-03 06:47

> Så... jeg ophæver hermed mit abbonement på gruppen...

Jeg er ny herinde, har faktisk kun postet 4-5 indlæg. For mig at se har
gruppen potientiale. Jeg er startet herinde for at skabe debat, opnå viden
og hjælpe begyndere.
Du lyder til at være en af dem der har samme målsætning. Derfor skal du
fluks lade være med at ophæve abonnementet
Velkommen tilbage, jeg kan se der er flere der allerede nåede at savne dig

Fra : Pwh

Dato : 26-09-03 09:01

Ann K wrote:

> Jeg forlader ng'en af flere årsager...
> Væsentligst pgr sproget og alle de mere eller mindre nedladende
> kommentarer, der som oftest følger næsten lige gyldigt hvilket emne...

Enig, sproget kunne godt blive bedre,
det synes jeg faktisk også det har været på det sidste.

> Jeg er ved at brække mig over en enkelt brugers signatur... ja - ved
> godt at den er sat på for at provokere, og at nogle finder den
> "morsom"... men jeg er sart!!!

Ja, jeg synes faktisk at du er en smule sart nu ;)

> Indlæggene er ved at være meget ens... nå, ja - jeg har været med i
> ca 4 -5 år... nogle gentagelser må forventes!!

Så meget nyt er der sgu nok ikke at sige om hunde.

> Der tales uhyre sjældent om egentlige træningsmetoder... indlæring af
> bestemte momenter - hvad enten der er tale om lydighed, brugsarbejde
> eller agility....

Det intererserrer måske bare ikke folk her i ng.
Personligt springer jeg over alle den slags indlæg, det har bare ikke min interesse.

> Jeg har en oplevelse af nogle bruger ng'en til at nedvurdere og
> nedgøre andres måde at holde hund på.... formålet med dette er mig
> fuldkommen uforståeligt!

Det synes jeg ikke at jeg oplever, at folk er uenige oplever jeg tit,
men derfra til at sige at det er selve deres formål at værer på tværs er der langt.

> Dette medfører en "klike-dannelse"... og dette ønsker jeg ikke at
> medvirke til...

Hvad mener du med klike-dannelse, det er da ganske naturligt at nogen
mennesker er mere enige end andre.

> [...]
> citatteknik".... det _kan_ være på sin plads, hvis et indlæg er
> nærmest ulæseligt - men det kan også tage overhånd og blive til

Nu startede jeg selv tråden om "korrekt citatteknik" fordi jeg var
faldet over en link der forklarede det på en god måde.
Og så mange postings har der altså heller ikke været omkring det emne.

> Så... jeg ophæver hermed mit abbonement på gruppen... Kan I alle have
> det godt - og de af jer, som bruger den slags, kan give vovse en guf
> fra mig, Manden, Sif og Dise...

Tja, det er jo et frit land og hvis du ikke føler dig tilpas i ng er det jo også
nemmere at vælge den nemme løsning og blive væk.
Det ville da nok værer bedre at prøve at gører noget ved det, det er jo
det nogle af os har prøvet ved at starte en debat omkring quoting.
Jeg kunne da også bare have sagt til mig selv, sådan en flok amatører
der ikke kan finde ud af at quote ordentligt, der gider jeg sgu ikke læse.
Så synes jeg da det er bedre på en sober måde at påpege hvad men evnt
er utilfreds med, selv om man så risikerer at blive kaldt flueknepper.

/Jens

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-09-03 09:06

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> escribió

> [...]
til en
> nyhedsgruppe - kun for at fortælle at de forlader den... og nu gør

Du skulle lige smække med døren på vej ud?

Fra : Allan F. Hermansen

Dato : 26-09-03 09:26

Hej Ann!

> [...]
> nyhedsgruppe - kun for at fortælle at de forlader den... og nu gør jeg det

Hvor jeg dog forstår dig! Jeg har selv været en fast glad bruger af denne
gruppe da jeg fik Dina for 4 år siden. Hun er min første hund, så jeg havde
en hulens masse spørgsmål. Det gik fint et par år, men så begyndte gruppen,
af en eller anden årsag, at degenerere. Der blev brugt utrolig meget tid på
at diskutere og mere eller mindre skændes. Det gad jeg ikke, så jeg hoppede
fra, dog i stilhed. Lige præcis i dag var jeg nysgerrig, og skulle lige se,
hvordan gruppen var blevet... men alt tyder jo på, at alt er ved det gamle.

Det er sørgeligt, når nogle enkelte individer skal ødelægge en ellers
fantastisk gruppe. Jeg har set det ske i flere andre grupper. Sætter de en
ære i at ødelægge det for andre? Nyder de at provokere? Nyder de at være
destruktive? Jeg ved det ikke, og jeg er ligeglad... jeg er bare ked af at
miste noget godt, fordi nogle andre åbenbart hellere vil ødelægge end skabe.

Derfor en stor hilsen til dig og andre (seriøse) brugere og jeres vovser. I
ved hvem I er.

De kærligste hilsener og VOV!

fra Allan og Dina
--
Mail: quincy_md@hotmail.com

Fra : Kurt Becher

Dato : 26-09-03 20:04

KLIP
> [...]
> de at være destruktive? Jeg ved det ikke, og jeg er ligeglad... jeg
> er bare ked af at miste noget godt, fordi nogle andre åbenbart

Hejsa

Jeg mener ikke at nogle enkelte individer kan ødelægge en gruppe mere end
man giver dem lov til. Det er et spørgsmål om selvdiciplin!

Ignorering er den værste straf man kan give et flokdyr, herunder mennesker!

Så længe man føler sig forpligtiget til at give sin mening til kende om alt,
der bliver skrevet af godt og skidt, bliver man et let offer for de
mennesker, der ikke kan styre det, at nogle føler sig provokeret.
Provokationen virker og nu skal de bare lægge hovedet i blød for at finde et
nyt emne, der kan generere en tråd på 200 indlæg om hvor sindsyge, åndsvage
og ufølsomme de er. Resultatet bliver, at den slags tråde fylder alt for
meget i NG'en og man bliver "træt" af at læse den.

Kort sagt: Svar på det, man finder relevant, sjovt og interessant og ignorer
resten.

Hvis der allerede er 10 andre, der har tilkendegivet at de finder en persons
holdninger anstødelige behøver man ikke at hyle med. Man ændrer ikke en
hujende fis ved personens holdninger (det skal der nok et par psykologer
til), og meningen er ligesom blevet gjort til kende!

MVH

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 27-09-03 08:04

Ann K wrote in dk.fritid.dyr.hund:

[...]

> [...]
> at den er sat på for at provokere, og at nogle finder den "morsom"... men

Tonen herinde er faktisk efter min mening ret mild set i forhold til andre
grupper som f.eks. dk.fritid.bil, dk.edb.sikkerhed og dk.admin.netmisbrug
hvor daglig tilsvining er standard.

[...]

> Der tales uhyre sjældent om egentlige træningsmetoder... indlæring af
> bestemte momenter - hvad enten der er tale om lydighed, brugsarbejde eller
> agility....

Jeg syntes egentlig ikke der er mange af indlæggende her der er i direkte
modstrid med OTD'en selvom du da har ret i at specifik træningsmetoder ikke
har været diskuteret ret meget i den tid jeg har fulgt gruppen (knap et
år).

[...]

> [...]
> føle at man "kommer nogen vegne"... er ellers vant til at diskutere - og
> ser siskussion som en måde at tilegne mig øget viden på - men her er det

Din killfile er din ven :)

> Jeg giiiider ikke at se de evige posteringer om "korrekt citatteknik"....
> det _kan_ være på sin plads, hvis et indlæg er nærmest ulæseligt - men det
> kan også tage overhånd og blive til flueknepperi!

De på www.usenet.dk opstillede retningslinjer er til for at alle kan få så
stor glæde af usenet som muligt. Når folk anvender forskellige citattekning
skaber det inkonsistente indlæg. Når man som jeg læser 22 nyhedsgrupper
bliver det altså en smule belastende i længden hele tiden at skulle
omstille sig til folks forskellige citatteknikker. Alternativt ender jeg
bare med ikke at læse hvad folk skriver.

[...]

Jeg kan godt forstå at folk nogle gange vælger at forlade nyhedsgrupper - og
det sker tit men jeg må tilstå at jeg finder det en smule usmageligt at
gøre det på den her måde. Det lugter en lille smule af et forsøg på at
blive gjort til en slags usenet-martyr.
Jeg har ellers tidligere i udstrakt grad været enig i og fatte sympati for
dine skriblerier herinde.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"Nobody looks good in brown lipstick"