Navngive Movieclip ligesom i Flash 4
Fra : PedN

Dato : 25-09-03 22:43

Hej.. nu er det lang tid siden jeg har arbejdet med Flash, og
sidste gang jeg arbejdede meget med det var da Flash 4 var
moderne :)

Nu har jeg Flash MX, og så vil jeg lave det som jeg gjorde
dengang med at lave en button og lave et stort felt i HIT feltet,
så brugerne bare kan komme hen over feltet på skærmen og så ville
jeg sætte en action på On Mouse Over .. Det har jeg også fundet
ud af.. men hvad jeg ikke kan finde ud af er at henvise til et
movie clip.

Førhen der kunne man give Movie Clippet et navn, og så bare Goto
det navn... men det kan jeg ikke finde ud af længere.. har fundet
2 forskellige steder man kan skrive noget navn til movie clip,
men det virker ikke... så hvad gør jeg forkert??? :)

MVH Peter Nielsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : PedN

Dato : 25-09-03 22:51

Forresten... Mine Action linier ser således ud:

on (rollOver) {
gotoAndPlay("Top Menu", "BarStart");
}
on (rollOut) {
gotoAndPlay("Top Menu", "BarSlut");
}

Top Menu er hvad jeg har navngivet Movie Clippet alle steder..
plus at Movie Clippet også hedder 'Top Menu'.. Og BarStart og
BarSlut er labels inde i 'Top Menu'

Fra : Bent K Larsen

Dato : 26-09-03 15:22

Hej

Hvis movieclippet ligger i samme timeline som knappen så kan du bruge:

on(rollOver) { TopMenu.gotoAndPlay("BarStart"); }
on(rollOut) { TopMenu.gotoAndPlay("BarSlut"); }

Jeg tror ikke at man må bruge mellemrum i instancenames hvorfor ændringen

Bye...

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 25-09-03 23:40

PedN <pedn@wullamusic.dk> wrote:

> .. men hvad jeg ikke kan finde ud af er at henvise til et
> movie clip.

Objects > Movie > Movieclip > Methods > play
- derefter angiver Du "Object" ved at klikke på "Insert a Target
path"-ikonet (sigtekornet).

Noget mere besværligt end i Flash 5, hvis Du spørger mig!

--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen