Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
penge under bordet - hvordan?
Fra : Martin

Dato : 25-09-03 22:16

Hej NG

Jeg skal køben en andel, og skal betale lidt under bordet, det er jeg helt
indforstået med, og jeg er ikke interesseret i at "knalde" sælger eller
noget andet.... jeg kender mulighederne, men er ikke interesseret i at
benytte mig af dem!!!

Derfor hvordan sikrer man sig at sælger ikke løber med pengene inden jeg har
fået andelen? - og nej ikke ved at lade være med at betale dem!

Jeg har overvejet muligheden for at oprette en konto til sælger, hvor jeg
deponerer pengene, og så bliver de frigivet når jeg har fået
andelsbeviset....

Er der andre muligheder?

Sælger har foreslået at jeg møder op på en given adresse med pengene og
afleverer dem, men det er inden jeg har fået andelsbeviset.... Og det er jo
ikke særligt interessant....

Håber der er nogen derude som tidligere har "betalt lidt ekstra" som har
nogle erfaringer....

På forhånd tak

Martin

min mail virker ikke!!!

Mail til mullermandk@yahoo.comFJERNDETTE
men FJERNDETTE

Fra : Carsten

Dato : 26-09-03 16:43

"Martin" <billetter2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indforstået med, og jeg er ikke interesseret i at "knalde" sælger eller
> noget andet.... jeg kender mulighederne, men er ikke interesseret i at

Det du er igang med er strengt forbudt og du kan ikke gå til politiet hvis det går galt
for dig - så lad vær' !

Fra : Michael Nielsen

Dato : 26-09-03 16:45

Martin wrote:
> [...]
> helt indforstået med, og jeg er ikke interesseret i at "knalde"
> sælger eller noget andet.... jeg kender mulighederne, men er ikke

Umiddelbart vil jeg mene at det er en dum ide, da du rent faktisk medvirker
til noget ulovligt. Dog kan du så vidt jeg ved ikke straffes, men så længe
der er nogen der er villige til at betale under bordet, vil der altid være
nogen der udnytter situationen.

> Derfor hvordan sikrer man sig at sælger ikke løber med pengene inden

Så vidt jeg kan se, har du ikke nogen som helst mulighed for at sikre dette.

> Jeg har overvejet muligheden for at oprette en konto til sælger, hvor
> jeg deponerer pengene, og så bliver de frigivet når jeg har fået

Da dette kræver kvittering fra sælger for at få udbetalt pengene er der vel
ikke rigtig tale om at pengene er betalt under bordet. Du kan jo altid påstå
at beløbet er en del af den normale betaling. Sælger har ingen mulighed for
at modbevise det.

> Sælger har foreslået at jeg møder op på en given adresse med pengene
> og afleverer dem, men det er inden jeg har fået andelsbeviset.... Og

Meget dum ide. Hvis han forsvinder med pengene har du ikke rigtig mulighed
for at få dem tilbage. Jeg er godt klar over det ikke var det du ville vide,
men hvorfor hjælpe folk med at være kriminelle...

--
Mvh.

Michael Nielsen
http://www.mnielsen.dk
- Knoglerne i flagermusens ben er så tynde og spinkle, at flagermusen
uanset art, ikke kan gå!!

Fra : Bamse

Dato : 27-09-03 00:12

opret en fælleskonto hvor udbetalinger kræver 2 underskrifter

Fra : Knud Berggreen

Dato : 27-09-03 09:30

On Sat, 27 Sep 2003 01:12:10 +0200, "Bamse"
<nospam@nospam.ugh> wrote:

>opret en fælleskonto hvor udbetalinger kræver 2 underskrifter

Undskyld at jeg ikke sætter mit svar ovenover dit, men jeg
følger anbefalingen fra
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html og det ville
være rart hvis du også gjorde dette.

Først vil jeg slå fast, at det _er_ ulovligt, men hvis man
skal sikre sig at en person ikke render med pengene før
visse ting er opfyldt, så er det ikke en fælleskonto der er
tale om. Man sætter dem ind på en deponeringskonto i en
bank.
Kontoen oprettes i sælgers navn, men kan kun udbetales med
købers godkendelse.

/Knud

Fra : alexbo

Dato : 27-09-03 11:11

"Knud Berggreen" skrev

> Kontoen oprettes i sælgers navn, men kan kun udbetales med
> købers godkendelse.

Og når så køber har sit andelsbevis, og sælger ønsker sine penge, så siger
køber nej, jeg har fundet ud af, at det er ulovligt.
Det er ingen sælger med bare en smule omtanke, der ønsker at penge under
bordet skal gennem en bank.
Han tager heller ikke dankort eller check

mvh
Alex Christensen

Fra : Søren A. Honoré

Dato : 22-10-03 16:31

> [...]
jo
> ikke særligt interessant....
>
> Håber der er nogen derude som tidligere har "betalt lidt ekstra" som har

Hvorfor ikke bare købe den gamle grimme sofa han har ovre i hjørnet for x
antal korner. eller hans gamle bade forhæng for x antal kroner. Så kan han
få pengene samtid med at du betaler for andelen og denne overgår til dig.

Mvh
Søren