Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Vindmølleaktier
Fra : Jael Olesen

Dato : 25-09-03 22:16

Jeg står og overvejer om jeg skal investere i nogle vindmølleaktier.
Jeg er absolut novice på området og vil ikke kaste mig ud i mere end
et bankfinacieret køb af 5 andele, hvilket jeg umiddelbart synes lyder
godt, eftersom jeg ikke skal lægge nogen penge, men afkastet fra
møllen skulle betale andele og renter i løbet af 10-13 år (ifølge
banken). Det er I/S Difco Samsø der udliciterer anktieandelene, der
har et forventet afkast på 12,6% det første driftår efter skat, og
Sparbank Vest der tilbyder financiering af 5 andele til 6,25% p.a.
Ser det umiddelbart fornuftigt ud? Er det klogt at investere i
vindmølleaktier for øjeblikket? Hvad sker der med andelene om 25 år
når vindmøllen skal skrottes? Hvad betyder en "Anslået årlig
nettoudlodning 2000 DKK, første gang 31.03.2004"? Og er det i
virkeligheden rigtig dumt at investere i aktier når man ved så lidt om
det som jeg?
Venlig hilsen
Jael

Fra : D.u.n.k.

Dato : 26-09-03 06:21

Det ser ikke ud som om det er børsnoterede aktier du tænker på, men derimod
andele af kørende møller i et driftselskab.
Du skal lige gøre dig helt klart, hvad du er igang med inden du fortsætter.
Ønsker du vindmølleaktier, f.eks. Vestas eller NEG ?
Ønsker du andele i et driftselskab, dvs. elproduktion ?

Venlig hilsen
Dunk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-09-03 08:18

D.u.n.k. wrote:

> [...]
> Ønsker du vindmølleaktier, f.eks. Vestas eller NEG ?
> Ønsker du andele i et driftselskab, dvs. elproduktion ?

Jeal nævner at det er I/S Difco Samsø, så det er alså ikke et A/S men et I/S.
Der skulle ganteret have stået Difko.
Og det er et driftselskab. Se http://www.difko.dk/difkocms/show.asp?id=809

Ivar

Fra : Jael Olesen

Dato : 29-09-03 14:02

Ivar Madsen <news-@milli.dk> wrote in message news:<3f768b17$0$48910$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> Jeal nævner at det er I/S Difco Samsø, så det er alså ikke et A/S men et I/S.
> Der skulle ganteret have stået Difko.
> Og det er et driftselskab. Se http://www.difko.dk/difkocms/show.asp?id=809

Det er vindmølleandele i I/S Difko Samsø I (med k, ja). Så er det vel driftsandele.
VH Jael

Fra : Daniel Birch

Dato : 28-09-03 09:29

> Og er det i
> virkeligheden rigtig dumt at investere i aktier når man ved så lidt om
> det som jeg?
> Venlig hilsen
> Jael

JA! Blandt andet er der overhovedet ikke tale om aktier, som flere andre
også har skrevet.

mvh
Daniel