submit til function()
Fra : Ricki Susic

Dato : 25-09-03 21:24

Hej,
Hvordan gør man hvis man skal kalde en function fra en html-formular

Eks. <form method="post" action="<? $PHP_SELF ?>">

Hvad gør jeg i action for at kalde en function i selv samme fil?

Hilsen Ricki

Fra : Jacob Atzen

Dato : 25-09-03 21:39

"Ricki Susic" <ricki@NOSPAMjoin-in.dk> writes:

> [...]
>
> Eks. <form method="post" action="<? $PHP_SELF ?>">
>
> Hvad gør jeg i action for at kalde en function i selv samme fil?

Du kan kun specificere hvilken håndteringsmekanisme der skal bruges
med action attributen. Hvis du vælger at sende dine post-data til et
PHP script kan du i dette script kalde en vilkårlig funktion.

Hvis du i din formular vil specificere hvilken funktion, der skal
benyttes kan du bruge et hidden formularfelt, og så i scriptet vælge
funktion efter dette felt.

- Jacob Atzen

Fra : Ricki Susic

Dato : 25-09-03 21:44

> [...]
>
> Hvis du i din formular vil specificere hvilken funktion, der skal
> benyttes kan du bruge et hidden formularfelt, og så i scriptet vælge

Hej Jacob,
Tak for det hurtige svar, men jeg forstår vist ikke helt hvad du mener.
Kan du gi' et eksempel?

Ricki

Fra : Jacob Atzen

Dato : 25-09-03 22:56

"Ricki Susic" <ricki@NOSPAMjoin-in.dk> writes:

> Tak for det hurtige svar, men jeg forstår vist ikke helt hvad du mener.
> Kan du gi' et eksempel?

Hvilken del ønsker du eksempel på?

- Jacob Atzen

Fra : Ricki Susic

Dato : 26-09-03 06:56

Når du nu skriver at jeg kan åbne et vilkårligt script fra min formular,
betyder det så at scriptet ikke kan være et der ligger i samme fil som
formularen?

Det er det jeg gerne vil vide hvordan man gør!

Ricki

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 26-09-03 07:06

Ricki Susic wrote:
> [...]
> formularen?
>
> Det er det jeg gerne vil vide hvordan man gør!

Du sætter action="script.php" i din form?

mvh
Johan

Fra : Jacob Atzen

Dato : 26-09-03 09:42

"Ricki Susic" <rickFJERNDETTEi@webfabrikken.net> writes:

> Når du nu skriver at jeg kan åbne et vilkårligt script fra min formular,
> betyder det så at scriptet ikke kan være et der ligger i samme fil som
> formularen?

Et script i samme fil som formularen er en delmængde af "et vilkårligt
script". Et hurtigt udkast:

[minform.php]

<form method="post" action="minform.php">
<input type="hidden" name="function" value="minFunktion"/>
</form>

<?php
switch($_POST["function"]) {
case "minFunktion": minFunktion();