Gode råd ang. foder
Fra : Tulle

Dato : 25-09-03 21:04

Hej Ng
Min hingste plag fra 2001 kommer hjem fra sommergræs på søndag og skal stilles til forbesigtigelse d.22 nov. Jeg ønsker selvfølgelig
at stille med så smuk en hest som muligt. Har i nogle gode råd til fodring? Han står i boks på halm, får hø, havre og raket. Han får
dækken på fra søndag for at holde pelsen så kort som muligt.
Nogle erfaringer med foder der gir et flot pels lag?
I kan forrrsten se ham her
http://www.hestenettet.dk/lodge/5304/billeder/37739/
Mvh. Marianne

Fra : Anet

Dato : 25-09-03 23:25

"Tulle" <tranbo@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dækken på fra søndag for at holde pelsen så kort som muligt.
> Nogle erfaringer med foder der gir et flot pels lag?

(klip)

Hejsa Marianne

En fin lille hest som du har dig. Jeg ved ikke hvilken foderstand som han er
i nu, men på billederne ser han ud som trænger han lidt til lidt mere sul på
sidebenene. Det er tit i den alder, at de vokser mere så de ikke når at få
sul på sidebenene. Det du giver ham er fint men måske, at lidt soyaolie vil
gøre ham godt. Olien giver en flot pels og den feder også lidt på ham. Hvis
han stadig mangler lidt på sidebenene så giv ham en lille del byg. Men husk
højst 1/3 del byg af hele mængde kornfoder da han ellers godt kan blive
forfangen.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Pia J

Dato : 26-09-03 07:11

Dette er ikke en kritik, men ren nysgerrighed, vil jeg lige påpege. Du har
en rigtig sød unghest, men jeg troede faktisk de skulle være i form til den
slags fremvisninger? Han har ikke en muskel på kroppen....

At jeg så synes det er glimrende du giver ham lov at komme på sommergræs og
leve et naturligt hesteliv, er en helt anden sag, men han ser meget ranglet
ud.

:Pia

Fra : Pia J

Dato : 26-09-03 07:16

Jeg bliver i øvrigt i tvivl, om jeg har kigget på den rigtige hest? Hvad
hedder han?

:Pia

Fra : Liva

Dato : 26-09-03 08:20

Hej
Nu er det jo også "kun" en forbesigtigelse og han kan sagtens nå at komme i
form på 2 mdr. med den rette træning og fodring. Nu husk at han skal fodres
og ikke "fedes". St.Hippolyt har et godt foder til ungheste i træning.
Held og lykke
Liva

Fra : Anet

Dato : 26-09-03 11:00

"Liva" <d.Helsted@get2net.dk> skrev i en meddelelse

St.Hippolyt har et godt foder til ungheste i træning.

(klip)

I det hele taget så har st. hippolyts rigtig mange gode foderprodukter at
vælge imellem. De giver en flot pels og hesten tager på ligesom de "rigtige"
steder så det ikke bare hænger på maven. Du kan læse mere om deres mange
forskellige produkter på deres hjemmeside.
To måneder er ikke lang tid til at ville ændre på en hests udseende. Jeg
syntes personligt at det tager op til ca. ½ år at få hesten som man gerne
vil have den. Men ved en forbesigtigelse er det alle unge heste og de er
alle ranglede i forhold til deres alder. Det er jo lidt som en slags
teenager bare hos heste.

http://www.hippolyt.dk/

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Tulle

Dato : 05-10-03 14:55

Hej ige
Tak for svarene, jeg har nu haft ham hjemme i en uge og han er meget lærenem. Går det sådan fremad indtil vi skal afsted skal det
nok gå. Han er i fin foderstand siger fodermesteren så det er også rart. Han har her i opstarts perioden fået 2 kg havre, 300 gr.
raket, regulator og et bundt hø pr dag.
-Til Pia J : Han hedder Poseidon
Skal nok skrive af og til så i kan se hvor fin han blir