HJÆLP MED NETVÆRK MELLEM 2 ROUTER HOS CYBE~
Fra : klaus

Dato : 09-04-01 22:07

hej alle
er der nogel det ved et godt vpn prog.
eller hvordan man sætter 2 cybercity router sammen til et netværk!!

på forhånd tak

klaus
bbb7069@vip.cybercity.dk

Fra : Bent skohorn

Dato : 09-04-01 22:19

"klaus" <dsl31799@vip.cybercity.dk> wrote in message
> hej alle
> er der nogel det ved et godt vpn prog.

der findes så mange så du bare kan bruge det du bedst kan lide.. jeg så et
der fulgte med noget pgp halløj der osse understøttede icq.. kan desværre
ikke huske navnet

> eller hvordan man sætter 2 cybercity router sammen til et netværk!!

Du kan jo sætte en DSLAM op i stuen..

Hvad er det du gerne vil? Er det at kunne se din ven under 'andre computere'
? Kig efter noget WINS server snask.. istedet for at kaste dig over vpn..
Det lyder som om det er det du efterlyser, men det er jo svært når du har
skrevet absolut intet om hvad du kunne tænke dig..

> på forhånd tak
>
> klaus
> bbb7069@vip.cybercity.dk

skohorn

Fra : klaus

Dato : 09-04-01 22:39

Undskyld
ja jeg vil gerne se det andet netværk under ander computer og kunne bruge
dem ligsom de ander der er det nomalt
på forhånd tak

Fra : Bent skohorn

Dato : 09-04-01 22:45

> Undskyld
> ja jeg vil gerne se det andet netværk under ander computer og kunne bruge
> dem ligsom de ander der er det nomalt
> på forhånd tak

Så skal du, som jeg skrev, have fat i noget WINS service.. kig evt. på
http://www.windows.com/windows2000/en/server/help/default.asp?url=/windows20
00/en/server/help/sag_WINSchecklist.htm

og specielt på det punkt der hedder 'When to use WINS' ... er du sikker på
du overhovedet har brug for det? Det er noget slammet noget.. hvis i bare
har brug for at udveksle filer, som jo plejer at være det man bruger det
('andre computere') til så sæt en ftp server op i stedet.. det tager 5
minutter selv med meget lidt kendskab til det, og en wins server tager nok
nærmere i omegnen af 5 dage.. :)

skohorn

Fra : klaus

Dato : 20-04-01 19:31

kan man ikke sætte det i routeren???

Fra : Bent skohorn

Dato : 20-04-01 22:26

> kan man ikke sætte det i routeren???

Det du vil have er nok noget vpn-agtigt. Og nej. Du kan ikke sætte det op i
routeren. Så vidt jeg ved kan du derimod betale dig fra at få en /30 routet
ud til dig og sætte en vpn appliance box på den ip der bliver public ... som
så kan natte for dig også.

sjohieb

Fra : Enok Hauge

Dato : 21-04-01 04:03

On Fri, 20 Apr 2001 23:25:55 +0200, "Bent skohorn" <a@b.c> wrote:

> [...]

>ud til dig og sætte en vpn appliance box på den ip der bliver public ... som

Han behøver ikke en /30 block. Han kan NAT'te sig ud af problemet, men
han slipper ikke for at skulle opsætte en vpn appliance box.

Mvh. Enok Hauge