Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Gebyr på kassekredit
Fra : Chr. L.

Dato : 25-09-03 19:04

Hejsa

jeg har fået et brev fra banken, om at min kassekredit skal
'genforhandles' ifg. betingelserne!, og så koster det lige kr 500,- for
de næste tre år!!!...det har jeg da ikke oplevet før?!?!?...er det noget
nyt bankerne er begyndt på for at trække nogle gebyrer ud af
kunderne,-jeg er nok en rimeligt dårlig kunde for banken pga jeg aldrig
bruger den kassekredit!, og har en pæn klat penge ståede i banken, og
ingen gæld hos banken...

Er bankerne begyndt at tage gebyr for at forlænge kassekreditten?!?!

Chr.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 25-09-03 19:14

"Chr. L." wrote:

> Er bankerne begyndt at tage gebyr for at forlænge kassekreditten?!?!

Hm, din eneste berettigelse som kunde er at du bidrager til at de kan
tjene flere penge, hvorfor tror du ellers, at de smører dig ind i alt
muligt andet ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : CLM

Dato : 25-09-03 20:58

> Hm, din eneste berettigelse som kunde er at du bidrager til at de kan
> tjene flere penge, hvorfor tror du ellers, at de smører dig ind i alt
> muligt andet ?

Det lyder umiddelbart til at du (Erik) ikke har for mange positive
oplevelser med banker etc.

Til Chr. L - Jeg kan fortælle at de fleste kreditter skal genforhandles på
et eller andet tidspunkt. Jeg tror det har noget at gøre med at en kredit på
f.eks. 50.000 også belaster bankens balance med 50.000 (Vist nok under en
eller anden post med forpligtelser) selvom den ikke er udnyttet. Derfor
vælger nogen banker at tage penge for en forlængelse, da det betyder at de
personer der ikke har brug for den vælger den fra. Efter min mening er det
en fuldstændig håbløs politik, eftersom du sikkert også har betalt for
oprettelse i sin tid. Jeg synes IKKE du skal acceptere at betale de 500, det
er du i din gode ret til. Du vil sikkert nemt kunne finde en anden bank hvor
du kan få oprettet din kassekredit gratis hvis du tilbyder at flytte til
dem.

Mvh
Carsten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-09-03 20:25

Chr. L. wrote:

> jeg har fået et brev fra banken, om at min kassekredit skal
> 'genforhandles' ifg. betingelserne!, og så koster det lige kr 500,- for
> de næste tre år!!!...

Det må jo så næsten fremgå af de betingelser du fik/underskrev, da
kassekreditten blev etableret. Det lyder dog ikke som en særlig
kundevenlig betingelse, men du er jo så åbenbart i en situation, hvor du
blot kan lade være med at få forlænget kassekreditten.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Chr. L.

Dato : 25-09-03 21:08

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> kundevenlig betingelse, men du er jo så åbenbart i en situation, hvor du
> blot kan lade være med at få forlænget kassekreditten.

jeg tror flere banker har det feks. lån og spar: (har selv forstædernes
bank)

http://www.lsb.dk/lsb/indhold/priserogprodukter/gebyrer/lonogkredit/

se gebyr for 'forlængelse'...

Chr.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 25-09-03 21:12

"Chr. L." <chrisl@ASKFORDOMAIN.dk> wrote in message

> Er bankerne begyndt at tage gebyr for at forlænge kassekreditten?!?!

Tjaaa, min bank forsøgte det samme hos mig, nu lander min løn fortsat der,
de betaler mine PBS sager, og jeg benytter mit dankort til alm forbrug der.

Vores lån på +350.000 & min kredit er flyttet til en anden bank.

Det skulle vel ikke være en "Jysk" bank ?

Mvh.

Kim

Fra : anders majland

Dato : 25-09-03 23:09

> jeg har fået et brev fra banken, om at min kassekredit skal
> 'genforhandles' ifg. betingelserne!, og så koster det lige kr 500,-
for
> de næste tre år!!!...det har jeg da ikke oplevet før

Det lyder som om det er på tide at se hvad de andre kan tilbyde dig ...
Og så enten skifte eller bruge det til at presse priserne i din
nuværende bank...

Min søster har lige fået skåret ca 2% af renten ved den øvelse. Det må
hun være bedre til end mig (eller også er det fordi hun er studerende)
men resultatet var ihvertfald er jeg har flyttet størstedelen af vores
bank bankforretninger til en interbank da jeg ikke kunne hugge eller
stikke i murstensbanken ...

/A

Fra : Knud Berggreen

Dato : 26-09-03 23:12

On Thu, 25 Sep 2003 20:03:39 +0200, "Chr. L."
> [...]

>ingen gæld hos banken...
>
>Er bankerne begyndt at tage gebyr for at forlænge kassekreditten?!?!

Erhvervskreditter har altid kostet, men jeg tror at
lønkreditter ofte forlænges uden gebyr. Sådan er det da i
Amagerbanken.

/Knud