avispapir og spejle...
Fra : Ukendt

Dato : 25-09-03 15:43

Davs, NG. Jeg vasker spejle med avispapir og (selvfølgelig) øøøøh... den der
blå væske. Men hvorfor er det, at avispapir er så glimrende til formålet?

PS

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-09-03 16:08

"PS" <Per Sørensen> skrev i en meddelelse news:3f72fef9$0$24720$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Davs, NG. Jeg vasker spejle med avispapir og (selvfølgelig) øøøøh... den der
> blå væske. Men hvorfor er det, at avispapir er så glimrende til formålet?

Hvor spørger du lige når jeg står og pudser med et stykke lokumspapir
med sprit?
Det afgørende er vel at du bruger noget der ikke fnugger.

Mvh
Martin

Fra : Søren

Dato : 25-09-03 20:08

"PS" <Per Sørensen> wrote in message
> [...]
der
> blå væske. Men hvorfor er det, at avispapir er så glimrende til formålet?

Jeg tror at papir har en slibende effekt.
En masse celulosefibrer virker vel nermest som ståuld?

Søren

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-09-03 21:14

Søren skrev:

>Jeg tror at papir har en slibende effekt.

Det har det også. En saks bliver mere sløv af at klippe i papir
end i blik (tyndt jern).

>En masse celulosefibrer virker vel nermest som ståuld?

Nej for sytten. Cellulosen og selve papiret er ganske blødt. Men
der er fine sandkorn i papirmassen, og de består bl.a. af kvarts
der er hårdere end stål.

--
Bertel