Kernel 2.4.3 og lyd
Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 09-04-01 22:03

Hej

Jeg har lige opgraderet til kernel 2.4.3 fordi mit lydkort (YMF724 pci) var
supporteret der i. Det lykkedes fint nok, og jeg fik også kompileret det med
driverne til lydkortet. Men når jeg kører KMix så er den eneste mixer der er
til rådighed en "SigmaTel STAC9704" (har aldrig hørt om den før), og jeg kan
ikke få noget som helst lyd til at virke. Er der nogen der kan hjælpe mig?
Driveren er i øvrigt et OSS modul, hvis det skulle gøre nogen forskel...

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh. Jonas

Fra : Dennis Haney

Dato : 12-04-01 19:58

Jonas Due Vesterheden <TotalNirvana@MailAndNews.com> writes:

> Hej
>
> Jeg har lige opgraderet til kernel 2.4.3 fordi mit lydkort (YMF724 pci) var
> supporteret der i. Det lykkedes fint nok, og jeg fik ogs=E5 kompileret det med
> driverne til lydkortet. Men n=E5r jeg k=F8rer KMix s=E5 er den eneste mixer der er
> til r=E5dighed en "SigmaTel STAC9704" (har aldrig h=F8rt om den f=F8r), og jeg kan
> ikke f=E5 noget som helst lyd til at virke. Er der nogen der kan hj=E6lpe mig?
> Driveren er i =F8vrigt et OSS modul, hvis det skulle g=F8re nogen forskel...

Kunne det tænkes at de var een og samme ting?
Kært barn har mange navne.

::: Davh
:::
::: Mother said that there would be days like this,
::: but she never said there would be so many!

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 16-04-01 17:02

"Dennis Haney" <davh@diku.dk> skrev i en meddelelse

var

> Kunne det tænkes at de var een og samme ting?
> Kært barn har mange navne.
Tjoh, men lyden virkede stadig ikke... :) Nå, men jeg endte med at finde ud
at jeg skulle indsætte følgende i /etc/modules.conf:

alias char-major-116 snd
alias snd-card-0 ymfpci
alias sound-slot-0 snd-card-0

Evt. nogen der kan forklare hvorfor det er nødvendigt, eller henvise mig til
den rette HowTo?

Mvh. Jonas