geddesø!?
Fra : Mikael Skaaning Søre~

Dato : 25-09-03 11:38

Hej NG!
Jeg er så heldig, at have adgang til en stor sø, der også er mange år
gammel! Vi ved efter fangster, at den huser: aborrer, skaller ål, gedder og
lidt udsatte karper!

Kunne godt tænke mig, at vide om den sandsynligvis også huser sore gedder
(over 10 kg) og store aborrer (omkring kiloet) og hvad der ellers kan
forekomme af fisk i en sådan sø? Det eneste der er udsat er karperne!

vi har kun fisket lidt i søen, og har ikk fanget gedder over 3 kg.

Håber på svar
mvh
Mikael

Fra : Peter Schrøder

Dato : 25-09-03 13:51

"Mikael Skaaning Sørensen" skrev
> Jeg er så heldig, at have adgang til en stor sø, der også er mange år
> gammel! Vi ved efter fangster, at den huser: aborrer, skaller ål, gedder
og
> lidt udsatte karper!

Heldige kartoffel

> [...]
> forekomme af fisk i en sådan sø? Det eneste der er udsat er karperne!
> vi har kun fisket lidt i søen, og har ikk fanget gedder over 3 kg.

3kg's gedder er sandsynligvis hanner, som sjældent
bliver ret store. Afhængig af vandets kvalitet iøvrigt
(sigtbarhed etc.) er det nok sandsynligt at der er
enkelte store hunner i søen også. Store hunner
bør iøvrigt øjeblikkeligt genudsættes.
Bortset fra om foråret, hvor gydningen finder sted, holder
hunnerne nok til på søens dybere steder. De fanges
nok bedst med agn, hvilket nogle gange kan beskadige
en fisk så den ikke overlever en genudsætning.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply