Java script menu
Fra : Morten Jacobsen

Dato : 25-09-03 15:40

Jeg er ved at lave en hjemmeside hvor jeg skal have denne menu
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/topnavbar.htm fra
dynamicdrive på min side. Problemet er at jeg har en iframe på
siden som jeg skal have siderne til at åbne i.
Så spurgte jeg inde på eksperten og fik det her svar

2) Menu links targetting

When an item or header is clicked on, the associated link string
is checked. If it's a null string, nothing is done. If the string
starts with "javascript:" the code that follows is executed. For
anything else, the string is taken to be a URL and the window's
location is set to that value, causing the link to be followed.

To setup a menu link so that the url loads in another frame, use
the following javascript: url:

javascript:parent.framename.location='http://dynamicdrive.com'

where "framename" is the name of the frame you wish to target.

Men så fatter jeg ikke noget...

Er der nogen der kan hjælpe?

Morten

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jan Larsen

Dato : 28-09-03 21:01

"Morten Jacobsen" <msj@msj.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> javascript:parent.framename.location='http://dynamicdrive.com'
>
> where "framename" is the name of the frame you wish to target.

Hvad er det helt nøjagtigt du ikke kan finde ud af, jeg formoder det er
menyen i toppen af den side du hen viser til det drejer sig om.

Venlig Hilsen
Jan Larsen
www.bedst-web.dk