Markedsandele
Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 25-09-03 14:01

Der har været en del dommedagsprofetier over TDCs markedsandel i
denne gruppe - især i forbindelse med diverse kampagner. Jeg har
været en af dem, der har argumenteret for, at det ikke ville gå
sådan.

Dagens ComputerWorld Online skriver:

| Teleselskabet TDC æder sig langsomt til en større og større del
| af det danske ADSL-marked. På et år er hele markedet vokset med
| knap 70 procent, og TDC er rendt med næsten ni ud af ti nye kunder.

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=20805
fortælles også, at TDCs markedsandel nu er 82% mod 79% sidste år.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Benjamin Blangstrup

Dato : 25-09-03 15:02

:
: På http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=20805
: fortælles også, at TDCs markedsandel nu er 82% mod 79% sidste år.
:
: Mvh.
: Klaus.

Jeg har også hele tiden haft indtryk af at TDC løber med de fleste af
kunderne. Det har jo med PR at gøre, og også det at mange ser TDC som det
kendte, som det man ved hvad er.

/Benjamin

Fra : Jesper Skriver

Dato : 25-09-03 23:56

On Thu, 25 Sep 2003 13:01:04 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard wrote:
> [...]
>
> På http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=20805
> fortælles også, at TDCs markedsandel nu er 82% mod 79% sidste år.

Jeg synes naesten at det var mere interessant at Tele2 havde faaet
ca. 5k kunder - med al den snak der har vaeret her havde jeg troet at
tallet havde vaeret 5-10 gange stoerre ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 26-09-03 06:15

Kære Jesper Skriver

Det er vel også interessant at du er ansat hos TDC, så vidt jeg
husker....

Så dit indlæg er jo også farvet af det ikke +

Fra : Flemming Mahler Lars~

Dato : 26-09-03 06:56

Mogens Jørgensen wrote:
> Kære Jesper Skriver
>
> Det er vel også interessant at du er ansat hos TDC, så vidt jeg
> husker....

Ikke længere.

(( Flemming ))
--
Flemming Mahler Larsen, TDC Online, Technology
http://netfactory.dk/ , +45 (339)94634

Fra : Jesper Skriver

Dato : 26-09-03 12:32

On Fri, 26 Sep 2003 07:15:12 +0200, Mogens Jørgensen wrote:
> Kære Jesper Skriver
>
> Det er vel også interessant at du er ansat hos TDC, så vidt jeg
> husker....

Jeg var indtil for ca. 7 maaneder siden - jeg arbejder pt. ikke
ikke hos nogen dansk udbyder.

> Så dit indlæg er jo også farvet af det ikke +

Det er et faktum at jeg tidligere har arbejdet hos TDC i en aar
raekke, og kender til de fejl de laver - men jeg kender ogsaa
deres staerke sider.

Men uanset hvad, saa troede jeg faktisk at Tele2 havde faaet
vaesentligt flere kunder end det viste sig at de havde.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-09-03 14:39

Hej Jesper Skriver, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Men uanset hvad, saa troede jeg faktisk at Tele2 havde faaet
> vaesentligt flere kunder end det viste sig at de havde.

Det er du ikke ene om. Specielt efter omtalen (i kampagnemånedens
sidste halvdel) af at de havde fjernet loftet på max 20.000
tilmeldinger til kampagneprisen.

(Ikke fordi jeg troede, de havde brudt det. Men alligevel lyder 5000
som sluttal ikke af meget i bl.a. denne sammenhæng).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-09-03 10:42

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse
> (Ikke fordi jeg troede, de havde brudt det. Men alligevel lyder 5000
> som sluttal ikke af meget i bl.a. denne sammenhæng).

Det kan jo være at der var 15k kunder i proces med at skifte da tallet blev
snapshot'et

Fra : STEEN PEDERSEN

Dato : 26-09-03 16:48

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tallet havde vaeret 5-10 gange stoerre ...
>
> --
> Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Altså Jesper!

Du ved jo godt at de nye tal gælder første halvår, altså frem til 30.6. Og
af diskussionerne her igennem den sidste måneds tid, tyder det jo på at
kunderne først er blevet aktive efter 30.6 og altså ikke med i statistikken.
Der tæller jo kun aktive.

Steen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 26-09-03 21:07

On Fri, 26 Sep 2003 17:48:08 +0200, STEEN PEDERSEN wrote:

> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> Altså Jesper!
>
> Du ved jo godt at de nye tal gælder første halvår, altså frem til 30.6.

Ah - det forklarer sagen, tak.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : TBC

Dato : 26-09-03 21:29

<klausellegaard@msn.com> wrote:

> [...]
>
>På http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=20805
>fortælles også, at TDCs markedsandel nu er 82% mod 79% sidste år.

Ja, der er jo også omvendt de "dommedagsprofetier" der handler om at
udviklingen går mere og mere imod en pseudo monopol-lignende tilstand,
hvor TDC sidder ualmindeligt tungt på markdet.

Dem lader der stadigvæk til at være mere i.

TBC

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 26-09-03 21:39

TBC <-sutmin@2night.dk> writes:

>Ja, der er jo også omvendt de "dommedagsprofetier" der handler om at
>udviklingen går mere og mere imod en pseudo monopol-lignende tilstand,
>hvor TDC sidder ualmindeligt tungt på markdet.

Jeg synes nu, vi så mange, "så kan TDC erråme lære det", da Tele2
kom med deres tilbud.

Mvh.
   Klaus.