Nyt bundkort men hvad MSI eller ABIT???? ~
Fra : her

Dato : 25-09-03 14:52

Hej er blevet træt af mig gamle ASUS kort min computer Crasher meget desuden
kører jeg med SD 100Mhz RAM !!! sammen med Athlon XP 2100Mhz

Så ny bundkort og ram nu!!
Vil gerne prøve noget andet end Asus. Men hvad skal det være? MSI eller
ABIT.
Nogle forslag. Den skal bare værre stabil, og med masser af features... ikke
noget med overclocking!

Henrik

Fra : JK

Dato : 25-09-03 15:27

On Thu, 25 Sep 2003 15:52:08 +0200, "her" <yes@yes.com> wrote:

> [...]
>ABIT.
>Nogle forslag. Den skal bare værre stabil, og med masser af features... ikke

Hvis du stadig er til AMD, så ville jeg vælge et nforce2 bundkort,
f.eks. et abit nf7-s eller nf7. Du kan ligeså vel vælge et MSI, K7N2
Delta-L.
Det er fint derved at have passiv køling af chipset:
http://www.sharkyextreme.com/guides/MVGSBG/article.php/10708_3067741__3

Den anden model ILSR har aktiv køling af chipset.

Kombiner med 2 stænger pc3200 ram af et godt mærke, 2 stk. for at få
dual-ram-band med.

hilsen

John

Fra : Lasse

Dato : 25-09-03 16:23

Dual er jo ikke noget værd med nForce2

MSI laver nogen OK bundkort til P4 (NEO).

Lasse

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 25-09-03 17:07

her wrote:
> [...]
> eller ABIT.
> Nogle forslag. Den skal bare værre stabil, og med masser af
> features... ikke noget med overclocking!

Jeg har haft et par uheldige oplevelser med Asus, men mit nuværende Abit NF7
er bare i orden. Så det vil jeg naturligvis anbefale. Skal du bruge SATA,
FireWire og et bedre lydkort (SoundStorm) skal du vælge NF7-S.

Og du vælger derefter nogle gode PC3200 rambrikker...

--
Martin K

Fra : "FalconMan©

Dato : 25-09-03 22:15

"her" <yes@yes.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ABIT.
> Nogle forslag. Den skal bare værre stabil, og med masser af features...

Jeg var nu lige ved at skrive: "Dumt spørgsmål" - men okay. Helt klart at du
med din sundeste fornuft, skal vælge ABIT! De er klippestabile og du kan få
dem til næsten hvad som helts og gerne med et par (Læs: Min. PC3200 - gerne
højere!) - ordentlige Kingston HyperX klodser! Nhå ja - okay, indrømmet,
kaffe ka' den desværre ikke lave,,, endnu...!

Mvh.

John

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-03 07:54