ABIT NF7-SL og PC3500 Ram
Fra : Lars Rasmussen

Dato : 25-09-03 10:46

Hej

Har et Abit NF7-SL og nu vil jeg have nogen ordentlige ram. Men der er vel
ikke noget ved at købe PC3500 ram, da boardet kun understøtter op til
PC3200. Eller hva?

Lars

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 25-09-03 10:54

> Har et Abit NF7-SL og nu vil jeg have nogen ordentlige ram. Men der er vel
> ikke noget ved at købe PC3500 ram, da boardet kun understøtter op til
> PC3200. Eller hva?
>
> Lars

Og hvilket mærke ram kan iøvrigt anbefales, der skal jo nok overclockes
lidt.

Fra : Jakob M

Dato : 25-09-03 11:02

Lars Rasmussen wrote:
> Hej
>
> Har et Abit NF7-SL og nu vil jeg have nogen ordentlige ram. Men der
> er vel ikke noget ved at købe PC3500 ram, da boardet kun understøtter
> op til PC3200. Eller hva?

NF7-SL ?. Mener du ikke NF7-S ?.
Bundkortet har "kun" officiel understøttelse af PC3200, fordi det ikke
findes eller snart kommer CPUere der understøtter højere hastigheder.
Uofficielt kan NF7S køre hurtigere alt afhængigt at revision og køling,
220Mhz kan de fleste nå, nogle få når helt op på 250Mhz.
Jeg kan anbefale Kingston HyperX 3500, de koster kun lidt mere end PC3200 og
kan nå 218Mhz, med stramme timings.

Mvh
Jakob

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 25-09-03 11:40

hej

> NF7-SL ?. Mener du ikke NF7-S ?.

På kassen står der NF7-SL V2.0.

> [...]
> 220Mhz kan de fleste nå, nogle få når helt op på 250Mhz.
> Jeg kan anbefale Kingston HyperX 3500, de koster kun lidt mere end PC3200

Takker for oplysningerne

Lars

Fra : Martin Johansson

Dato : 25-09-03 11:58

"Lars Rasmussen" <lobos@REMOVEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Har et Abit NF7-SL og nu vil jeg have nogen ordentlige ram. Men der er vel
> ikke noget ved at købe PC3500 ram, da boardet kun understøtter op til
> PC3200. Eller hva?

Tjaa jeg har lige tjekket Abit's hjemmeside, der er ikke noget der hedder
NF7-SL.
Jeg har forøvrigt selv et NF7-S rev. 2.0

Ang. PC3500, kan man sige at det understøtter op til minimum 433 Mhz.
Så du vil ihvertfald ikke få problemer med at din ram holder dig tilbage når
du skal OC.
NF7-S rev 2.0 topper normalt omkring de 230 Mhz max, med normal køling.
Dog kan det til tider fåes op på ca. 250 Mhz i single channel.

Jeg vil forresten anbefale Corsair, det er ram der duer.
Corsair har længe været foretrukket i diverse tests på nettet.
Derudover sidder der ofte Corsair i diverse test maskiner.
Det ser dog ikke ud til at der er et dual channel kit til PC3500.
Men man kan nu også bare købe to moduler, gevinsten ved DC på nForce2
chipsættet er alligevel minimal.

Fra : JK

Dato : 25-09-03 12:10

On Thu, 25 Sep 2003 11:46:06 +0200, "Lars Rasmussen"
<lobos@REMOVEtdcadsl.dk> wrote:

>Hej
>
>Har et Abit NF7-SL og nu vil jeg have nogen ordentlige ram. Men der er vel
>ikke noget ved at købe PC3500 ram, da boardet kun understøtter op til
>PC3200. Eller hva?

Kan anbefale at købe pc3500.

Pc3500 kan køre ihvertfald 220 MHz. Det kan du sagtens få brug for.

Læs på www.amdforums.com i Abit forum.

Nogle kører fsb250, men det kræver dels pc4000 ram, dels kræver det en
såkaldt L12 modifikation, som jeg ikke lige har sat mig ind i.

Op til 220-230 uden den modifikation, kan du regne med. Det passer da
fint med pc3500 ram.

Jeg bruger selv bundkortet, NF7, men kører kun fsb190 med crucial
pc2700 ram, da jeg nu har det, og det kun vil op til dette, ca.

hilsen

John

Fra : Lasse

Dato : 25-09-03 12:16

Jeg ville vælge GeIL, Corsair eller A-DATA. For mange der har problemer med
HyperX og de svinger meget, nogen kan clokes meget, andre næsten intet.

Lasse

Fra : Jakob M

Dato : 25-09-03 12:25

Lasse wrote:
> Jeg ville vælge GeIL, Corsair eller A-DATA. For mange der har
> problemer med HyperX og de svinger meget, nogen kan clokes meget,
> andre næsten intet.

Hvem har problemer med HyperX ?. Link ?.

Mvh
Jakob

Fra : Lasse

Dato : 25-09-03 12:35

Hvis du kigger på forskellige hardware-sider og NGs kan du se at folk vil af
med dem.

Det er der jo nok en grund til, og har set rigtig mange der sælger pga de
ikke fungerer med deres bundkort/chipset, enten er de ustabile eller så kan
de ikke køre med ordenlige timings.

Lasse

Fra : Jakob M

Dato : 25-09-03 13:35

Lasse wrote:
> Hvis du kigger på forskellige hardware-sider og NGs kan du se at folk
> vil af med dem.

Jeg spørger igen, hvor ?. Kom med en henvisning ?.

> Det er der jo nok en grund til, og har set rigtig mange der sælger
> pga de ikke fungerer med deres bundkort/chipset, enten er de ustabile
> eller så kan de ikke køre med ordenlige timings.

Er der mange der sælger ?. Henvisning til din påstand ?. Jeg har ikke set
nogen brokke sig over HyperX endnu, tværtimod roser de fleste dem til
skyerne.
Envher kan komme og påstå et-eller-andet, men hvis man ikke kan bakke det op
med f.eks et link, er det utroværdigt.

Mvh
Jakob

Fra : Lasse

Dato : 25-09-03 15:33

Er sådan set ligeglad hva han køber, ved bare mange har problemer med
HyperX.

Gider ikke sidde og diskutere med en som HAR HyperX, da det jo altid vil
være det bedste.

Fra : Jakob M

Dato : 26-09-03 10:44

Lasse wrote:
> Er sådan set ligeglad hva han køber, ved bare mange har problemer med
> HyperX.
>
> Gider ikke sidde og diskutere med en som HAR HyperX, da det jo altid
> vil være det bedste.

Du mener du kan ikke ?. Jeg har HyperX, og er rigtig godt tilfreds med dem.
Derfor irriterer det mig at du slynger en eller anden syg påstand ud, der
ikke er noget som helst hold i.
Prøv at kigge på
http://www.edbpriser.dk/hardware/produktbedom.asp?ID=1494837896 4
forskellige giver dem 5 stjerner, ingen giver dem færre stjerner !.

"If you're looking for some new high quality performance memory modules see
if you can get your hands on some Kingston HyperX"
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=1430&page=1

"This is some absolutely kickass memory and it certainly lives up to it's
billing and then some" http://www.hardcoreware.net/reviews/review-156-1.htm

Det var bare 3 positive tilkendegivelser, der masser flere på Google. Kan du
ikke finde bare 1 eneste negativ kommentar omkring HyperX ?. Hvor svært kan
det være.

Jakob