Er jeg blevet vildledt
Fra : Ukendt

Dato : 25-09-03 09:32

Hi
Jeg har lige købet et bundkort fra ECS model L7VTA og sammen med dette en
Athlon Barton 2800 + processor.
Iflg. AMD's hjemmeside understøtter boardet kun optil 2600+ processore.
Er der en, som har indsigt i om hvad der er rigtigt.
(Jeg mener om boardet kan levere så jeg får fuldglæde af min 2800+
processor)
mvh
Flemming

Fra : Thomas W. Madsen

Dato : 25-09-03 10:03

> Jeg har lige købet et bundkort fra ECS model L7VTA og sammen med dette en
> Athlon Barton 2800 + processor.
> Iflg. AMD's hjemmeside understøtter boardet kun optil 2600+ processore.

Det kan være at ECS er kommet med en BIOS der gør at boardet understøtter
størrere CPU'er og at AMD ikke lige har fået opdateret deres hjemmeside.
Tjek ECS' side og se om ikke der er en BIOS opdatering

/Thomas

Fra : Jakob M

Dato : 25-09-03 10:07

Flemming Løvenhardt wrote:
> [...]
> Iflg. AMD's hjemmeside understøtter boardet kun optil 2600+
> processore. Er der en, som har indsigt i om hvad der er rigtigt.

Sikkert fordi de ikke har opdateret den.

> (Jeg mener om boardet kan levere så jeg får fuldglæde af min 2800+
> processor)

Kig på http://www.ecs.com.tw/download/dw_spec.asp?product_id=63 og klik på
release notes. Med nyeste BIOS er der support for XP2800+

Mvh
Jakob

Fra : sah

Dato : 25-09-03 10:52

"Jakob M" <fandens@klog.dkXXX> wrote in message
> Kig på http://www.ecs.com.tw/download/dw_spec.asp?product_id=63 og klik på
> release notes. Med nyeste BIOS er der support for XP2800+

hvor ser du det ? jeg ser kun :

Model Name : L7VTA
PCB Version : 1.0
File Version: 1.7e
File Name : l7vta_17e.exe
Release Note: BIOS CheckSum:8100h
1.Support 0.13 New Duron FSB 133Mhz CPU. <---- er det = 2800+ ?

All trademarks are properties of their respective holders.

Fra : Jakob M

Dato : 25-09-03 10:56

> hvor ser du det ? jeg ser kun :

Klik på 1.7c

Mvh
Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-03 11:20

Tak for svarene, men bare lige for min forståelses skyld.
a) Betyder det at jeg skal vælge biosversion 1.7C og ikke 1.7E, som er den
nyeste bios version?
b) Hvordan ser jeg hvilken biosversion jeg har installeret (kører med XP
home)
c) Hvordan flasher jeg i givet fald en opdatering til bios

På forhånd tak
Flemming

Fra : JK

Dato : 25-09-03 11:50

On Thu, 25 Sep 2003 12:20:23 +0200, "Flemming Løvenhardt"
<f.lovenhardt-snabela-mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>home)
>c) Hvordan flasher jeg i givet fald en opdatering til bios

Hvad med at forklare situationen lidt mere.

Kører du allerede med bundkortet ?

og CPU'en ? eller med en anden CPU.

Venter du ikke på at modtage delene og samle dem ?

hilsen

John

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-03 12:16

Hej John

Jeg kører med CPU'en XP 2800+ og bundkortet ECS L7VTA, når jeg skruer FSB op
så den skulle køre med en CPU hastighed på på 333mhz, fryser maskinen.
Jeg kan kører 160 mhz på den sksterne FSB svarende til en intern 320 FSB,
men jeg kan ikke klemme den op på de 333mhz, uden systemet går ned allerede
inden bios finder harddiskene.
Jeg har også købt PC 3200 ram, så det burde være mere en rigeligt (1. part)
mvh
Flemming

..

Fra : JK

Dato : 25-09-03 12:42

On Thu, 25 Sep 2003 13:15:47 +0200, "Flemming Løvenhardt"
> [...]

>inden bios finder harddiskene.
>Jeg har også købt PC 3200 ram, så det burde være mere en rigeligt (1. part)

Nå, jamen, så ville jeg skrue godt ned til fsb133 og flashe med den
rigtige bios, hvis du kan bestemme dig til, hvilken een det skal være.

Hvis bios supporter barton 2500+, skal den også understøtte fsb166
(333) og så er det sådan set ligegyldigt med 2800+.

Det er lidt farligt at køre fsb160, for dividere skifter antagelig
først ved 166. Derved presser du pci og agp med 20 %, når du kører
160. Det turde man ikke i gamle dage med harddiske, 12 % var nok.

hilsen

John

Fra : Jakob M

Dato : 25-09-03 13:38

> Det er lidt farligt at køre fsb160, for dividere skifter antagelig
> først ved 166. Derved presser du pci og agp med 20 %, når du kører
> 160. Det turde man ikke i gamle dage med harddiske, 12 % var nok.

Forkert, KT400 chipsettet har 1/5 divider, så ved 166Mhz, kører både AGP og
PCI normalt.

Mvh
Jakob

Fra : JK

Dato : 25-09-03 14:00

On Thu, 25 Sep 2003 14:37:34 +0200, "Jakob M" <fandens@klog.dkXXX>
wrote:

>Forkert, KT400 chipsettet har 1/5 divider, så ved 166Mhz, kører både AGP og
>PCI normalt.

Det er da også det jeg skriver, at ved 160 MHz fsb er divider stadig
1/4 !!!

Fra : Jakob M

Dato : 26-09-03 10:34

> Det er da også det jeg skriver, at ved 160 MHz fsb er divider stadig
> 1/4 !!!

Det mest normale er at bundkortet skifter divider noget før, netop for at
skåne komponenterne. Mit gamle KT133A skiftede til 1/4 allerede ved 124Mhz.
for at PCI ikke skulle blive for høj. Det burde stå i bundkort manualen.

Mvh
Jakob

Fra : Jakob M

Dato : 25-09-03 12:23

Flemming Løvenhardt wrote:
> Tak for svarene, men bare lige for min forståelses skyld.
> a) Betyder det at jeg skal vælge biosversion 1.7C og ikke 1.7E, som
> er den nyeste bios version?

Vælg den nyeste, alle de foregående ærdringer er indbygget i den nyeste.

> b) Hvordan ser jeg hvilken biosversion jeg har installeret (kører med
> XP home)

Kig nøje efter når du tænder maskinen, det skulle gerne stå som det
allerførste på skærmen, lige når du tænder.

> c) Hvordan flasher jeg i givet fald en opdatering til bios

Det burde stå i din manual ?.

Mvh
Jakob

Fra : sah

Dato : 25-09-03 12:33

lidt om bios : http://www.pc-care.dk/index.asp?P=/bios/bios.asp

Fra : Leony

Dato : 25-09-03 13:32

"Flemming Løvenhardt" <f.lovenhardt-snabela-mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3f72c145$0$32498$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> a) Betyder det at jeg skal vælge biosversion 1.7C og ikke 1.7E, som
> er den nyeste bios version?

Bare vælg den nyeste BIOS. Den har alle de gamle opdateringer + lidt
ekstra.

> b) Hvordan ser jeg hvilken biosversion jeg har installeret (kører med
> XP home)

Dette vil typisk stå i starten af bootproceduren. Når drev findes og RAM
tælles, står der ofte hvilken BIOS version der køres med.
Hvis ikke så kan det ses på BIOS ID string'en i nederste højre hjørne.
Du kan stoppe boot ved at trykke på pause/break tasten. Boot startes
igen ved tryk på escape.

> c) Hvordan flasher jeg i givet fald en opdatering til bios

Der er beskrivelse af Award flash util her:
http://www.ecsusa.com/downloads/flashAward.html

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/