[MSSQL] Stored Procedure til validering af~
Fra : Thomas Due

Dato : 25-09-03 12:52

Hej,

Jeg sidder med en web side med login funktionalitet. Jeg kan sikre imod
SQL injection ved at anvende parametre, men jeg kunne egentlig godt
tænke mig at vide hvordan man laver det i en stored procedure.

Det eneste eksempel jeg lige umiddelbart har fundet ser således ud.

CREATE proc sp_ValidateUser
@UserId varchar(20),
@Password varchar(15) ,
@IsValid Int output
as
if (select count(*) from UserData where Userid= @UserId and Password =
@Password ) = 1
select @ISValid = 1
else
select @IsValid = 0 return

Nu kender jeg så godt som intet til stored procedures og Transact-SQL,
men er denne procedure sikret imod SQL injection?

--
Thomas Due
Software Developer

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-09-03 13:35

"Thomas Due" <t.due@scanvaegt_REMOVE.dk> wrote in message

> [...]
> SQL injection ved at anvende parametre, men jeg kunne egentlig godt
> tænke mig at vide hvordan man laver det i en stored procedure.

Brug denne her i stedet
if exists (select userid from UserData where ...

> Nu kender jeg så godt som intet til stored procedures og Transact-SQL,
> men er denne procedure sikret imod SQL injection?

Pøv med et brugernavn ala "1 or 1=1"
Men idet brugernavnet bliver pakket ind i variabel så burde det vel funke?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Thomas Due

Dato : 25-09-03 14:14

Peter Lykkegaard wrote:

> [...]
> >
> Pøv med et brugernavn ala "1 or 1=1"
> Men idet brugernavnet bliver pakket ind i variabel så burde det vel

Ok, det prøver jeg så.

--
Thomas Due
Software Developer