mod_rewrite.so
Fra : Mickey

Dato : 09-04-01 21:45

har ledt med lys og lygte efter subj.
- nogen der ved hvor man skal lede ?

--
Mickey

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 09-04-01 22:11

On Mon, 9 Apr 2001 22:44:46 +0200, new002 wrote:

> har ledt med lys og lygte efter subj. - nogen der ved hvor man skal
> lede ?

virgil$ dpkg --search mod_rewrite.so
apache-common: /usr/lib/apache/1.3/mod_rewrite.so
virgil$

Mvh.

--
"The incurable weirdness poster child" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 09-04-01 22:32

On Mon, 9 Apr 2001 22:44:46 +0200, Mickey wrote:
> har ledt med lys og lygte efter subj.
> - nogen der ved hvor man skal lede ?

lyngbol@tigerdyr$ pkg_info -L apache-1.3.17|grep mod_rewrite.so
/usr/local/libexec/apache/mod_rewrite.so

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
CBR 600F

Fra : Mickey

Dato : 09-04-01 23:32

"Michael Lyngbøl" <lyngbol@c.dk> skrev i en meddelelse

> lyngbol@tigerdyr$ pkg_info -L apache-1.3.17|grep mod_rewrite.so
> /usr/local/libexec/apache/mod_rewrite.so

meget gode forslag fra jer begge - men den findes ikke på min maskine (har
søgt efter den...)

Jeg har dog fundet mod_rewrite.h og mod_rewrite.c under apache-sourcen.
- hvordan kompilerer jeg den ?

--
Mickey

Fra : Allan Joergensen

Dato : 10-04-01 10:01

Mickey <new002@susie.dyndns.dk> wrote:

>Jeg har dog fundet mod_rewrite.h og mod_rewrite.c under apache-sourcen.
> - hvordan kompilerer jeg den ?

Har du læst dokumentationen?

--enable-module=NAME og/eller
--enable-shared=NAME

hvor NAME er rewrite

Prøv evt. en ./configure --help

--
Allan Joergensen (AJ1382-RIPE) - [DW] on the Undernet
Homepage: <URL:http://www.nowhere.dk/>

Fra : Mickey

Dato : 10-04-01 17:46

"Allan Joergensen" <dw@nowhere.dk> skrev i en meddelelse

> Har du læst dokumentationen?
>
> --enable-module=NAME og/eller
> --enable-shared=NAME

hjælper vel ikke så meget når nu Apache er kompileret, up and running!
- jeg skal _kun_ bruge modulet!

--
Mickey

Fra : Allan Joergensen

Dato : 10-04-01 18:29

Mickey <news002@susie.dyndns.dk> wrote:

>hjælper vel ikke så meget når nu Apache er kompileret, up and running!
> - jeg skal _kun_ bruge modulet!

Så udtryk det lidt klarere,

hvilken dist og så videre ..

Fra : Mickey

Dato : 11-04-01 00:24

> Så udtryk det lidt klarere,
>
> hvilken dist og så videre ..

apache 1.3.14 på suse 7.0 eval
- installeret med Apachetoolbox 1.4.94

--
Mickey

Fra : Allan Joergensen

Dato : 11-04-01 08:38

Mickey <news002@susie.dyndns.dk> wrote:

>apache 1.3.14 på suse 7.0 eval
> - installeret med Apachetoolbox 1.4.94

Hvis du alligevel selv har compilet det hvad er så problemet ved at
tilføje mod_rewrite og recompile?

Fra : Mickey

Dato : 11-04-01 15:17

> Hvis du alligevel selv har compilet det hvad er så problemet ved at
> tilføje mod_rewrite og recompile?

at jeg helst ville undgå det da det tager ca. 4+ timer at kompilere hele
svineriet på min forholdsvis langsomme maskine!

--
Mickey

Fra : Dennis Haney

Dato : 12-04-01 20:04

"Mickey" <news002@susie.dyndns.dk> writes:

> "Allan Joergensen" <dw@nowhere.dk> skrev i en meddelelse

> at jeg helst ville undgå det da det tager ca. 4+ timer at kompilere hele
> svineriet på min forholdsvis langsomme maskine!

Med mindre du har oversat apache til at bruge DSO første gang, så er
du nød til at genoversætte det hele igen. Bare lad være med at lave en
make clean ;) Hvis du altså kan undgå det

::: Davh
:::
::: Mother said that there would be days like this,
::: but she never said there would be so many!

Fra : Mickey

Dato : 12-04-01 20:43

"Dennis Haney" <davh@diku.dk> skrev i en meddelelse

> Med mindre du har oversat apache til at bruge DSO første gang, så er
> du nød til at genoversætte det hele igen. Bare lad være med at lave en
> make clean ;) Hvis du altså kan undgå det

lyder som om jeg bare dropper at bruge mod_rewrite...
- i hvert fald indtil næste gang jeg skal opgradere!

hvordan finder jeg foresten ud af om den er lavet til at bruge DSO ? - det
har jeg en mistanke om at den faktisk er...

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://www.susie.dk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 16-04-01 19:08

"Mickey" <news002@susie.dk> writes:

[ Apache ]
> hvordan finder jeg foresten ud af om den er lavet til at bruge DSO ? - det
> har jeg en mistanke om at den faktisk er...

/sti/til/httpd -l
.... og så skal du se om den skriver mod_so.c et eller andet sted.

De gange jeg har compilet Apache har jeg selv aktivt skulle vælge
af få DSO med, vha. --activate-module som argument til ./configure.

--
Jacob
My software never has bugs. It just develops random features.