TDC adsl kunder nedbrud?
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-09-03 21:33

Hvad er nu det for noget pladder som de fyrer på TV2.. At mange TDC adsl kunder skulle være nogen ADSL. Grundet strømsvingtet
igår... Der står da ikke noget på TDC´s driftinformation...

TV2 siger at strømafbrydelsen skulle have ødelangt modemmerne... Det lyder nu lidt mærkeligt...

For mig, tror jeg da bare det er det gamle routere også. Som har glemt brugernavn og adgangskode til PPPoE

Nogen der ved noget? Eller er det bare TV2 der er nogle idioter som sædvanligt?

Fra : S. Andersen

Dato : 24-09-03 21:37

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
> [...]
brugernavn og adgangskode til PPPoE

> Nogen der ved noget? Eller er det bare TV2 der er nogle idioter som

Den er go nok !

Fra : Sune

Dato : 24-09-03 21:38

On Wed, 24 Sep 2003 22:32:49 +0200, "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

>Nogen der ved noget? Eller er det bare TV2 der er nogle idioter som sædvanligt?

Det er bare en usenetbruger som er en idiot som sædvanligt :P

http://www.computerworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArticleID=20800

Mvh
Sune

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-09-03 22:02

"Sune" <apr2003@tdcadsl.dk> wrote in message news:e204nv4ioa1ghcfjgber0j0b2rmp933rg3@4ax.com...

> Det er bare en usenetbruger som er en idiot som sædvanligt :P

Haha

> http://www.computerworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArticleID=20800

Ja det var det som TV2 sagde.....

Men noget kan da umuligt gå istykker fordi det mister strømmen.. Det er da nærmest folks el-installationer og udstyr der er
tilsluttet det.. Der har lavet så meget gniststøj på nettet når alt tænder på een gang.. at modemmet er stået af, grundet dette.

Fra : Morten Guldager

Dato : 25-09-03 06:12

Wed, 24 Sep 2003 at 21:01 GMT Bjarke Hansen wrote

> Men noget kan da umuligt gå istykker fordi det mister strømmen..

Snilt, eller rettere, det kan let se sådan ud.

F.eks. kom der aldrig liv i mit TDC-ADSL-modem efter at en elektrikker
havde haft slukket for mit HFI-relæ et par timer fordi han skulle
skifte et kabel.

Det er velkendt at kondensatorene i switchmode strømforsyninger ældes.
Og lige netop det kan bevirke at den sagtens kan fortsætte med at køre,
men ikke starte op.

Altså kan man sige at strømforsyningen gik i stykker længe før man
opdagede det.

Man ser det først når man prøver at _tænde_ sit udstyr.

Rygtet vil vide at nogle af de modemer/rutere TDC tidligere har brugt
til deres ADSL er særligt sårbare over for denne type fejl, hvorfor
journalisten med sin vanlige sans for "vinkler" godt kan have valgt at
misforstå facts og dermed formuleret sig som om at TDC's hovedkontor
havde været mørklagt, og måske stadig er det...!

/Morten