Duelighedsprøve igen
Fra : Lars K.

Dato : 24-09-03 16:36

Hej

Jeg har fundet mange tråde der omhandler duelighedsprøven og speedbåde.

Jeg vil nu være helt sikker. Kan jeg sejle en speedbåd som kan plane med min
duelighedsprøve (eller med andre ord er duelighedsprøven lig
duelighedsbeviset for jeg har fundet ud af at duelighedsbeviset giver ret
til det)?

kortet er blåt og der står "Duelighedsprøve i sejlads for fritidssejlere" og
"Bevis for bestået prøve i sejlads i henhold til § 5 i bekendtgørelsen nr.
184 af 26. marts 1999 om duelighedsprøven m.v."

lars

Fra : Hanne og Hans

Dato : 24-09-03 17:02

Når du har en duelighedsprøve må du sejle et fartøj op til 15 meter også
speed både.
God fornøjelse. Hans.

Fra : Tine Andersen

Dato : 25-09-03 09:17

"Lars K." <lkj@person.dk> wrote in message news:bksdkn$m9s$1@sunsite.dk...
> [...]
> "Bevis for bestået prøve i sejlads i henhold til § 5 i bekendtgørelsen nr.
> 184 af 26. marts 1999 om duelighedsprøven m.v."

En prøve er en eksamen. Et bevis er et stykke papir, der beviser, at du har
bestået prøven. Så duelighedsbeviset er det stykke papir, der viser, at du
har taget duelighedsprøven.

Tine

Fra : Lars K.

Dato : 25-09-03 22:20

> [...]
har
> bestået prøven. Så duelighedsbeviset er det stykke papir, der viser, at du

Hvorfor står der så "prøve" på mit bevis? ;)

lars

Fra : EA 2730

Dato : 26-09-03 02:02

Lars K. <lkj@person.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bkvm55$cjj$1@sunsite.dk...

> har
>
> Hvorfor står der så "prøve" på mit bevis? ;)

Fordi du har aflagt og bestået en prøve, som du har fået et bevis på.

Med sejlerhilsen
Ejvind Andersen
Fjern "xx"

Fra : Mikkel Xbrahm

Dato : 26-09-03 20:49

For at få et sønæringsBEVIS, skal man bestå den relevante prøve OG en syns-
og høreprøve hos en læge godkendt af søfartsstyrelsen (de har en liste på
deres hjemmeside). Dette gælder såvel dueligheds- som yactskipperbeviserne.

Derfor får du i første omgang kun et certifikat eller diplom der beviser at
du har bestået prøven. Har du også bestået syns- og høreprøven kan du veksle
dette til et egentligt sønæringsbevis enten på duelighedsniveau eller
yactskipper 3 eller 1 alt efter hvilke prøver du har bestået - det er altså
samme syns- og høreprøve.

Mvh.
_/)_ SejlerMikkel _/)_