Dele oki page 4W mellem 98 og xp
Fra : Søren Hanghøj

Dato : 24-09-03 16:34

Hej gruppe
Jeg har en kollega, som har et problem!!!
Han har en stationær pc som kører win 98 denne pc har tilsluttet en oki page
4w printer (som virker).
forleden var jeg ovre hos ham for at hjælpe ham med at installere en trådløs
switch, så han kunne få sin nye bærbare pc(win xp) på nettet.
Det hele gik som det skulle, den bærbare og stationære kom på nettet og jeg
fik delt de to computere, så de kunne se hinanden gennem switchen.
Efter jeg havde delt printeren, forsøgte jeg at udskrive en testside fra den
nye bærbare pc, men det kunne ikke lade sig gøre. Windows xp forsøgte at
installere en ny driver til printeren, hvilket medførte at den hverken
virkede på den stationære eller bærbare.
Jeg geninstallerede printeren på win98 maskinen, så han ikke stod helt uden
printer.
Er der nogen af jer der har en ide til hvordan jeg kan få det problem løst
på forhånd mange tak
Søren

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-09-03 16:41

Søren Hanghøj soeren.hanghoej@kabelnettet.fjerndette.dk skrev dette:

> Er der nogen af jer der har en ide til hvordan jeg kan få det
problem
> løst på forhånd mange tak

Muligvis med en ny opdateret driver - men måske er printeren for
gammel til at kunne køre under xp!

Mojn, - Dres fra Tynne - ICQ 108 480 093
--
http://www.synnejysk.dk/
http://www.synnejyskambassade.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-09-03 16:55

Søren Hanghøj skrev:

> [...]
>forleden var jeg ovre hos ham for at hjælpe ham med at installere en trådløs
>switch, så han kunne få sin nye bærbare pc(win xp) på nettet.

Der er ingen garanti for at printeren kan køre under XP. Jeg har
haft snydt Windows 2000 til at tro at jeg havde en HP med et
andet nummer end det rigtige, for ellers virkede den kun under
98.

--
Bertel

Fra : Kristian Andersen

Dato : 25-09-03 20:48

"Søren Hanghøj" <soeren.hanghoej@kabelnettet.fjerndette.dk> skrev i en
meddelelse news:RPicb.488$hO6.196@news.get2net.dk...
> [...]
> printer.
> Er der nogen af jer der har en ide til hvordan jeg kan få det problem løst

Jeg tror det bliver meget problematisk at få det til at virke.

Her er en kort vejledning, men det er meget tvivlsomt om du kan få det til
at virke på en arbejdsstation med windows XP.

- Okipage 4w Plus fungerer i Windows netværk (TCI/IP og NETBEUI)
- "Fil- og udskriftsdeling" skal være installeret.
- Driveren installeres på den PC hvor printeren fysisk sidder.
- Tillad at printeren deles.
- På den/de andre Pc'er i netværket må driveren ikke installeres fra
disketter/CD,
- på disse vælges printeren fx via "Andre computere" og driveren hentes via
netværket.

Du kan hente en windows XP driver på www.oki.dk men det løser sikkert
ikke netværks problemet.

--