Autonummering i Microsoft SQL
Fra : Tor Lund

Dato : 24-09-03 14:39

jeg har en Vare tabel hvor VareNr skal være Primær Nøgle, nogen der ved
hvordan man får Microsoft SQL Server til at auto nummerere min primær nøgle.
har gjort det før man nu kan jeg sq ikke huske det. Surt

på forhånd tak..

Mvh Tor Lund

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-09-03 14:46

Tor Lund skrev:

> jeg har en Vare tabel hvor VareNr skal være Primær Nøgle,
> nogen der ved hvordan man får Microsoft SQL Server til at auto
> nummerere min primær nøgle.

Sæt egenskaben IDENTITY på kolonnen.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Tor Lund

Dato : 24-09-03 14:49

Det var hurtigt, mange tak. det fik lige opfrisket huskeren lidt :)

Tor