Tele2adsl Regning for viderkommende (eller~
Fra : Henry

Dato : 24-09-03 11:35

Modtog i dag en regning fra tele2adsl som bla. lød på
Tele2ADSL Compain 512/128 03.09.04 - 03.11.15 648.48
og så er der et id nummer

og så kommer + moms

Jeg var blevet lovet 512/128 til 330 eller var det 340 med moms under tilbud
i sommer, men er jo ikke det jeg får iflg. ovenstående for 2 mdr. ADSL
skulle jo koste max. 680 og 647,48 + 25 % moms giver jo mere

men målet er måske at forvirre os til vi giver op
jeg har ellers været godt tilfreds med tele2adsl da det endelig dukkede op -
det har bare kørt super.
men der kan jo da hurtig gå skår i glæden

--
Med venlig hilsen Henry

Fra : Stig Sørensen

Dato : 24-09-03 11:39

"Henry" <henryjorgensen@hotmail.com> wrote in message

> men målet er måske at forvirre os til vi giver op

Har også fået en regning i dag på 2 måneder.. Hvorfor kun to? Hvis de giver
en måned rabat så kan jeg ikke se logikken i at det går fra den 10.09.2003 -
15.11.2003.

Jeg fik først Internet den. 15.09.2003.. Desuden kører min 2Mbit flere gange
kun som en 512/128 linje.
Nå, forstår ikke noget af den regning, de skal altid lave dem så
uoverskuelige..!

Må fatte telefonen og ringe derind.

--
Mvh Stig Sørensen

Gratis sms - Gratis Java spil - Gratis unlock
-- > http://Mobil.DontDoIt.dk < --

Fra : Henry

Dato : 24-09-03 11:52

> [...]
gange
> kun som en 512/128 linje.
> Nå, forstår ikke noget af den regning, de skal altid lave dem så

Nej hvor svært kan det være at lave en regning alm. mennesker kan forstå,
men der kommer vi mennesker til kort "DET KAN SIMPELTHEN IKKE LADE SIG GØRE"

> Må fatte telefonen og ringe derind.

Ja så skal jeg lige finde en fridag - gid dog e-mailen var opfundet

Mvh

Henry

Fra : Jacob Andersen

Dato : 24-09-03 11:54

Stig Sørensen wrote:
> [...]
> en måned rabat så kan jeg ikke se logikken i at det går fra den 10.09.2003 -

Målet er vel at i skal betale frem til d. 15.11.2003, hvor i så begge
vil blive faktureret fra næste gang.

I fremtiden vil det så altid være den 15 i hver måned, i stedet for
forskellige dage.

Er da vist en meget normalt ting, som også bliver brugt i
forsikringsbranchen og andre steder.

Fra : Stig Sørensen

Dato : 24-09-03 12:01

> Målet er vel at i skal betale frem til d. 15.11.2003, hvor i så begge
> vil blive faktureret fra næste gang.

Logisk nok. Men som skrevet så fik jeg først Internet 5 dage senere end
faktureret.
Det hænger da ikke sammen.

Kan heller ikke se hvordan de vil få presset den gratisse måned ind henne.
*Hvis* man fik denne gratisse måned som lovet så skulle der først fakturers
fra næste måned af.

Eller er det bare mig der ikke kan tyde en simpel regning ? :)

Fra : Fuzzbox

Dato : 24-09-03 12:25

"Stig Sørensen" <nomail@nomail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
fakturers
> fra næste måned af.
>
> Eller er det bare mig der ikke kan tyde en simpel regning ? :)

Jeg fik også en regning for 2 måneders 1024/256
selvom det ført kom op og køre 16 dage efter aftalen,
jeg stod altså uden net i 16 dage.
Derudover kan det siges at jeg har aldrig haft den hastighed
som jeg har bestilt, den kører kun som 256/128

Mvh
Fuzzbox

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-09-03 14:13

"Stig Sørensen" <nomail@nomail.invalid> wrote in message news:rvecb.403$bt3.206@news.get2net.dk...

> Har også fået en regning i dag på 2 måneder.. Hvorfor kun to? Hvis de giver
> en måned rabat så kan jeg ikke se logikken i at det går fra den 10.09.2003 -
> 15.11.2003.

Helt det samme her, har lige åbnet rodekonvolutten,,

> Jeg fik først Internet den. 15.09.2003.. Desuden kører min 2Mbit flere gange
> kun som en 512/128 linje.

Det samme her, havde også først internet den 15/9 2003

> Nå, forstår ikke noget af den regning, de skal altid lave dem så
> uoverskuelige..!
>
> Må fatte telefonen og ringe derind.

Tror ikke jeg gider... Det må være pr- brev eller noget.>

Fra : Jacob Andersen

Dato : 24-09-03 11:55

Henry wrote:

> Jeg var blevet lovet 512/128 til 330 eller var det 340 med moms under tilbud
> i sommer, men er jo ikke det jeg får iflg. ovenstående for 2 mdr. ADSL
> skulle jo koste max. 680 og 647,48 + 25 % moms giver jo mere

Perioden er på mere end 2 mdr. og med lidt hovedregning giver det
omkring 675 - 685 kr for 2 hele måneder... Alt efter hvordan de regner
halve måneder ude.

Fra : Henry

Dato : 24-09-03 12:14

> Perioden er på mere end 2 mdr. og med lidt hovedregning giver det
> omkring 675 - 685 kr for 2 hele måneder... Alt efter hvordan de regner
> halve måneder ude.

Så vidt jeg kan regne ud kommer jeg til at give 404,80 kr måned og jeg ved
ikke om de 2 dage er incl.

Men jeg mener stadig der er et stykke ned til den pris jeg blev lovet på
330-340 mdl incl moms . også selv om de 2 dage er incl.

Men det er ikke særligt nemt at gennemskue når der ikke står hvilken sats
pr. mdl. der er blevet brugt til beregning.
Det vil ligesom være en bekræftigelse på at vi snakkede samme sprog vedr.
aftale. så man ikke selv skulle ud i de store udregninger,
hvis der var angivet en sats.

mvh
Henry

Fra : Stig Sørensen

Dato : 24-09-03 12:17

> [...]
> Det vil ligesom være en bekræftigelse på at vi snakkede samme sprog vedr.
> aftale. så man ikke selv skulle ud i de store udregninger,

Nemlig! Savner også at der står hvilken pris. pr måned de regner med. Eller
pris pr. dag, da det jo ikke er to hele månederne, men 2 måneder og en
skvat.

Mvh Stig Sørensen - der stadig ikke har ringet, skal lige have drukket
masser af kaffe så jeg ikke falder i søvn igen ved telefonen :)

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-09-03 12:19

Stig Sørensen nomail@nomail.invalid skrev dette:

> Mvh Stig Sørensen - der stadig ikke har ringet, skal lige have
drukket
> masser af kaffe så jeg ikke falder i søvn igen ved telefonen :)

Sov godt

Mojn, - Dres fra Tynne - ICQ 108 480 093
--
http://www.synnejysk.dk/
http://www.synnejyskambassade.dk/

Fra : Brian Andersen

Dato : 24-09-03 17:54

"Henry" <henryjorgensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
op -
> det har bare kørt super.
> men der kan jo da hurtig gå skår i glæden

Har også lige fået faktura men der var ingen problemer med udregningen. Din
ser da også umiddelbart OK ud.

Du skal betale 340,- inkl. moms pr. måned.
Du bliver faktureret for perioden 4. september til 15. november, dvs. knap
2½ måned.
Lad os for nemheds skyld antage, at en måned har 30,5 dage (gennemsnit).
Dvs. du skal betale 340/30,5 = 11,14754 kr. om dagen.
Du faktureres for 73 dage
73 dage á 10,14754 = 813,77 kr. inkl. moms
Du faktureres 648,48 + moms = 810,6 inkl. moms

Det passer da meget godt, sådan lidt løst regnet.

Jeg ringede derind for at klage over manglende gratis måned, men de sagde,
at nu skulle alle betalingerne tilpasses tidsmæssigt og ved næste faktura
ville der være kreditteret en måned, så nu er det bare at holde øje med dem.
Så nu får de lige en chance, da min 2Mb har kørt perfekt, da den først blev
sat op efter en måneds forsinkelse

Der var for resten ingen ventetid og det er et gratisnummer, når det er
regninsservice, man ringer til.

/Brian

Fra : Henry

Dato : 25-09-03 11:33

> [...]
> 73 dage á 10,14754 = 813,77 kr. inkl. moms
> Du faktureres 648,48 + moms = 810,6 inkl. moms
>
> Det passer da meget godt, sådan lidt løst regnet.

Ja du har ret (føler mig dum)

Perioden var 03.09.04 - 03.11.15 og jeg læste det som 2 måneder jeg har
været så forvent med dd.mm.åå så jeg slet ikke kan læse åå.mm.dd.

jeg så kun 03.09 og 03.11

Men jeg har vist den til flere som har læst det som 2 måneder. men jeg er
nok bare mest vant til dd.mm.åå.
Og øv man kan da heller ikke regne med noget som standard mere.
Men du har ret det ser rigtig nok ud, så det er ikke tele2 skyld at jeg har
misforstået .

mvh
Henry

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-09-03 13:10

Henry henryjorgensen@hotmail.com skrev dette:

> Og øv man kan da heller ikke regne med noget som standard mere.
> Men du har ret det ser rigtig nok ud, så det er ikke tele2 skyld at
> jeg har misforstået .

Glot og fint af dig med denne kommentar, - mange ekstra stjerner til
dig!

http://sdanet.dk/ + http://skabelsen.info/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : Jacob Andersen

Dato : 25-09-03 13:35

Henry wrote:
> [...]
> Og øv man kan da heller ikke regne med noget som standard mere.
> Men du har ret det ser rigtig nok ud, så det er ikke tele2 skyld at jeg har

:(
Så fik jeg vist heller ikke skrevet min kommentar ordentlig i går.
Godt der var en der gad at gå mere ned i detalje omkring udregningen =P

Hilsen
Jacob

Fra : Bamse

Dato : 27-09-03 12:56

Tele2 fakturerer en gennemsnitspris som er udregnet på følgende måned:

Tæl antallet af dage i regningsperioden og gang det op med en
gennemsnitspris, som er udregnet som abonnementspris/30dage. Så har du
Pris1.

Tæl antallet af dage fra startdatoen i din regningsperiode til den 15.
(ekskl. den 15.). Dette antal dage ganges med førnævnte gennemsnitspris og
læg antal resterende måneder*abonnementspris til. Så har du pris2.

Tag gennemsnitttet af pris1 og pris2, så har du det beløb regningen kommer
til at lyde på.