To '?' i et link
Fra : Stig Sørensen

Dato : 24-09-03 11:16

Hejsa.

Jeg bruger et inkluderingsscript på min sider hvor linkene så bliver;
index.php?site=minside
Har nu bøvlet siden igår med et Poll script, det virker men ikke helt.

Jeg tror, at hvis jeg finder en afløser for ? i denne linje så virker det:
<form name="frmVote" action="index.php?site=poll?pollId=<?php echo
$pRow["pk_Id"]; ?>" method="post">

Det er ?-tegnet lige efter 'poll' der driller.
Hvis jeg laver linjen således:
<form name="frmVote" action="poll.php?pollId=<?php echo $pRow["pk_Id"]; ?>"
method="post">

Virker det fint, bortset fra, at efter man har stemt går den hen på en ny
side hvor resultatet er. Hvor man så først skal gå tilbage til hovedsiden
før det virker igen.

Jeg har prøvet at bruge & istedetfor ?-tegnet men det har ikke den ønskede
virkning.

Har I en ide? Eller evt en anden mulighed?
I kan se koden for poll.php her: http://dontdoit.dk/test/poll.txt

I kan også se pollscriptet i aktion her: http://dontdoit.dk/test

På forhånd tak
--
Mvh Stig Sørensen

Gratis sms - Gratis Java spil - Gratis unlock
-- > http://Mobil.DontDoIt.dk < --

Fra : Benny Nissen

Dato : 24-09-03 11:29

"Stig Sørensen" <nomail@nomail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> $pRow["pk_Id"]; ?>" method="post">
>
> Det er ?-tegnet lige efter 'poll' der driller.
Det burde du da kunne skifte ud til &amp; så den del af linien kommer til at
hedde:

action="index.php?site=poll&amp;pollId=<?php echo $pRow["pk_Id"]; ?>"

--
Benny Nissen
http://web.bennynissen.dk

Fra : Stig Sørensen

Dato : 24-09-03 11:35

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> wrote in message
> Det burde du da kunne skifte ud til &amp; så den del af linien kommer til
at
> hedde:
>
> action="index.php?site=poll&amp;pollId=<?php echo $pRow["pk_Id"]; ?>"

Hej Benny. Gid det var så nemt.
Havde som sagt prøvet med et & istedetfor ?, det resultere i en del
fejlkoder som jeg slet ikke kan overskue: http://test.dontdoit.dk

(Hvis du har stemt, så skal du lige ind og slette cookies)

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 24-09-03 11:41

Stig Sørensen wrote:

> [...]
> fejlkoder som jeg slet ikke kan overskue: http://test.dontdoit.dk
>
> (Hvis du har stemt, så skal du lige ind og slette cookies)

Hmm, du må ikke sætte cookies efter du har outputtet noget til
browseren. Det er der den ligger begravet..

Altså du skal sætte cookien ALLER øverst inden du smider noget ud til
brugeren overhovedet.

mvh
Johan

Fra : Christian Joergensen

Dato : 24-09-03 11:42

On Wed, 24 Sep 2003 12:35:23 +0200, Stig Sørensen wrote:

> Hej Benny. Gid det var så nemt.
> Havde som sagt prøvet med et & istedetfor ?, det resultere i en del
> fejlkoder som jeg slet ikke kan overskue: http://test.dontdoit.dk

Prøv at læse fejlbeskederne. Hint: De har ikke noget med ? og & at gøre.

--
Christian Jørgensen | If you need a screwdriver,
http://www.razor.dk | use the general purpose hammer.

Fra : Stig Sørensen

Dato : 24-09-03 11:58

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> wrote in message
> Prøv at læse fejlbeskederne. Hint: De har ikke noget med ? og & at gøre.

Hmm. Fejlkode:

Der er sket en fejl..
Fatal error: Cannot redeclare showvotes() (previously declared in
/customers/dontdoit.dk/dontdoit.dk/httpd.www/test/poll.php:50) in
/customers/dontdoit.dk/dontdoit.dk/httpd.www/test/poll.php on line 42

Linje 50: global $recentPollId;

I mine øjne ser det ud at den ikke kan få værdien ID frem. Nok pga. ?-tegnet
i linket.
Sådan fortolker jeg det i hvert fald.

Har også flyttet cookien delen helt op.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 24-09-03 12:05

Stig Sørensen wrote:
> [...]
>
> Linje 50: global $recentPollId;
>
> I mine øjne ser det ud at den ikke kan få værdien ID frem. Nok pga. ?-tegnet

Fordi du har 2 funktioner/classes der hedder det samme?
Du includer formentlig en fil med funktionen/classen flere gange i samme
dokument?

mvh
Johan

Fra : Stig Sørensen

Dato : 24-09-03 12:15

"Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> wrote in message
> Fordi du har 2 funktioner/classes der hedder det samme?
> Du includer formentlig en fil med funktionen/classen flere gange i samme
> dokument?

Det er ikke mit script først og fremmest, som I nok kan se. Fandt en side
hvor den lå som en tutorial.
Jeg kan ikke se to ens funktioner eller classes. Har lige fjernet classesene
og det havde ingen effekt.

Men glem det. Jeg smider det ud og må indse at jeg skal lære noget php først
:)

Sidder med et halvt færdig kommentar system der ikke virker, sidder med et
afstemnings script der virker, men kan ikke få det tilpasset mit
inkluderingscript.
Vil lige tage farten af og så lære noget php, synes ikke det kan være rigtig
I hjælper mig så meget uden jeg selv gør noget.

Så tak for hjælpen, specielt dig Johan :) Nyhedssystemet kom da op :)
Vil lige tage mig selv i nakken og gennemgå webcafe.dk igen :)

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 24-09-03 21:48

Stig Sørensen wrote:
> "Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> wrote in message
>
> Så tak for hjælpen, specielt dig Johan :) Nyhedssystemet kom da op :)
> Vil lige tage mig selv i nakken og gennemgå webcafe.dk igen :)

Well, er der visse ting du har problemer med? Som ikke er forklaret godt
nok for nybegyndere? Mere hvis man nu kunne hjælpe ud fra det :)

Men generelt... webcafe.dk er okay... hvis du forstår engelsk er
www.zend.com også genial at finde artikler på - til folk på mere eller
mindre alle niveauer. PHP's manual er også uundværlig :) Ellers er der
www.phpbuilder.com - dog synes jeg de er faldet lidt af på den med
artikler, har dog ikke brugt den længe... så vil lade de andre komme med
den sidste dom :)

Ellers er der også samlet links her => http://www.php-faq.dk/index.php?faq=3

mvh
Johan

Fra : Stig Sørensen

Dato : 24-09-03 22:04

> [...]
> www.phpbuilder.com - dog synes jeg de er faldet lidt af på den med
> artikler, har dog ikke brugt den længe... så vil lade de andre komme med

Jeps, tusind tak for linksene, specielt zend.com det ser da interresant ud.
Det som nok er mit største problem er at jeg lige så godt kunne skrive en
stil på fransk end at skrive noget php.
Det.. hænger ikke sammen, det er sort for mig.

Det er ikke ligesom hvis jeg ser noget HTML eller CSS kode så fatter jeg det
straks, men php?
Det begynder dog, i starten var det helt sort nu er der da et par lyse
pletter hist og pist som giver mening for mig.

Så det skal nok komme, de er bare svært at komme igang synes jeg.
Men der er ikke noget jeg heller ville lige nu end at lære php og virkelig
blive god til det. Har indset at der er utallige muligheder med php og det
er meget smart. Det tiltrækker mig.

Men igen, tusind tak for din hjælp Johan, du har virkelig været hjælpsom og
brugt meget tid.
Vi skrives :)

Fra : Stig Sørensen

Dato : 24-09-03 21:42

"Stig Sørensen" <nomail@nomail.invalid> wrote in message
> Hejsa.
>
> Jeg bruger et inkluderingsscript på min sider hvor linkene så bliver;
> index.php?site=minside
> Har nu bøvlet siden igår med et Poll script, det virker men ikke helt.

Endelig :) Fandt et afstemningsscript som ikke var så bøvlet.
Mangler bare lige at få koden valideret så det overholder XHTML 1.0
standarden.

Er det ikke helt ok det afstemnings script?
Synes det passer lige ind som det skal :)

Vil skam stadig lærer mere php, jeg ville bare have et afstemningsscript op
:)