SQL Update statement
Fra : Jimmy Snedker

Dato : 24-09-03 10:55

Hej NG,
-- Håber dette bliver det sidste indlæg fra min side i denne
omgang ---

Jeg har problemer med at samlet en sql update statement (bruger
ASPupload)...

Der skal hentes 3 felter fra min formular
imgstatus -- list /menu input felt --består af tal
file1 --- fileinput felt
id --- alm input felt - består af tal

Kode følger
' Build SQL Update statement
SQL = "Update news set "
SQL = SQL & "imgstatus = '" & Replace(Upload.Form("imgstatus"),
"'", "''") & "', '"

SQL = SQL & "file1 = --->her skal hentes fil-navnet fra mit file
input-felt...men hvordan sætte jeg det sammen med resten af
sql'en???

SQL = SQL & "Where id = " & Upload.Form("id")

Det ville være fint hvis nogle havde kode fra noget AspUpload
(update-script)

Med venlig hilsen

Jimmy Snedker

Hvis det kan hjælp så er her noget tekst fra Persits AspUpload
formular:
With AspUpload, an uploaded file can be saved in an ODBC-enabled
database in just one line of code via the method File.ToDatabase.
This method accepts two arguments: an ODBC connection string, and
an INSERT or UPDATE SQL statement which must contain one question
mark sign (?) as a placeholder for the file being saved in the
database

If you need to replace an existing file in a record, you should
use an UPDATE statement instead of INSERT, for example:

"UPDATE MYIMAGES SET img=?, name='newname.ext' WHERE id=3"

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-09-03 15:18

On Wed, 24 Sep 2003 09:55:03 +0000 (UTC), Jimmy Snedker
<jsnedker@hotmail.com> wrote:

> [...]
>input-felt...men hvordan sætte jeg det sammen med resten af
>sql'en???
>
>SQL = SQL & "Where id = " & Upload.Form("id")
<snip>
> [...]
>use an UPDATE statement instead of INSERT, for example:
>
>"UPDATE MYIMAGES SET img=?, name='newname.ext' WHERE id=3"

Nu kender jeg ikke AspUpload, men hvis man skal tro ovenstående,
virker det så ikke med:

strSql = "Update news set imgstatus = '" & _
Replace(Upload.Form("imgstatus"), "'", "''") & "', " & _
" file1 = '" & strDitFilnavn & "', img=?," & _
" Where id = " & Upload.Form("id")

Så vidt jeg forstår beskrivelsen, skal img=? på en eller anden måde
angive filen (om det er filnavnet eller en eller anden mystisk
proprietær kode, ved jeg ikke?), men forsøg blot.
Desuden har du en "'" for meget før file, som er et feltnavn.

Blot et skud i tågen ...

Good luck!

--
Jørn Andersen,