Tegninger til lyddæmper
Fra : Thomas

Dato : 24-09-03 10:13

Hej NG

Jeg er kun herinde på et kort visit. Jeg har et spørgsmål fra en kammerat og
regner med at dette er den rigtige gruppe.

Er der et sted på nettet hvor man kan finde tegninger til lyddæmpere? Der er
vist tale om en kaliber 22 riffel, hvis det gør en forskel (aner intet om
våben)

Mvh

Thomas

Fra : Per, Odense

Dato : 24-09-03 11:17

Thomas wrote:
> [...]
> vist tale om en kaliber 22 riffel, hvis det gør en forskel (aner intet om

Hej
Nu er det jo sådan at lyddæmpere er ulovlige til de fleste formål SVJV -
i hvert fald til jagt, men en jeg kender fandt dette link i Google:
http://members.odinsrage.com/white88/12_Silencers.htm

Per

Fra : Thomas

Dato : 24-09-03 13:09

Mange tak Per, det sender jeg videre

og til Torben, jeg beklager hvis spørgsmålet det faldt uden for dette forum,
men kunne ikke lige finde andre hvor folk kunne have våbenkendskab

Mvh

Thomas

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 24-09-03 22:53

Thomas wrote:
> [...]
>
> og til Torben, jeg beklager hvis spørgsmålet det faldt uden for dette
> forum, men kunne ikke lige finde andre hvor folk kunne have

Må jeg anbefale news:rec.guns

Der er virkelig ekspertise at finde, og da alle indlæg passerer er
ordstyrerm er det nok en af de mest høflige grupper
overhovedet. Alle hadske og groft uhøflige indlæg sorteres fra med hård
hånd.

NB. Det kræver at du aflevere en ægte email adresse, Ellers kasseres dit
indlæg pr automatik

Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
Pga. SPAM benyt nedenstående email:
bmw (snabela) poet (punktum) dk

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 24-09-03 22:56

Per, Odense wrote:

> [...]
> SVJV -
> i hvert fald til jagt, men en jeg kender fandt dette link i Google:

Det er rart at kunne træne uden høreværn.
og uden at genere andre mennesker med unødig støj

Fra : Torben F@rum

Dato : 24-09-03 10:56

"Thomas" <bambanos@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> vist tale om en kaliber 22 riffel, hvis det gør en forskel (aner intet om

Er mig bekendt ikke tilladt at bruge til jagt.

Torben Farum

Fra : Erik Prestmo

Dato : 24-09-03 20:57

Torben F@rum <farum@city.dk> skrev i

> [...]
Der
> er

> Er mig bekendt ikke tilladt at bruge til jagt.

Og hva er mon grunnen til det?

Regnes ikke dempet våpen som tilstrekkelig dødelig?

--
ErikP - forvirret

Ladebokens hjemmesider:
http://ladeboken.tripod.com/index.htm
Spesialfeltprogrammet:
http://spesialfelt.tripod.com/index.htm

Fra : Peter Weis

Dato : 25-09-03 08:13

"Erik Prestmo" <hfandrep@online.no> wrote:

> Og hva er mon grunnen til det?

Lyddæmpere vil gøre krybskytter for diskrete.

Næste spørgsmål er så om forbuddet mod lyddæmpere vil blive
respekteret af krybskytter. Det vil det næppe.
Den største effekt af forbuddet er nok, at det er mere besværligt at
få fat i lyddæmperen.

mvh
Peter

Fra : Erik Prestmo

Dato : 25-09-03 21:49

Peter Weis <p.weis@email.dk> skrev i news:bku4lr$eue$1@sunsite.dk

> [...]
> respekteret af krybskytter. Det vil det næppe.
> Den største effekt af forbuddet er nok, at det er mere besværligt at

Besværligt?

javel.

Du får fatt på en 1,5 liters cola-flaske og litt duct tape.

Fyller flasken med bomull el. lign.

Taper den fylte dflasken fast til munningen og skyter et skudd.

Du har nå en lyddemper som holder noen skudd......

ELLER:

Flytter til Norge, hvor lyddemper er tillatt og anbefalt, og hvor det
(fremdeles) er LAAaaaaangt mellom tyvjegere, fordi DET er et helt annet
spørsmål......

--
ErikP

Fra : Peter Weis

Dato : 26-09-03 07:07

"Erik Prestmo" <hfandrep@online.no> wrote:

> Flytter til Norge, hvor lyddemper er tillatt og anbefalt, og hvor
det

Uha-da-da, har I ikke fuldstændigt umenneskelige priser på øl?

> (fremdeles) er LAAaaaaangt mellom tyvjegere, fordi DET er et helt
annet
> spørsmål......

Der er desværre problemer med tyvjægere i Danmark.

mvh
Peter

Fra : M@X

Dato : 26-09-03 14:06

> det
>
> Uha-da-da, har I ikke fuldstændigt umenneskelige priser på øl?

> Der er desværre problemer med tyvjægere i Danmark.

Og så er der vist noget med at de "frie" nordmænd skal have indskrænket
deres våbengarderobe til max 6 eller 8 våben.

Det må Erik P. kunne svare på.

mvh M@X der må eje lige så mange våben som han har lyst til selvom han bor
i Forbudsdanmark.

Fra : Erik Prestmo

Dato : 26-09-03 21:07

M@X <416Tatanka@snabelaNielsen.tdcadsl.dk> skrev i

> Og så er der vist noget med at de "frie" nordmænd skal have indskrænket
> deres våbengarderobe til max 6 eller 8 våben.

> [...]

Njet, tovaritsj!

Det forslaget ble bare et slag i luften.

Men hvordan det administreres i praksis kan vel variere endel både i Danmark
og Norge?

Selv fikk jeg denne uke papirer på 1 stk hagle, halvauto, pumpe eller
dobbeltløper etter fritt valg, 1 stk 22 LR halvauto for småvilt "inntil men
dog ikke hares størrelse"og 1 stk halvauto for småvilt "hare og større".

Jeg klager ikke!

Og senere, når jeg bare får etablert meg skikkelig i det nye terrenget og
har lokalisert rådyrene skikkelig skal jeg nok kjøpe en halvauto i 223 - før
jeg kjøper et par boltrifler i 6,5 og 30-06, reinsdyr og elg,
henholdsvis......

Jeg klager fortsatt ikke!

Fra : Erik Prestmo

Dato : 28-09-03 01:29

Ettersom man er så "frie" derover i Danmark, er kanskje følgende adresse av
interesse:

ETSS
5231 Santa Fe Drive 5-C,
Littleton, CO 80120
USA

Phone 001-303-798-5604
Fax 001-303-798-5624

Mail etssusa@usa.net

ETSS ( European Target Shooters Supply) er eksperter på å levere våpen og
alt relatert jegerutstyr til europeiske skyttere og jegere, og tar seg av
det nødvendige arbeid med tillatelser for eksport til alle europeiske land
fra USA.

Firmaet drives av en utvandret herre av tyske eller østerrisk avstamning,
Herr Werner Behmke.

Jeg har handlet både våpen og annet fra denne gentleman ved flere
anledninger, og kan anbefale ETSS og Herr Behmke som et absolutt hederlig
handelsforetak. Det anbefales absolutt å investere i en telefon og tale med
Werner direkte!

ETSS tilbyr for øvrig en interessant katalog, over våpen og absolutt alt av
utstyr, svartkrutt, buer, armbrøst, scopes og telt, kniver - U name it! - på
ca 1250 sider tettpakket med interessant stoff, for noen få dollar (porto
for det meste).

I tillegg til våpen og utstyr for eksport, driver herr Behmke også med
ferie-arrangementer, rene turer, og mulighet for jakt over i USA, både
Colorado og andre steder, slik at entusiaster kan reise over og oppleve et
VIRKELIG fritt land!

Han kan til og med tilby privat innkvartering, det kunne kanskje være
interessant?

Selv har jeg selvsagt(!) ingen private forbindelser eller interesser i eller
med ETSS, ut over at jeg har blitt absolutt ærlig behandlet, som kunde.

Anbefales!

De oppegående mennesker vil for øvrig legge merke til adressen: Littleton
CO, samme småby hvor man hadde en herostratisk beryktet "school-shooting"
for noen år tilbake.
Werner var IKKE leverandør av utstyr til den affæren, men skolen ligger kun
et kort stykke fra Santa Fe Drive.....

Fra : Erik Prestmo

Dato : 29-09-03 22:12

Ha!

Det var akkurat det jeg formodet M@X, en SÅ stor dose frihet, ble for meget
for fantasien!

se her:

www.etssusa.net/

--

Erik Prestmo <hfandrep@online.no> skrev i

Fra : M@X

Dato : 30-09-03 15:55

> Det var akkurat det jeg formodet M@X, en SÅ stor dose frihet, ble for
meget
> for fantasien!
>
> se her:
>
> www.etssusa.net/

Næ du Erik!

Jeg var såmænd bare til DM i jagtfeltskydning i weekenden og nu skal jeg til
at gøre klar til elgjagten.

Jeg bruger min tid på skydebanen og på jagt. Jeg kender godt dem der sidder
på bænken og er meget bedre til at køre bil end Schumacher ( det er tyskeren
i den røde Fiat )

Jeg klager ikke over friheden i Danmark, hvor øl koster 1 kr stykket ( først
exportere og så importere ) diesel fås til 3,25kr
og imorgen falder spiritussen 40-50kr literen.

Kom du hellere lidt væk fra tastaturet og ud i den norske natur. I har jo så
meget af den.

Knæk og bræk på elgjagten.

Med jæger hilsen fra frie M@X

PS: Hvis du ikke snart indrømmer at Danmark er et bedre sted at leve end
Norge, så kommer jeg og besøger dig )

Fra : Erik Prestmo

Dato : 30-09-03 19:49

M@X <416Tatanka@snabelaNielsen.tdcadsl.dk> skrev i
news:3f79986a$0$32525imorgen falder spiritussen 40-50kr literen.

> Kom du hellere lidt væk fra tastaturet og ud i den norske natur. I har jo

> meget af den.

Fornuftig! Og bra disponering av fritid = jægerfelt!

> Knæk og bræk på elgjagten.

Kun rådyr og hare for min del, pluss en god del pistolfelt-stevner og
miltærhistorisk skyting, inklusive skyting med US carbine....

> Med jæger hilsen fra frie M@X
>
> PS: Hvis du ikke snart indrømmer at Danmark er et bedre sted at leve end
> Norge, så kommer jeg og besøger dig )

Det må du da gjerne gjøre!

Bedre og bedre fru Blom, for 20 år siden ville jeg ha lagt vekt på
øl-prisen; i dag er det Familien, Nærhet og Trygghet som gjelder!

Jeg tror når alt kommer til alt, at dere bor litt for tett på hinbanden,
etter min smak! Du vet - Fjeld-aper er en særegen rase!

Fra : Erik Prestmo

Dato : 26-09-03 21:01

Peter Weis <p.weis@email.dk> skrev i news:bl0m6b$95o$2@sunsite.dk

> det
>
> Uha-da-da, har I ikke fuldstændigt umenneskelige priser på øl?

Sant nok, problemet løses i beste sos-dem ånd: måtehold!
Uha-ha-ha haaaaa!

> annet
>
> Der er desværre problemer med tyvjægere i Danmark.

Kanskje på tide å flytte siktepunktet for lovgivningen fra døde ting og til
(tyvaktige) mennesker?

Hos oss er som kjent jaktadministrasjonen desentralisert, idet det styres
ikke så mye av innesittende byråkrater (og gamle stivbente adelsmenn) men a
frie og selvstendige bønder, som BOR på landet!

Fra : Kent

Dato : 25-09-03 00:01

Hvad pokker kommer det sagen ved at det er forbudt at anvende lyddæmpere til
jagt?? manden spurgte efter tegninger til en, men som altid skulle du lige
lege netpoliti, det er sku da underligt du ikke har bedre ting at give dig
til end at sidde forsøge at komme med dum-smarte bemærkninger til hvert
indlæg herinde.
Kent

Fra : Thomas

Dato : 26-09-03 14:08

Hej alle

Tak for de mange indlæg

Inden snakken går for meget på krybskytteri, vil jeg dog lige indskyde at
det skal omtalte våben ikke bruges til. Det er vist til målskydning eller
hvad det hedder.

(sikkert lige så ulovlig som krybskytteri, men jeg har intet med det at gøre
ej heller vedrørende sikkerhedsforanstaltninger så lad os ikke starte en ny
tråd der)

Mvh

Thomas