Test systemer til c kode ?
Fra : jokaas

Dato : 24-09-03 07:21

Hej,

Dette henvender sig til den/de proffessionelle:
Alle der skriver kode, skal jo på et eller andet tidspunkt teste dette ....
huhh surprice ?????
For de lærde er det højreside af V-Modellen vi taler om!

OK

Hvilke test systemer anvender folk for at lave testene .. dvs test cases,
module based testing, function testing, test coverage, automatic,
regressions testing etc etc etc
Jeg er ikke efter en UML model use cases "maskine"!

Jeg har et forslag - har nogle kendskab til eller er der nogle der bruger
dette eller hint
www.hitex.de og deres tessy

Det skal måske præciseres at vi taler test af kode til en embedded
platform - EJ windozz eller Linux orienterede produkter!

mvh,
jk

Fra : Chris N

Dato : 24-09-03 08:13

"jokaas" <jokaas@mail.dk> wrote in message
> [...]
> huhh surprice ?????
> For de lærde er det højreside af V-Modellen vi taler om!

Mission-critical programmel bør nu engang fødes udfra W modellen medmindre
du bare vil lave en halvdårlig prototype....
Jeg går ud fra at et embedded system er relativt mission-critical?

> [...]
> regressions testing etc etc etc
> Jeg er ikke efter en UML model use cases "maskine"!

tjah UML use cases er rare til at få styr på undtagelser, men traditionelt
software design fra før UML
burde ligeledes have affødt en kravspecifikation der kan testes udfra...

I det hele taget er du ret vag med hvor du vil hen og hvilken type software
der er tale om??

> Jeg har et forslag - har nogle kendskab til eller er der nogle der bruger
> dette eller hint
> www.hitex.de og deres tessy

er dette indlæg ment som reklame?

> Det skal måske præciseres at vi taler test af kode til en embedded
> platform - EJ windozz eller Linux orienterede produkter!

embedded linux er vel en platform, men igen vær lidt mere specifik...
> mvh,
> jk

sarkastisk nedladende indlæg med uklart indhold... hvis dette ikke var ment
som sådan, så se bort fra mit svar.

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 24-09-03 17:54

> Det skal måske præciseres at vi taler test af kode til en embedded
> platform - EJ windozz eller Linux orienterede produkter!

Embedded WinCE, Embedded WinNT, og Embedded WinXP -
er dette heller ikke embedded platforme i din verden ?

--
MVH Kenneth Egholm

Fra : jokaas

Dato : 25-09-03 22:42

Jow - klart.
Men jeg ønskede ikke test til/af Linux eller windows baserede kode ...
Mere bare sårn' et standard traditionelt RTOS m.m

Fra : jokaas

Dato : 25-09-03 22:36

Whow woh ... stop stop

Her misforstod I mig vist helt - Beklager hvis dette var muligt.

Og nej det var ikke en reklame .. men en konstruktiv oplysning, som kunne
beskrive hvad jeg søgte. Så hvis man havde læst lidt på hvor linken pegede,
ville man se klarer på mit indhold - og der med selve hoved spørgsmålet.....
som jeg lige tager igen

Jeg _efterlyser_ systemer til test af embedded software.
Jeg har set meget "snask" - og desvære kun få gode ...
Og var på udsigt efter flere input ...

Det var sårn' set bare det

Fra : Chris N

Dato : 26-09-03 09:53

> Whow woh ... stop stop
>
> Her misforstod I mig vist helt - Beklager hvis dette var muligt.

Som jeg skrev: se bort fra mit første svar

> Jeg _efterlyser_ systemer til test af embedded software.
> Jeg har set meget "snask" - og desvære kun få gode ...
> Og var på udsigt efter flere input ...

Jeg er med nu, men jeg kan ikke umiddelbart forstå din anti-UML
holdning... det tegner til at være en meget stærk upcoming standard til test
af
software -især når det kommer til automatisering af tests. (desværre har jeg
ikke
konkrete bud på et system :-/ )

> Det var sårn' set bare det

Jeg undskylder for mine udgydelser, men vi gik tilsyneladende helt forbi
hinanden
i første forsøg

--
MvH Chris N

Fra : jokaas

Dato : 26-09-03 19:16

kommentarer indsat her under

> [...]
test
> af
> software -især når det kommer til automatisering af tests. (desværre har

Jeg har flere bud - Telelogic eller Raphsody - og er absolut ikke imod UML
Men disse systemer er - oftest/primært - til test af specifikationer og
designs man har "tegnet".
Ikke sår'n lige til færdig skrevet kode ...

> Jeg undskylder for mine udgydelser, men vi gik tilsyneladende helt forbi
> hinanden
> i første forsøg
No problemo