Logrende kat?
Fra : Maja

Dato : 24-09-03 00:20

Hej
Min tre-årige hunkat Alex 'logrer' MEGET og nu påstår min kæreste, det måske er fordi den
er nervøs. Nogen der ved noget om det?

hilsen
Maja

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-03 02:51

Maja wrote:
> [...]
> Min tre-årige hunkat Alex 'logrer' MEGET og nu påstår min kæreste,
> det måske er fordi den er nervøs. Nogen der ved noget om det?

Er det sådan en sitren med halen?

Det betyder, at katten er glad for at se én.

Netdyredoktor har ikke sitren, eller tørstrintning, som sitren med halen
også kaldes, med i denne korte oversigt over kattens sprog:
http://www.netdyredoktor.dk/Tema/Tema_Kat_Forstaa_kattens_sprog/tema_kat_forstaa_kattens_sprog.html

Men på http://www.bluewhite.dk/Tips/haler.htm er sitren med.

Tina og Mis (der også sitrer meget, blot jeg har været ude med affald :)

--
Besøg os på http://wunjo.webbyen.dk

Fra : Denise

Dato : 24-09-03 06:51

"Maja" <maja28rasNOSPAM@hotmail.com> wrote in message
> Hej
> Min tre-årige hunkat Alex 'logrer' MEGET og nu påstår min kæreste, det
> [...]

Hej Maja
En af vores katte logrer også med halen, faktisk sådan som der står i alle
kattebøger betyder, at katten er sur. Det varede nogle år, før vores hunmis
forstod at han _ikke_ var sur, og det bare var noget han gjorde.
Selv når han ligger ned og halvsover slår hans hale i gulvet. Man skulle tro
han var opvokset med hunde, med sådan er det ikke. Det er den første kat jeg
har set opføre sig på den måde

Hilsen Denise

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 24-09-03 07:31

"Maja" <maja28rasNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
> Min tre-årige hunkat Alex 'logrer' MEGET og nu påstår min kæreste, det
> [...]

Hej Maja.

Jeg oplever tit "logren" med mine katte.
Men alt efter situationen, betyder det noget forskelligt.

Hvis de ligger i vinduet og kigger på fugle, så pisker halen hurtigt frem og
tilbage. Det er også tit efterfulgt af en mystisk gnækken. I det tilfælde er
det helt sikkert ophidselse og jagtinstinktet, der kommer op til overfladen
. Den samme "logren" kan opleves, når de leger tag-fat og ligger på lur
efter hinanden.

Når de f.eks. ligger og feder den i en solstråle, så vipper de også nogen
gange med halen. Men det er som regel kun lige med spidsen. Og i det
tilfælde må det være en form for veltilpashed.

Den sidste form jeg har oplevet, vælger jeg at tolke som forventningens
glæde . Den er helt sikker, når der bliver taget daggamle kyllinger ud af
køleskabet. Så har jeg to sitrende katte, der er ved at vælte over deres
egne poter .

Så spørgsmålet er nok, hvordan din kat "logrer", og du kan jo kigge på i
hvilke situationer det optræder. Så tror jeg hurtigt du finder ud af, hvad
det betyder .

M.v.h.

Helle Frederiksen.

Fra : Helle Knudsen

Dato : 24-09-03 11:51

Hej

Jeg har altid hørt at katte logrer med halen når de tænker.... og det passer
meget godt på kattene her i huset...

Gad vide om en logrende kat i vindues kammen ikke tænker ret godt og
grundigt over hvordan den skal fange den forbistrede fugl udenfor.

Hilsen Helle Knudsen

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 24-09-03 14:57

> Min tre-årige hunkat Alex 'logrer' MEGET og nu påstår min kæreste, det
måske er fordi den
> er nervøs. Nogen der ved noget om det?
>
> hilsen
> Maja

Hej Maja

Min perser logrer også med halen. Det har han altid gjort. Opdrætteren
sagde, at det ligger til familien, og han gør det, når han er glad. Ligesom
han også rækker tunge, når han hygger sig *S*

M.v.h.
Lise (og en perser der p.t. brokker sig ad Pommern til, fordi han er
utilfreds med indholdet i madskålen *S*)

Fra : Maja

Dato : 27-09-03 22:38

Hej alle sammen, tusind tak for jeres gode svar!! Jeg har lige fundet ud af at logreriet
måske kan have en grund til -igår hun øje på, ja noget ulækkert småkravl som jeg ikke skal
plage jer med her, og da hun endelig havde fået has på det lagde hun sig veltilfreds på
kanten af min seng HELT uden at logre for første gang, jeg ved ikke hvor længe.

hilsen
Maja

Lise Hudtloff Nielsen Bodenhoff <loden@knus.nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f71a2c1$0$13205$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...