asp database problem... skal tilføje
Fra : Casper Kammann

Dato : 23-09-03 22:01

Tja... jeg skal lave en tilmeldingsmulighed til min hjemmeside.
Jeg læste asp guiden og så der stod hvad man skulle.

det første dokument kalder jeg trials_tilmeld_form.asp

<title>Tilmelding</title>
<head>
</head>
<%
' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("trials.mdb")
Conn.Open DSN

strSQL = "Insert into personer ("

strSQL = strSQL & "Navn, "
strSQL = strSQL & "Clan, "
strSQL = strSQL & "Email) "

strSQL = strSQL & "values( "

strSQL = strSQL & "'" & Request.Form("Navn") & "', "
strSQL = strSQL & "'" & Request.Form("Clan") & "', "
strSQL = strSQL & "'" & Request.Form("Email") & "')"

' SQL sætning eksekveres
Conn.Execute(strSQL)

' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
<h1>Databasen er opdateret!</h1>

Derefter laver jeg et dokument der hedder trials_tilmeld.asp
Det relevante fra det dokument er sakset ud her:

<form method="POST" action="trials_tilmeld_form.asp"
method="post">
size="45"></td>
size="45"></td>
name="Submit">&nbsp;&nbsp;&nbsp;</td>
</form>

Jeg har lavet en database der hedder trials med en table der
hedder personer og med coloums der hedder det rigtige. Men det
virker overhovedet ikke.

Jeg aner ikke hvad der er galt så hvis nogen har nogen ideer vil
jeg blive meget glad. Har brugt 2 dage på det her efterhånden :(

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-09-03 22:42

Casper Kammann skrev:

> Jeg har lavet en database der hedder trials med en table der
> hedder personer og med coloums der hedder det rigtige. Men det
> virker overhovedet ikke.

*Hvordan* virker det overhovedet ikke? Får du nogen
fejlmeddelelser, kommer der data ind i din tabel - hvad sker der
når du prøver siderne?

Der er mange faldgruber når man arbejder med databaser. Det
vigtigste redskab i fejlfindingen er at se præcis hvilken sql-kode
man sender til databasen. I artiklen her:
<http://asp-faq.dk/article/?id=41> (fra gruppens FAQ) er teknikken
forklaret.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Casper Kammann

Dato : 25-09-03 09:54

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> vigtigste redskab i fejlfindingen er at se præcis hvilken sql-kode
> man sender til databasen. I artiklen her:
ok... jeg har snakket med en som havde styr på det og han fik det
vidst til at virke. Det var min computer som ikke var sat ordentligt
op. Men jeg har nu fundet ud af at det sted jeg skal uploade til ikke
understøtter access databaser, men kun smSQL eller sådan noget. Hvor
kan jeg finde ud af hvordan jeg gør?