Hvorfor opdatere følgende side ikke min da~
Fra : Sune Uldall

Dato : 23-09-03 19:36

Jeg har nu brugt 3 timer på at finde ud af hvad jeg har gjort
forkert !

Håber der er en af jer der kan hjælpe !!!

Her kommer det ubehjælpelige kode:

________________________kode start___________________
<%@language=vbscript %>
<% option explicit %>

<head>
<title>ret billede oplysninger data</title>
</head>
alink="red">
<!--#include virtual="/adovbs.inc"-->

<%
dim objRS, strDSN, bolfound, lsagsnummer, SN, objconn,
lbilledenavn

'---------- database forbindelse ---------------
Set objConn = server.createObject("ADODB.connection")
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & "DBQ=" &
Server.Mappath("../log/oversigt.mdb")
Objconn.Open strDSN

Set objRS = Server.Createobject("ADODB.recordset")
objrs.open "billeder", objconn, ,adlockoptimistic, adcmdtable
bolfound=false

'--------- Henter info fra form ---------------Start----
lsagsnummer = request.form("sagsnummer")
lbilledenavn = request.form("billedenavn")
'--------- Henter info fra form ---------------Slut-----

'---------debugger----------------------------start----
response.write "<br>"
response.write lbilledenavn
response.write "<br>"
response.write lsagsnummer
response.write "<br>"
response.write request.form("vises")
response.write "<br>"
response.write request.form("beskrivelse")
'---------debugger----------------------------slut----

'----- Find den record der skal rettes ------ Start-----
do until objrs.EOF or bolfound
if (strcomp(objrs("billedenavn"), lbilledenavn, vbtextcompare)
= 0) then
bolfound = true
else
objrs.movenext
end if
loop
'----- Find den record der skal rettes ------ Slut -----

'----- Foretager rettelse i dataabse ------ Start-----
'objRs("vises") = request.form("vises") *********
objRs("beskrivelse") = request.form("beskrivelse")
objRS.update
'----- Foretag rettelse i database ----- Slut ------

'-----Ryd op i objekter-----------------Start------------
objrs.close
set objrs = nothing
objconn.close
set objconn = nothing
'-----Ryd op i objekter------------------Slut------------
%>
sagens side er opdateret</a>
________________________kode slut___________________

******* Det er iøvrigt mit andet problem !!!

hvordan opdaterer jeg en checkbox.....

følgende kode er på "hovedsiden":

________________________kode start___________________

<form action="retvisgem.asp" method="post">
<input type="hidden" name="sagsnummer"
value="<%=RS("sagsnummer")%>" />
<input type="text" name="beskrivelse"
value="<%=rs("beskrivelse")%>" />
<%
response.write "<input type='checkbox' name='vises' "
if rs("vises")=true then
response.write "checked"
end if
response.write " value='"
response.write rs("vises")
response.write "' >'"
%>
<input type="submit" name="billedenavn"
value="<%=rs("billedenavn")%>"></form>
________________________kode slut___________________

Hvilket sætter "hakket" rigtigt.... men uanset hvad jeg gør på
opdateringssiden melder den

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e21'

Multiple-step OLE DB operation generated errors. Check each OLE
DB status value, if available. No work was done.

/asp/retvisgem.asp, line 62

og det fatter jeg jo ikke hvad betyder !!!

Håber der er en behjælpelig sjæl eller to :)

Sune

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne