Tilridning af en "rå" hest
Fra : Anne

Dato : 01-04-01 14:55

Hvis du har en hest, som skal rides til, så kan jeg på det varmeste anbefale
Shane Mosele. Shane er hvad medierne kalder en "hestehvisker". Han kommer
fra Australien og siger om sig selv, at der ikke er noget hokus pokus i det
han laver, det drejer sig bare om at forstå, hvordan heste kommunikerer med
hinanden, og så prøve at overføre det fra menneske til hest. Jeg har selv
set flere gange, hvordan han arbejder, ikke mindst med min egen hest. Jeg
har en hoppe på 4 år, som jeg har haft siden den blev født. Da den skulle
tilrides, kontaktede jeg Shane. Da han begyndte havde jeg hverken longeret
den, eller givet den sadel eller hovedtøj på. Shane tror iøvrigt ikke at
longering er en god måde at starte på. Han mener til gengæld, at det
vigtigste man skal lære hesten fra starten af, er at stå stille.

Da han begyndte at arbejde med min hoppe, stod han midt ude på marken, og
det eneste værktøj han brugte, var et langt reb, som han lagde på hende som
en grime. Inden der var gået et time, havde han gjort hesten begribeligt, at
hun skulle stå stille mens han hoppede op på ryggen af hende. Dette gjorde
han fra begge sider.

Anden gang han arbejde med hende, lagde han sadel og hovedtøj på hende, og
red hende rundt i et ridehus. Hun lavde ikke så meget som et eneste
bukkespring.

Fjerde gang han red på hende, var en tur i skoven. Uden problemer !!

Det er svært at tro, hvis man ikke selv har set det.

Jeg kan give dig kontakt til Shane, hvis du er interesseret. Der arbejdes
iøvrigt i øjeblikket på, at lave en hjemmeside med Shane.

Hilsen Anne

Fra : DeBoss

Dato : 10-04-01 07:52

hej
jeg kunne godt tænke mig at vide lidt om hvad han koster, for det kunne da
godt vare en mulighed for mig at bruge ham til min unghest.
så hvis du kunne fortælle lidt om priser ville det være rart
knuser jette

Fra : dorthe

Dato : 10-04-01 14:48

Vil du give et praj når Shanes hjemmeside er færdig? her i gruppen, forstås.
Dorthe

Fra : Anne

Dato : 22-04-01 13:17

Det skal jeg nok.

Anne

Fra : Anne

Dato : 22-04-01 13:17

Det er selvfølgelig ikke gratis, at benytte Shane. Det koster 500 kr. pr.
gang. Man kan også vælge en "færdigløsning". Det koster 5.000 kr., men så er
hesten også klar til at ride både ude og inde.

Man behøver ikke tage stilling til, hvilken løsning man foretrækker inden
han starter. Det kan man aftale med ham, når han har set hesten.

Hilsner Anne

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 22-04-01 13:43

In article <9bui40$9c1$1@sunsite.dk>, Anne wrote:

>Hilsner Anne

Kære Anne.
Var det virkelig nødvendigt at indkludere alt DeBoss's text i dit
svar ?? Det er spild af internet båndbredde ikke at klippe text
du ikke besvarer væk. Faktisk er news så snedigt indrettet, at
når du besvarer et indlæg, så er der i dit svar automatisk et skjult
nummer indkluderet. Det nummer er nummeret på det indlæg du besvarer
så der er INGEN grund til ikke at klippe den text du ikke svarer
på væk.

Du kan læse mere på www.usenet.dk, specielt:
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

ion++

Fra : Anet

Dato : 23-04-01 09:44

Hej til alle i gruppen

Jeg har også haft glæde af at have min hest hos Shane Mosele. Historien er
den at min elskede hest døde af tarmslyng og jeg var jo selvfølgelig meget
ulykkelig. Samme aften sad jeg og kiggede på hjemmesiden inden for den race
hest som hun var og der ser jeg så et føl efter min egen hest som jeg lige
havde mistet. Føllet var nu fem år gammel og jeg måtte eje det føl for det
var lidt af min gamle hest i det. Hesten var sød og havde virkelig haft det
godt. Jeg kunne bare ikke ride på hende. Hun skulle have haft gået med
rytter for ca. et år siden men hun var rædselslagen over rytterens ben og
stejlede og bukkede og var så bange så bange. Jeg ringede til Shane og han
tog hende op 14 dage senere og siden da har jeg redet på hende næsten hver
dag. Det er det bedste jeg har kunnet gøre for hesten og mig og i dag har
jeg alletiders hest. Til enhver der vil have en god start eller lidt hjælp
med en problemhest så brug de få penge det trods alt koster og få en god
hest resten af hestens liv.

hilsen
Anet og Bole´