Frysning/blackout
Fra : Ole Aaboe Karlberg

Dato : 23-09-03 18:38

Hej gruppe.

Jeg sidder med et lidt mærkeligt problem:

Min svigerfars computer er blevet ustabil på den led, at den en gang imellem
lige pludselig slukker for skærmsignalet medens resten af maskinen kører
videre. Andre gange fryser den bare totalt - så totalt, at ikke engang
reset-knappen virker. Min ide er at mainboard er i udu, men er der andre,
der har bedre ideer?

mvh
Ole.

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-03 19:33

Ole Aaboe Karlberg wrote:

> [...]
> videre. Andre gange fryser den bare totalt - så totalt, at ikke engang
> reset-knappen virker. Min ide er at mainboard er i udu

Hvilket bundkort(mainboard) er der i den?

Fra : Ole Aaboe Karlberg

Dato : 24-09-03 20:28

"Jens C. Hansen [Odense]" <jch©greylion·dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket bundkort(mainboard) er der i den?

Pas - jeg glemte selvfølgelig at kigge på selve mainboardet, men fik mig da
noteret at den kører med en AMD Duron 1.3GHz og 320MB ram med 64MB shared
til et onboard skærmkort (bæ!). Bios: Award v6.

Fra : lacrimosa

Dato : 06-10-03 02:10

"Ole Aaboe Karlberg" <ole.aaboe.karlberg@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> videre. Andre gange fryser den bare totalt - så totalt, at ikke engang
> reset-knappen virker. Min ide er at mainboard er i udu, men er der andre,

Måske bliver den for varm?

Fra : KH

Dato : 06-10-03 10:41

"lacrimosa" <backo@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Ole Aaboe Karlberg" <ole.aaboe.karlberg@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse

> imellem
> >

> Måske bliver den for varm?

Jeg har haft de samme problemer i laaaaang tid.
Lige bortset fra, at mit skærmbillede forbliver.
Musen virker pludselig ikke, tastaturet virker ikke og eneste ting,
jeg kan gøre, er at starte op fra ny ved reset.
Jeg har en lumsk mistanke til mine ram, som kunne være gået i
overload.
Måske ligger der et program, som interupter min CPU ved at blokkere
for alle andre aktiviteter.
Måske kunne det være CPU´en, som har tabt pusten.
Jeg aner det faktisk ikke, men har da tænkt mig at skifte tingene ud
en efter en.
Hvis ikke det virker, så må det være en softwaremæssig fejl, hvor jeg
er nødsaget til at geninstallere min Winbøvs-XP.

Mvh.