MB og Bios kompatibelt med Win XP ?
Fra : Kim

Dato : 23-09-03 10:51

Er dette MB og Bios kompatibelt med Win XP ?
MB hedder DFI System Board K6XV3+/66 Rev.B+
BIOS er:
Award Modular BIOS v.4.51PG
10/06/1999-VP3-596B-DD-2A5LED4GC-00
Award Plug and Play BIOS Extension v.1.0A

Jeg spørger fordi jeg har hørt at nogle gamle MB ikke kan
køre XP og der står intet i manualen ?
Mvh Kim

Fra : Jens Petersen

Dato : 23-09-03 17:54

On Tue, 23 Sep 2003 11:51:04 +0200, "Kim" <no@spam.dk> wrote:

>Er dette MB og Bios kompatibelt med Win XP ?
>MB hedder DFI System Board K6XV3+/66 Rev.B+

>Jeg spørger fordi jeg har hørt at nogle gamle MB ikke kan
>køre XP og der står intet i manualen ?

Mon ikke det er AMD Athlon XP der er nogen bundkort der ikke kan
klare?

--
Jens callto://jensep

Apathy Error: Don't bother striking any key.

Fra : Kim

Dato : 24-09-03 08:49

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> skrev
> Du kan finde hjælp til løsning af den fejl her:
> http://aumha.org/win5/kbestop.php#0x0a

Jo tak, jeg har søgt på google og været inde og læse på tilsvarende
sider, desværre er mit tekniske engelske kun på skoleniveau, men
tror du ikke det stadig kunne være cd-rom'en der konflikter ?

> Har du prøvet at tage cd-rom drevet fra systemet?

Jo.

> Kommer fejlmeldingen stadig?

Ja, stadig når jeg lukker ned, så jeg må slukke "manuelt"
samt når jeg så starter igen kommer der et vindue med:
*****************************
DRIVES~1

Kan ikke initialisere WNASPI32.DLL

[OK]
*****************************
Ved I hvad det er ?

Skulle jeg evt. prøve at installere XP ind igen med en ren Format C:\ ?

> Jeg har lige hentet den fra deres FTP i San Jose USA, lidt langsom, men
> det lykkedes.

Jeg prøver igen.

> Jeg har lagt et skærmbillede fra manualen som beskriver det her:
> http://hjem.get2net.dk/legeplads/jumper%20settings.png
> (hvis jeg har fat i det rigtige drev, men mon ikke).

Tak for billedet, det ser rigtigt ud, jeg prøver

Mvh Kim

Fra : Kim

Dato : 24-09-03 08:50

"Kim" <no@spam.dk> skrev
> Jo tak, jeg har søgt på google og været inde og læse på tilsvarende
> sider, desværre er mit tekniske engelske kun på skoleniveau, men
> tror du ikke det stadig kunne være cd-rom'en der konflikter ?

Ups sorry, forkert tråd

Mvh Kim

Fra : Kim

Dato : 24-09-03 08:51

"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev

> Mon ikke det er AMD Athlon XP der er nogen bundkort der ikke kan
> klare?

Aner det ikke ?, mit spgs. gik på om mit MB kunne ?

Mvh Kim

Fra : Jens Petersen

Dato : 24-09-03 16:39

On Wed, 24 Sep 2003 09:51:00 +0200, "Kim" <no@spam.dk> wrote:

>"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev

>Aner det ikke ?, mit spgs. gik på om mit MB kunne ?

Selvfølgelig står der ikke noget om XP i manualen til et oldgammelt
MB.

Jeg har selv installeret XP på et MB med AMD K6 III, det virker fint.

Prøv det.

--
Jens callto://jensep

Who is actually sponsoring this message?

Fra : Kim

Dato : 24-09-03 19:32

"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev
> Jeg har selv installeret XP på et MB med AMD K6 III, det virker fint.
>
> Prøv det.

ok jeg prøver. takker.

mvh kim

Fra : Kim

Dato : 25-09-03 06:39

"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev
> Jeg har selv installeret XP på et MB med AMD K6 III, det virker fint.
>
> Prøv det.

Det virker ikke ordentlig
Her er det en Amd K6-II 500 MHz processor MMX 3DNow og
512 Mb Sd Ram.
Kunne det tænkes at MB/bios ikke kan klare XP hvis man konstant får
fejlmeddelserne:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL og UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME
Mvh Kim

Fra : torben hansen

Dato : 30-09-03 02:01

kan du ikke opdatere den bios til en ny der kan sammen med xp ?
th

Fra : Kim

Dato : 30-09-03 07:58

"torben hansen" <t.hansen@com> skrev
> kan du ikke opdatere den bios til en ny der kan sammen med xp ?

Ikke hvad jeg kan se i manualen eller på DFI's hjemmeside,
men du kan da selv se efter hvis du gider:
http://www.dfi.com.tw/Support/Download/bios_download_us.jsp
Der står:
K6XV3+/66
Please download the following BIOS according to your motherboard
version where applicable
BIOS Details
PCB Revision
Date Code 2000/04/12
File K6XV30412.ZIP Size 132,750 bytes
Description
1.Enable Windows 2000 ACPI function. 2.When BIOS set COM2 to
disable, in WIN-98 CAN detect COM2.

PCB Revision
Date Code 1999/12/31
File K6BXV31231B.ZIP Size 151,424 bytes
Description
1.Support AMD K6-2+ CPU ID. 2.Support AMD K6-2 533 Mhz
CPU ID. 3.Fixed Linux 6.0 shutdown problem. 4.Solve Chinese
WIN-98SE suspend problem (can not wake up in suspend mode).
5.Solve 2M cache unstable problem.

PCB Revision
Date Code 1999/10/06
File K6BXV3P1006.ZIP Size 151,499 bytes
Description
1.Change south bridge to VT82C596B. 2.Added AMD K6-2+ CPU ID.

Mvh Kim