Problem med LAN
Fra : Mikael Mortensen

Dato : 23-09-03 10:39

Hej

Jeg har 3 PC'er sat til en switch på LAN.
Pludselig kunne den ene ikke gå på nettet eller hente post.

I LAN-status siger den, at den er forbundet, og der bliver sendt Packets,
men ikke modtaget nogle.
I device manager siger den at netværkskortet virker.

Jeg har prøvet, at skifte kortet og kablet ud.
Og sat den direkte til ADSL-Modemmet.

Jeg har reinstalleret windows og problemet er både i Win98 og 2000.
- den kører nu Win2000.

MvH
Mikael

Fra : Calle.

Dato : 23-09-03 10:41

Mikael Mortensen wrote:
> [...]
> Og sat den direkte til ADSL-Modemmet.
>
> Jeg har reinstalleret windows og problemet er både i Win98 og 2000.

har du ikke kun 2 IP adresser ved din udbyder
--
Calle

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 23-09-03 11:12

Hej

Jo, men det skulle jo ikke betyde noget når jeg bruger en switch.

Jeg har også prøvet, at sætte den direkte til ADSL-modemmet.

Mvh
Mikael

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 23-09-03 11:19

"Mikael Mortensen" <mikael@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jo, men det skulle jo ikke betyde noget når jeg bruger en switch.
>
> Jeg har også prøvet, at sætte den direkte til ADSL-modemmet.

Det at du benytter en switch har intet at gøre med om du har ip adresser
nok.

Som standard har du kun 2 ipadresser hos TDC, hvis du skal have flere
koster det ekstra.

Alternativt kan du evt. se efter en router.
(kik f.eks. på www.edbpriser.dk )

MvH
Søren Steinmetz

Fra : Kim

Dato : 23-09-03 11:23

"Mikael Mortensen" <mikael@danbbs.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jo, men det skulle jo ikke betyde noget når jeg bruger en switch.

Det betyder nemligt noget når du bruger en switch. Hvis du havde brugt en
router ville du kunne sætte næsten alle de computere på du har lyst til. Men
med en switch kan du kun sætte det antal på som du har IP adresser til.

Fra : Calle.

Dato : 23-09-03 12:43

Mikael Mortensen wrote:
> Hej
>
> Jo, men det skulle jo ikke betyde noget når jeg bruger en switch.

Jo, ellers skal du have en router

> Jeg har også prøvet, at sætte den direkte til ADSL-modemmet.

Ja men de to andre har jo fået tildelt ip, dem glemmer DHCP serveren ikke,
så skal du release dem inden de kobler dem fra

--
Calle

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 23-09-03 18:00

Hej

OK, det vidste jeg ikke. Jeg prøver med en router.

Tak til alle for svarene.

MvH
Mikael

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-09-03 17:19

Mikael Mortensen wrote:
> Hej
>
> Jo, men det skulle jo ikke betyde noget når jeg bruger en
switch.

Jo - en switch eller en hub er bare et avanceret dobbeltstik, så
du kan ikke have flere på end du har IP-adresser.

Så du skal have mindst tre ip-adresser for at få tre PC'er på
samtidig.

Eller en router......

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk