Glubske kamphunde ! !
Fra : Eifelvuf

Dato : 23-09-03 10:19

Italiens første pitbull-bøde.

21-09-03: 14:46 - citat fra www.tv2.dk

Godt 3.000 kr. er i Italien taksten for at glemme mundkurv og snor til
pitbull'en.
Det kostede en 27-årig mand næsten 3.200 kr. i bøde at lufte sin
pitbull-­terrier i Rom uden mundkurv og snor.

Bøden var den første efter en lov, der trådte i kraft den 12. september
efter en række tilfælde, hvor ofre var døden nær efter angreb af glubske
kamphunde.

Nu er hele 95 hunderacer i Italien de­fineret som 'farlige' i henhold
til den nye lov. Rottweilere og pitbull'er har følgeskab af
newfoundlændere og Skt.Bernhardshunde, og loven forbyder specifikt at
træne de 95 racer som kamphunde.

Artiklen findes her : http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=237028

Og hvem sagde, at kamphunde ikke er farlige

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Raptor

Dato : 23-09-03 10:39

"Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Artiklen findes her : http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=237028
>
> Og hvem sagde, at kamphunde ikke er farlige

Narj.. Jeg vidste ikke at Newf var en "kamphund" men ok sådan er der så
meget

noget andet er at jeg opfatter den sidste bemærkning som en bevidst
provokation over for Punish

hvilket formodentlig vil starte en del mudderkastning igen

mht. de 95 Racer der nævnes, er der nogle der ved hvilke det drejer sig om,
udover de omtalte.

/Brian

Fra : Mic

Dato : 23-09-03 10:55

"Raptor" <Bcon_8@hotmail.dkslet> wrote in message
> mht. de 95 Racer der nævnes, er der nogle der ved hvilke det drejer sig
om,
> udover de omtalte.
>
> /Brian

Her er et link

http://www.rott-n-chatter.com/rottweilers/laws/italylist.html

Michael

Fra : Raptor

Dato : 23-09-03 11:59

Mange tak

/Brian

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-09-03 17:30

> Her er et link
>
> http://www.rott-n-chatter.com/rottweilers/laws/italylist.html

hmmmmm hvad laver Broholmer på den liste ???????

Martin

Fra : Pwh

Dato : 23-09-03 22:44

> noget andet er at jeg opfatter den sidste bemærkning som en bevidst
> provokation over for Punish
>
> /Brian

Jeg tror at Punish har puttet os allesammen i sit killfilter
fordi at i har drillet ham for meget

/Jens (der også spændt havde ventet noget surt fra Punish)

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 24-09-03 07:22

On Tue, 23 Sep 2003 23:43:58 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrotd:

>Jeg tror at Punish har puttet os allesammen i sit killfilter
>fordi at i har drillet ham for meget
>
>/Jens (der også spændt havde ventet noget surt fra Punish)

HAHA ja alle er i mit killfilterjeg læser kun dine indlæg jens, fordi
du var den eneste der syntes at min kattehaderside var sjov

men må indrømme at jeg ikke ser eifels indlæg da de er i killfiltret
efter han begyndte at snakke om helige korstog imod min person osv
han er den eneste jeg nogensinde har ment at var så langt ude at jeg
gad at sætte mig ind i hvordan killfiltret virker, da jeg ikke mente
at det var værd at bruge tid på

Tilbyd aldrig en kat mad.....BRUG den som mad til din hund
http://home13.inet.tele.dk/kattehad/forhtml.htm

Fra : Pwh

Dato : 24-09-03 08:09

Punish the deed, not the breed wrote:

> HAHA ja alle er i mit killfilterjeg læser kun dine indlæg jens, fordi
> du var den eneste der syntes at min kattehaderside var sjov

Det er fordi at vi er de eneste to der har en veludviklet sans for humor ;)

> [...]
> han er den eneste jeg nogensinde har ment at var så langt ude at jeg
> gad at sætte mig ind i hvordan killfiltret virker, da jeg ikke mente

Satans, den bemærkning fra Eifel har jeg misset ;)
Men jeg har da tit lagt mærke til at Eifel er ude med riven efter dig
om det er fortjent eller ej skal jeg ikke gører mig til dommer over.

/Jens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-09-03 08:32

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> wrote in message
> On Tue, 23 Sep 2003 23:43:58 +0200, "Pwh"
> <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrotd:

> HAHA ja alle er i mit killfilterjeg læser kun dine indlæg jens, fordi
> du var den eneste der syntes at min kattehaderside var sjov

Her er lidt til din katte hader side:

http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml?type=oddlyEnoughNews&storyID=3492739

--
mvh/rg. Christian

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 24-09-03 09:35

On Wed, 24 Sep 2003 09:32:27 +0200, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrotd:

>"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> wrote in message

>Her er lidt til din katte hader side:
>
>http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml?type=oddlyEnoughNews&storyID=3492739

LOL* det forklarer hvorfor kvinder er så farlige i trafikken"åbenbart
især kattekvinder" Jaroslav Flegr er vist en klog mand godt
man ikke er smidtet med toxoplasma

Fra : mus

Dato : 23-09-03 17:29

> [...]
>
> Artiklen findes her : http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=237028
>
> Og hvem sagde, at kamphunde ikke er farlige

Hvorfor fokuserer du på kamphunde, når der er mange andre typer hunde der er
gruperet i " farlige hunde" kategorien?

Og er der nogen der er klar over hvad der menes med at de ikke må trænes som
kamphunde? Menes der at der ikke må trænes til deciderede kampe? troede det
længe var ulovligt alle steder.

LN

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 23-09-03 21:07

> [...]
som
> kamphunde? Menes der at der ikke må trænes til deciderede kampe? troede

Kamphunde er, ud fra artiklen at dømme, et meget vidt begreb!

Selvom det er ulovligt at træne dem som kamphunde, er det jo desværre ikke
ensbetydende med at det bliver overholdt :0(

Hilsen Betina

Fra : mus

Dato : 23-09-03 21:52

> Kamphunde er, ud fra artiklen at dømme, et meget vidt begreb!

Kender en hel flok kamphunde, der er meget blide, og har haft en gravhund
der var lidt af en hidsigprop!!!
Selv om jeg færdes blandt kamphunde er den eneste hunderacer jeg nogensinde
er blevet bidt af en shæfer og en gravhund.

> Selvom det er ulovligt at træne dem som kamphunde, er det jo desværre ikke
> ensbetydende med at det bliver overholdt :0(
>
> Hilsen Betina

Måske misforstod jeg artiklen men som jeg forstod den, var det ikke engang
forbudt i Italien før nu! Og så synes jeg ikke udfra artiklen at der er
nogen
definition af kamphunde. Der er en definition af farlige hunde, hvor både
Newfoundlænder og pitt bull bl.a. indgår at et forbud om hundekamp træning
med disse hunde.
Som jeg ser det er det kun Eifelvuf der fokuserer på det med kamphunde!

Er det mig der misforstår artiklen(måske lidt træt nu *SS)?

LN(spoi)

Fra : Lg

Dato : 23-09-03 21:24

"Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Italiens første pitbull-bøde.

> Og hvem sagde, at kamphunde ikke er farlige

Hvad er det der har fire ben og en arm?

-En pittbull, der forlader en legeplads

Mvh. Lars

Fra : Raptor

Dato : 23-09-03 23:23

"Lg" <Gardsoe@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det der har fire ben og en arm?
>
> -En pittbull, der forlader en legeplads
>
> Mvh. Lars

**ROFL**

/Brian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-09-03 07:03

"Lg" <Gardsoe@adslhome.dk> wrote in message

> Hvad er det der har fire ben og en arm?
>
> -En pittbull, der forlader en legeplads

ROTFLOLPIMP

--
mvh/rg. Christian

Fra : Alexander Andresen

Dato : 23-09-03 23:32

"Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> wrote in message news:<3f701107$0$48906$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Artiklen findes her : http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=237028
>
> Og hvem sagde, at kamphunde ikke er farlige

Det som er bemerkelsesverdig i Italia er at de ikke har tatt med f.
eks Stafforshire bull Terrier eller Amerikansk Staffordshire Terrier
på denne listen over "farlige" hunde.
Men de har i alle fall skjønt at det finnes svært mange raser som kan
være potensielt farlige, ikke kun de såkallte "kamphundene".
Selv om jeg synes disse restriksjonene i Italia er idiotiske, så må
jeg si dette er mer fornuftig enn å forby enkelte raser.
Det kunne vel ha vært verre enn at man for å eie en hund må:
- Være over 18 år
- Ha forsikring på hunden som dekker eventuelle skader hunden kan
påføre mennesker/eiendeler.
- Ikke har kriminellt rulleblad
- Ha skriftlig tillatelse av myndighetene.
- Båndtvang på offentlig sted.

Men hvordan i all verden Italienske myndigheter skal finansiere og
håndheve disse restriksjonene blir spennende å se.
Tror nok dette koster mer enn det smaker, og disse restriksjonene
ganske fort vil bli opphevet.

Vennlig hilsen
Alexander Andresen

Fra : Kurt Becher

Dato : 24-09-03 03:06

Eifelvuf wrote:
> [...]
>
> Artiklen findes her : http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=237028
>
> Og hvem sagde, at kamphunde ikke er farlige

YEZ!!!

Chips og cola.... så'r vi kørende...

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 25-09-03 15:55

Ingen hund er født som kamphund, efter min overbevisning. Nogle har mere
eller mindre temper end andre. og nogle har nogle instinkter som andre ikke
har.
Disse kan man "spille på"
F.eks. Hvilken ville du/i helst møde?
en toptunet pitbull, en Doberman, en Sankt Bernard eller Bullmastiff?
har set flere af hver race, som er total fredelige, og ligeså mange af de
samme racer, hvor ejeren havde en kortslutning, og brugte tvang istedet for
forståelse.

Tror på at "som ejer så hund..!

eller er der andre med en anden mening?
DN

Fra : DanishViking

Dato : 26-09-03 00:34

"Daniel Nielsen" <120104152372@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har set flere af hver race, som er total fredelige, og ligeså mange af de
> samme racer, hvor ejeren havde en kortslutning, og brugte tvang istedet

Jeg har en kammerat som har haft 2 American staffordshire terrie ( dog
ikke på samme tid ) og de var virkelige underlige.
De var toptunet og ikke til at snakke med, ikke pga af at de var bidske,
men de havde så meget krudt i sig at de ikke kunne sidde stille
og det var ikke fordi han ikke lavede noget med dem. De var bare "umulige"
at køre træt, jeg har ALDIRG set noget ligende og de kunne
heller ikke omgåes andre hunde. Jeg vil vove at påstå at de her to hunde
havde så mange drifter at de ikke selv havde en chance for at styre det.
Begge blev også aflivet inden de blev 3 år.

Jeg er af den overbevisning at de hører til det man kan kalde "en født
kamphund", alle de egenskaber er avlet ind i dem.. Men det ændrer ikke noget
ved at
jeg synes det er en virkelig flot hund, flot udstråling og hvis man er
fornuftig nok til at finde den rigtige opdrætter, der har prøvet at fremavle
de egenskaber der
gør den egnet som famile hund, vil få man få fortræffelig hund.

Jeg har selv haft 2 shæffere og nu en rottweiler og når jeg engang skal
have en ny, er det ikke utænkelig at jeg får en Bullmastiff, dvs, jeg har en
"million" ting jeg
skal have undersøgt om racen inden, for at se om den nu også er noget for
mig.

Mvh Danish Wiking

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 26-09-03 09:25

On Fri, 26 Sep 2003 01:33:31 +0200, "DanishViking"
<Matrixx2@mail1.stofanet.dk> wrotd:

> [...]
>havde så mange drifter at de ikke selv havde en chance for at styre det.
> Begge blev også aflivet inden de blev 3 år.

,,,ja de findes , og derfor skal man sætte sig meget ind i sagerne
inden man køber sådan en race, for der er nemlig rigtig mange af dem
der bliver aflivet, pga at folk har de forkerte forventninger til dem
, og det er jo synd for hundene.

> [...]
>"million" ting jeg
> skal have undersøgt om racen inden, for at se om den nu også er noget for

,,,jeg møder jævnligt 2 af dem, men snakker kun med tæven, de er lidt
dovne , savler meget, er kæmpestore, og søde hunde efter min mening.

Fra : mathilde

Dato : 27-09-03 09:25

"DanishViking" skrev d. 26-09-03 00:34 dette indlæg :
...................klip............
> [...]
"umulige"
> at køre træt, jeg har ALDIRG set noget ligende og de kunne
...................klip................

Selvfølgelig findes der hyperaktive hunde. Men det er altså også værd at
bemærke at du ikke kan køre din hund træt mentalt hvis du kun laver
konditionstræning. Det eneste du får ud af det er en mere hyper hund,
som kræver endnu mere motion, og som til sidst slet ikke kan finde ro i
sig selv. Og så virker alt forstyrrende på den, både mennesker og andre
hunde.
Man skal lære sin hund at slappe af fra den er hvalp. At lave en hel
masse ingenting sammen er også godt. Selvfølgelig skal den motioneres,
men har man en hund der har tendens til at stresse, så er det ikke en go
idé at løbe flere ture med den hver dag, eller besøge flere hundeparker.
Så skal der ro på, og meget gerne sportræning, så den trættes mentalt.

Mathilde. (som selv har en amstaff som fungerer som
familiehund/udstilling og så min staffblanding, som selvfølgelig også er
familiehund.)

http://www.kandu.dk/