er i proffesionelle kattefotografer?
Fra : Jane

Dato : 22-09-03 22:37

Nogle gange tænker jeg på, og så kan jeg jo ligesågodt spørge
derfor gør jeg nu det, tager i selv jeres billeder af kattene?

Altså enten så er jeg ikke så god til det, eller min kat er
ret besværlig, eller også er i vildt dygtige! Jeg tror ikke
det ville hjælpe mig at komme til an fotograf da min kat jo
er skrækslagen for fremmede mennesker og steder (for slet ikke
at nævne køreturen til en fotograf) men hvis nu man skal have
sådan nogle billeder der er værdige til forsiden at hjemme-
siden, hvordan i al verden gør i?

Jane

Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 22-09-03 23:12

Hejsa!

Jeg ved nu ikke om vi er gode til at tage billeder, men jeg ved (har lige
kigget efter) at vi har taget ca. 700 billeder af Dirty og Dolly, som vi fik
sidst i januar måned (i år).......og jeg vil tro at jeg kan være de 20
"bekendt".......altså pralebilleder!!!

Så klø bare på....alle har tonsvis af billeder med haler eller ingenting
på.....katten var gået!!!*LOL*

Hilsen
Pia BJ

Fra : Ann K

Dato : 22-09-03 23:50

Hejsa.

"Pia J/Kurt K" <pbkk@tcdadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Så klø bare på....alle har tonsvis af billeder med haler eller ingenting
> på.....katten var gået!!!*LOL*

Åh ja... især min Tjalfe er noget nær umulig at fotografere!!!
Digi-cam er en aldeles pragtfuld og anvendelig opfindelse, når det gælder
om at lave pralebilleder... i stedet for at skulle betale for fremkaldelse
af x antal billeder af sneen i haven (!), så kan man slette og vente til
næste gang, der er sne og kræet står i den rigtige positur *sss*

--
Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Fra : Leyna

Dato : 23-09-03 08:40

On Tue, 23 Sep 2003 00:49:51 +0200, "Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk>
wrote:

> [...]
>af x antal billeder af sneen i haven (!), så kan man slette og vente til
>næste gang, der er sne og kræet står i den rigtige positur *sss*

Jeg synes nu at mine katte er rimeligt nemme at fotografere... når de
altså er her. Når de er ude kan man godt opgi' det, for så er de stort
set "usynlige", men når de så endelig er inde, så smider de sig et
eller andet sted, og dér bliver de så liggende uanset hvor meget man
fotograferer. Snart tror folk vel at mine katte bare er tøjkatte, det
ligger rundt omkring o ser dekorative ud!

Hundene er til gengæld noget af en opgave. enten så får man halen,
fordi hunden har mistet interessen, eller også får man et tåget
billede af en hundesnude, der lige skal undersøge linsen. Men sjovt er
det!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ann K

Dato : 23-09-03 09:04

Hej Leyna.

>Jeg synes nu at mine katte er rimeligt nemme at fotografere...

Hmmm... Hvis du bemærker billedet af Tjalfe i hans profil på "vores"
hjemmeside, så vil du se at det er lidt sløret og utydeligt... det er
nemlig taget med kraftig zoom på ca 4 meters afstand - og gennem et vindue
De andre billeder af Tjalfe er lavet på samme måde = lang afstand...
undtagelsen er billederne af hans udbrud fra løbegården - dér havde han så
travlt med noget andet, at han ikke også havde tid til at virke
filmstjerneagtig og kamerasky
Den nemmeste af Banden at fotografere er faktisk kuglelynet Namacoola...
når hun hviler, gør hun det nemlig lige så intenst som når hun fjoller
*sss*
Og resten... tja, de ææælsker kameraet... jeg har skam også min store
samling at duggede hunde- og kattesnuder

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-09-03 01:05

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> wrote in message
-sakse-
> [...]
>

> --
> Mvh Ann
> Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

====

Gaflet fra news:dk.snak:

1. Tag filmen ud af boksen og sæt den i kameraet
2. Tag filmboksen ud af hvalpens mund og smid den i skraldespanden
3. Tag hvalpen ud af skraldespanden og tør kaffegrums af den
4. Vælg en passende baggrund for dit foto
5. Sæt kameraet på stativet og fokus
6. Find hvalpen og tag snavset sok ud af dens mund
7. Placer hvalpen på det fokuserede sted og gå til kameraet
8. Glem alt om stedet og kravl efter hvalpen på knæene
9. Fokus med en hånd og grib efter hvalpen med den anden
10. Tag en klud og fjern næsetryk fra linsen
11. Tag blitzkuben fra hvalpens mund og smid den i skraldespanden
12. Sæt katten udenfor og put jod på riften på hvalpens næse
13. Læg ugebladene tilbage på sofabordet
14. Prøv at fange hvalpens opmærksomhed med et pivedyr over dit hoved
15. Sæt brillerne på plads og check kameraet for skader
16. Grib hvalpen i nakken og sig "NEJ, udenfor!"
17. Tag gulvklud og tør op efter hvalpen
18. Mix en drink
19. Læn dig tilbage i en magelig stol med din drink og beslut, som det
allerførste i morgen, at lære hvalpen "sit" og "plads"

Ukendt oprindelse, postet af Sonja.

Mvh Ara_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
www.welles.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 23-09-03 00:50

In article <3f6f73b7$0$54798$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Pia J/Kurt
K <pbkk@tcdadsl.dk> wrote:

> .alle har tonsvis af billeder med haler eller ingenting
> på.....katten var gået!!!*LOL*

Ja, og kattenæser - taget meeeget tæt på (Hvad har du dér? Kan det
spises? Må jeg se??) Altid taget ca.1/30 sekund efter kræet var det
kønneste motiv i perfekt afstand...
Jeg har osse mange af kattenakker - fordi der lige var noget mere
spændende i den anden retning..

Fra : Niels Peter

Dato : 23-09-03 05:20

Jane wrote:

> men hvis nu man skal have
> sådan nogle billeder der er værdige til forsiden at hjemme-
> siden, hvordan i al verden gør i?
>
> Jane

Jeg ved ikke, hvad de andre gør, men jeg er heller ikke særligt god til
at "fange kattene". Derfor "snyder" jeg og fyrer snesevis af billeder
af, hver gang, jeg kommer i tanker om det.
Før eller siden vil der så være et rigtigt godt ét, og det er så det,
der bliver loadet op.
Men det kræver et digitalkamera. Ellers bruger man alle sine penge på
film.

--
Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Jane

Dato : 24-09-03 22:15

Niels Peter skrev i <news:3f6fcdc1$0$48914$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> Men det kræver et digitalkamera. Ellers bruger man alle sine penge på
> film.

Jeg må nok bare fortsætte med at ønske mig sådan et eller
vente på de kommer lidt ned i pris.

Jane

Fra : Kate

Dato : 25-09-03 19:14

Jane <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> wrote in

> Niels Peter skrev i

> Jeg må nok bare fortsætte med at ønske mig sådan et eller
> vente på de kommer lidt ned i pris.
>
> Jane

Jeps, sådan har jeg det også

--
Kate

Ved privat svar, bed om en gyldig adresse, denne duer ikke!
If you want to reach me ask for a valid address this one is not
working!

Fra : Pia J

Dato : 25-09-03 20:00

> Jeps, sådan har jeg det også

De kommer ikke ned i pris. De bliver blot bedre og bedre til samme pris - de
gamle modeller sælges kun kortvarigt i butikkerne. Så har man ikke råd, kan
man enten købe en af discountmodellerne, eller brugt. Mange skifter allerede
efter et års brug.

:Pia

Fra : Kate

Dato : 25-09-03 20:49

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in

> eller brugt.

Det har jeg faktisk også overvejet flere gange, men jeg synes bare at
"folk" er noget pebrede i deres priser

Fra : Jane

Dato : 25-09-03 23:17

Pia J skrev i <news:3f733b42$0$252$bc7fd3c@news.sonofon.dk>:

> De kommer ikke ned i pris.

Åh jo jeg så et til lige under 300 i en brochure for ikke så
længe siden, den regner jeg med at få råd til. Dengang de kom
frem kunne man bestemt ikke få et digital kamera for den
pris, så de er faldende. Især hvis man som jeg ikke er så
kræsen med kvaliteten, fordi jeg alligevel vil supplere med mit
"rigtige" kamera når det er alvor.

Jane

Fra : Pia J

Dato : 26-09-03 06:50

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> wrote in message

> Åh jo jeg så et til lige under 300 i en brochure for ikke så
> længe siden, den regner jeg med at få råd til. Dengang de kom

Som jeg sagde, man kan købe en discountmodel. Og tro mig, der bliver ikke
noget at måbe af for 300 kr. Men du kan da få foreviget dine kræ og deres
nakker uden at spilde en formue på det

:Pia