Skrive til tabel - et spørgsmål
Fra : Stig Sørensen

Dato : 22-09-03 22:00

Hejsa.

Har lavet en form hvor man kan skrive til en database tabel.
Den første linje er; <form action="gem.php" method="post">
Men jeg husker dog noget i retning af: HTTP_(et eller andet) der gør at den
skriver til tabellen uden at skulle skifte side.
Den reloade faktisk bare siden.

Hvad skal man skrive der?

PHP delen:

<?

mysql_connect ("localhost","dontdoit_dk","********");
mysql_select_db ("DIN DATABASE");

mysql_query ("INSERT INTO gbog (id,navn,emne,mail,post)
VALUES ('','$navn','$emne','$mail','$post');

?>

Fortsat god aften
--
Mvh Stig Sørensen

Gratis sms - Gratis Java spil - Gratis unlock
-- > http://Mobil.DontDoIt.dk < --

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 22-09-03 22:04

Stig Sørensen wrote:
> [...]
> mysql_select_db ("DIN DATABASE");
>
> mysql_query ("INSERT INTO gbog (id,navn,emne,mail,post)
> VALUES ('','$navn','$emne','$mail','$post');

Well en mulighed kunne være:

<?php
if(!empty($_POST)) {
mysql_connect ("localhost","dontdoit_dk","********");
mysql_select_db ("DIN DATABASE");

mysql_query ("INSERT INTO gbog (id,navn,emne,mail,post)
VALUES ('','$navn','$emne','$mail','$post');
}
else {
?>
<form action="<?=$_SERVER['PHP_SELF']?>" method="post">
<!-- en masse felter som du så selv skriver -->
</form>
<?php
}
?>

> Fortsat god aften

I lige måde...

mvh
Johan

Fra : Gustav

Dato : 22-09-03 22:05

Stig Sørensen wrote:

> [...]
> mysql_select_db ("DIN DATABASE");
>
> mysql_query ("INSERT INTO gbog (id,navn,emne,mail,post)
> VALUES ('','$navn','$emne','$mail','$post');

Det er vel $_POST['etellerandet'] du tænker på.. I gamle versioner af
PHP er det $HTTP_POST_VARS['etellerandet'] eller noget i den retning...
Men brug den første :)

--
Gustav Olsen
http://gustav-olsen.dk

Fra : Stig Sørensen

Dato : 22-09-03 22:43

Tak til jer begge.

Det jeg er kommet til lige nu:
<?php
if(!empty($_GET['id'])) {
$conn = mysql_connect("localhost", "dontdoit_dk", "*****");
mysql_select_db("dontdoit_dk",$conn);
$resultat = mysql_query("SELECT navn, email, kommentar FROM
mobil_nyhed_kommentar WHERE nid = '" .$_GET['id']. "' ORDER BY id DESC");
if(mysql_num_rows($resultat)>0) {
while ($raekke = mysql_fetch_array($resultat)) {
echo "<div class='kommentar_navn'>";
echo $raekke['navn']." - ".$raekke['email'];
echo "</div><div class='kommentar'>";
echo $raekke['kommentar']."</div>";
}
}
else {
echo "Der er ingen kommentar";

}
------------------------------------------------------ ^ Dette er fra vis
kommentar scriptet.

$insertSQL = "insert into mobil_nyhed_kommentar (nid, navn, email,
kommentar)
values ($nid, $navn, $email, $kommentar)";
mysql_query($insertSQL);

mysql_close($conn);
}
?>

<form action="<?=$_SERVER['PHP_SELF']?>" method="post">
<input type="text" name="navn" value="navn"><br>
<input type="text" name="email" value="email"><br>
<input type="text" name="kommentar" value="kommentar"><br>
<input type="submit" value="Post indlæg">
<input type="reset" value="Slet felter">
</form>

Det som jeg tror er problemet lige nu, er at den ikke kan få nogen nid
value.
Troede at jeg bare kunne skrive $nid ?

Er jeg i den rigtige retning? Jeg kæmper videre imens ;)

mvh
Stig

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 23-09-03 08:48

Stig Sørensen wrote:
> Det som jeg tror er problemet lige nu, er at den ikke kan få nogen nid
> value.
> Troede at jeg bare kunne skrive $nid ?
>
> Er jeg i den rigtige retning? Jeg kæmper videre imens ;)

Jah... lidt...
Men du skal have et hidden felt i din formular... med name=nid og value=
nid værdien...

Så kan du hente den i SQL'en via $_GET['nid'] :)

Hvis du skal have mere hjælp og smid lige en phps fil og et link så er
det lidt nemmere at overskue :))

mvh
Johan

Fra : Stig Sørensen

Dato : 23-09-03 09:28

"Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> wrote in message
> Hvis du skal have mere hjælp og smid lige en phps fil og et link så er
> det lidt nemmere at overskue :))

Oki. Tror at en funktion er slået fra på serveren. .phps virker ikke på min
server.
Så det må lige blive en txt fil: http://test.dontdoit.dk/shownews.txt

Er også kommet til at slette noget nu kan jeg se.
Godt det stadig er tidlig på dagen, altid god undskyldning :)

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 23-09-03 09:59

Stig Sørensen wrote:
> "Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> wrote in message

> Oki. Tror at en funktion er slået fra på serveren. .phps virker ikke på min
> [...]

Well... for 404? Filen er ikke fundet... prøv lige igen :)

> Er også kommet til at slette noget nu kan jeg se.
> Godt det stadig er tidlig på dagen, altid god undskyldning :)

Hmm 10:27? Tidligt på dagen? Hmmm, der er nogle der har det for godt :D

mvh
Johan

Fra : Stig Sørensen

Dato : 23-09-03 10:05

> Well... for 404? Filen er ikke fundet... prøv lige igen :)

Ups, den skulle være der nu :)

> Hmm 10:27? Tidligt på dagen? Hmmm, der er nogle der har det for godt :D

Kom meget sent seng igår, lå og gloede på Big Brother hele natten, hvorfor
ved jeg egenligt ikke

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 23-09-03 10:30

Stig Sørensen wrote:
> "Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> wrote in message

> Ups, den skulle være der nu :)

Sikker på det er den rigtige fil? Ligner mere en README fil?

> Kom meget sent seng igår, lå og gloede på Big Brother hele natten, hvorfor
> ved jeg egenligt ikke

Og? Fy fy, man kan sagnes stå tidlig op alligevel ;) (Især når kæresten
ringer og minder om man skal på arbejde :D).

mvh
Johan

Fra : Stig Sørensen

Dato : 23-09-03 10:41

> Sikker på det er den rigtige fil? Ligner mere en README fil?

Nu er den der :)

> Og? Fy fy, man kan sagnes stå tidlig op alligevel ;) (Især når kæresten
> ringer og minder om man skal på arbejde :D).

Hehe

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 23-09-03 10:54

Stig Sørensen wrote:
> "Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> wrote in message

> Nu er den der :)

Gider du også smide filen op med formularen til at indtaste kommentarer?

mvh

Johan

Fra : Stig Sørensen

Dato : 23-09-03 11:04

> Stig Sørensen wrote:
> Gider du også smide filen op med formularen til at indtaste kommentarer?

Ja selvfølgelig.

Det er på samme side, havde glemt at tage det med.

http://dontdoit.dk/test/shownews.txt

Mvh Stig

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 23-09-03 11:14

Stig Sørensen wrote:
> "Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> wrote in message

> Ja selvfølgelig.
>
> Det er på samme side, havde glemt at tage det med.
>
> http://dontdoit.dk/test/shownews.txt

Det skulle gerne være noget ala:

http://linuxmagasin.dk/ng/kommentar.phps

mvh
Johan

Fra : Stig Sørensen

Dato : 23-09-03 11:52

> Det skulle gerne være noget ala:
>
> http://linuxmagasin.dk/ng/kommentar.phps

Ja tak. Det er skisme tæt på.
Så vidt jeg kan se mangler den bare at få fat i id'et fra nyheden og sætte
den værdi i nid under kommentar tabellen.
Så burde det virke.

Har skillet det hist og pist af, og kan fint skrive til tabel hvis jeg
fjerner nid rækken

Har dog lavet det tilbage som du kom med.
Altid godt at få bekræftelse:
Har jeg ret når jeg siger den bare mangler at få en værdi på nid ?

values (".$_POST['id'].", $navn, $email, $kommentar)";

http://test.dontdoit.dk/index.php - Læs mere på en nyhed, det hele vises som
det skal, du kan fint indtaste oplysninger, de kommer bare ikke frem i
tabellen.

Mvh
Stig