Asus A7N8x Deluxe og PC2100 RAM?
Fra : Daniel Andersen

Dato : 22-09-03 22:00

Hejsa

Overvejer at opgradere min T-Bird 1400 med en Barton 2500+ i et Asus A7N8X
Deluxe /GD - Men RAM'en er dog ikke lige noget jeg har råd til med det
samme - Derfor en midlertidig løsning.

Ville jeg godt kunne genbruge mine 2x256Mb PC2100 Apacer sammen med de andre
dele? - Det betyder vel lavere FSB for CPU'en, og så kan den vel ikke køre
2500+ eller hvad?

Fordele og ulemper?

Mvh
Daniel

Fra : Aksel Spandet

Dato : 23-09-03 10:04

Hey!

> [...]
andre
> dele? - Det betyder vel lavere FSB for CPU'en, og så kan den vel ikke køre
Du ka sagtens sætte pc2100 ram i..... Du kan så kører ram og fsb asynkront,
dette vil jeg dog fraråde, da min pc begyndte at crashe helt vildt, da jeg
gjorde det. Det du så kan gøre er at du sætte din fsb til 266 så den kører
lige så hurdigt som ram. Så kan du hæve multiplyeren så du stadig får 1833
Mhz, eller måske clocke den lidt nu når du er igang... Hvis du clocker den
lidt vil du nok få det der svarer til 2500+, hvis du bare holder den på 1833
så vil du nok have en der er lidt langsomere.

Mvh
Aksel Spandet

Fra : Daniel Andersen

Dato : 23-09-03 19:46

> [...]
1833
> så vil du nok have en der er lidt langsomere.

Hej Aksel

Tak for dit svar

Ville lige høre om multiplyeren bare sådan uden videre kan ændres? - Troede
den var låst på de nye CPU'er, og ret besværlige at låse op.

Ellers lyder "lidt langsommere" ganske OK. Jeg ville op på 2x512Mb på et
tidspunkt, men det er ikke helt billigt

Fra : Aksel Spandet

Dato : 23-09-03 20:43

> Tak for dit svar
Det var så lidt!

> Ville lige høre om multiplyeren bare sådan uden videre kan ændres? -
Troede
> den var låst på de nye CPU'er, og ret besværlige at låse op.
Tjaaa det troede jeg også da jeg købte min.... (Har A7N8X Deluxe Rev. 2 og
barton 2500+)

Har lige været i bios for at checke.... Jeg kan stille min multiplyer fra
6,5 til 14 i hvertfald.... Der er så nogle punkter hvor der står eksempelvis
9.0x / 17.0 x. Det ved så ikke lige hvad betyder og hvordan man definerer om
det skal være 9 eller 17....

Så hvis du kører men en fsb på 266 mhz (133 mhz) Så kan du få cpu'en op og
kører 1862 Mhz med en multiplyer på 14. (133 x 14 = 1862)

> Ellers lyder "lidt langsommere" ganske OK. Jeg ville op på 2x512Mb på et
> tidspunkt, men det er ikke helt billigt
Du må ikke hænge mig op på "lidt langsommere", men jeg ville ikke tro det
havde det store at sige... Den skulle ihvertfald blive hurdigere end din
gamle 1400 mhz.

Go ide at vente med rammen hvis du ka.....

Mvh
Aksel Spandet (-:

Fra : Duelund

Dato : 24-09-03 14:23

> [...]
eksempelvis
> 9.0x / 17.0 x. Det ved så ikke lige hvad betyder og hvordan man definerer

Ovennævnte gør mit a7n8x-x også. Hvis jeg f.eks gerne vil prøve 13x kommer
der automatisk den elendige multiplyer.

Kan man indstille det et sted?

/Tomas

Fra : Aksel Spandet

Dato : 24-09-03 23:46

Hey!

> Ovennævnte gør mit a7n8x-x også. Hvis jeg f.eks gerne vil prøve 13x kommer
> der automatisk den elendige multiplyer.
>
> Kan man indstille det et sted?

Det med om det skal være 9 eller 17 som multiplyer? Tjaaa ved sgu ikke
hvordan man skulle kunne definere dette... Meget godt spørgsmål kunne være
man skulle oprette en tråd om det.

Mvh
Aksel Spandet